«Відродження»: Кадрова реформа Кабміну — підвищення зарплат для обраних?

Одним із головних досягнень Кабміну, про що не раз заявляв прем’єр-міністр Володимир Гройсман, є підвищення мінімальної зарплати до рівня 3200 грн. У той же час, як виявилося, деякі співробітники міністерств отримують мільйонні зарплати! Щомісяця. Так, нещодавно спалахнув скандал у зв’язку з зарплатами службовців Міністерства юстиції України. Вісім чиновників, які працюють у департаменті Державної виконавчої служби Мін’юсту, отримали за півроку 2017 року винагород більш ніж на 23 млн грн. При цьому, зарплата кожного зі співробітників департаменту за липень склала більше мільйона гривень (!) На місяць! У Мін’юсті мільйонні гонорари своїх співробітників аргументували винагородою за виконану роботу. Щоправда, яку саме – не пояснили. Ця ситуація – яскравий приклад, як неефективно витрачаються кошти держбюджету. Коли уряд не може знайти гроші на стипендії, медицину або підвищення пенсій, але в той же час з легкістю витрачає 28 млн грн на зарплати всього восьми чоловік.

ЗАРПЛАТИ ДЛЯ ОБРАНИХ

Уже зовсім скоро Кабінет Міністрів почне черговий експеримент із зарплатами чиновників, який назвали кадрової реформою. З 1 вересня в десяти міністерствах стартує конкурсний відбір спеціалістів, які будуть відповідати за проведення реформ у відомствах. Планується, що участь в експерименті візьмуть 10 міністерств – це, зокрема, Мінсоцполітики, МОЗ, Мінагрополітики, Міністерство освіти і науки, Мінфін, Мінрегіон, Міненерго, Мінінфраструктури, Мінкульт і Мін’юст. Загалом планують набрати тисячу співробітників, перші з яких можуть почати роботу з 1 листопада 2017 року. Передбачається, що, з одного боку, вони будуть, відповідати за вироблення нових підходів для вирішення проблем, що стоять перед міністерствами. А, з іншого – паралельно реорганізовувати роботу самих відомств зсередини, поступово замінюючи старих держчиновників на нових.

При цьому заробітна плата набраних за конкурсом «реформаторів» буде в кілька разів вище, ніж у нинішніх фахівців міністерств. Так, керівник директорату буде отримувати 70 тис грн на місяць, керівник експертної групи – 60 тис, експерт, що працює в директораті – близько 50 тис грн. Також, у рамках законодавства, чиновники зможуть отримувати і премії, їх розмір – не обмежений.

«Ми бачимо, що Кабмін перетворюється в якийсь супераналітичний центр! Аналітики міністерств, аналітики центрального апарату КМУ, аналітики директорату, всі вони будуть шукати відповідь на питання: хто винен і що робити? Не потрібно наймати директорат на 70 тис зарплати, щоб зрозуміти проблеми, які відомі всім, крім Кабміну і лежать на поверхні: це війна, відсутність гідних пенсій, мізерні держвиплати на дитину, масова вирубка українських лісів, розвал медичної системи, необґрунтовані ціни на комуналку, масова еміграція працездатних українців і багато інших. Судячи з нової ініціативи Кабміну, уряд дійсно живе в іншому світі, і не знає проблем своїх громадян. Для того, щоб їх вирішити, не потрібно створювати нові департаменти – потрібно почати працювати! Мабуть, в уряді просто не знають, як їх вирішити. Це відбувається і тому, що на відповідальні посади в уряді й української влади призначаються не професіонали», – вважає перший заступник голови партії «Відродження» Володимир Пилипенко.

За його словами, наслідком кадрової реформи Кабміну буде деморалізація працівників міністерств, в яких буде проводитися «експеримент». При цьому, вертикаль управління і система субординаційних зв’язків у міністерствах буде порушена, а чиновники будуть стурбовані в першу чергу збереженням свого місця роботи, а не її суттю. Хто формуватиме завдання новоствореним підрозділам, які фінансуються з-за кордону, а головне, хто буде нести відповідальність за прийняті ними рішення?

«Шкода, але приклад Войцеха Бальчуна, який «відпрацював» контракт з Укрзалізницею за 125 тис доларів на місяць, при цьому, не виконавши жодного пункту запланованих реформ, так нікого нічому і не навчив. Є приклади інших експатів в українській владі, які вже покинули територію України, при цьому не несучи ніякої відповідальності за свою роботу і недороблені реформи. Величезні неадекватні зарплати окремих категорій чиновників говорять про те, що в уряді повністю відсутній контроль за витрачанням коштів Держбюджету», – коментує депутат Сумської облради від партії «Відродження» Дмитро Кірюхін.

Так, наприклад, Кабмін уже припустився кількох помилок при формуванні команди, коли запрошували експатів, родичів або людей без відповідного досвіду і освіти. У результаті державою керують непрофесіонали, які не розуміють реальних проблем у країні, а від дій таких «фахівців» у підсумку страждають українські громадяни. Наприклад, в. о. міністра охорони здоров’я Уляна Супрун пропонує провести антинародну медичну реформу, водночас МОЗ уже більше року не може виконати свої прямі обов’язки і провести закупівлю вакцин за державні кошти. Наслідком нестачі вакцин уже стали смерті українців, наприклад, від ботулізму – хоча в міністерстві і відмовляються це визнавати. Замість того, щоб зосередитися на вирішенні проблеми із закупівлями вакцин, Міністерство охорони здоров’я роздає українцям… рекомендації з правильного харчування. Або влаштовує показові акції на підтримку медреформи.

ПІДСУМКИ КАДРОВИХ ЕКСПЕРИМЕНТІВ

У випадку з кадрової реформою Кабміну, є ще один ризик. Зовнішні консультанти часто пропонують реформи в інтересах країн-донорів, вони не завжди збігаються з інтересами України. Прикладом тому — одна з вимог ЄС скасувати мито на вивіз лісу-кругляка. Або відкриття ринку землі вже у 2017 році — як умова Меморандуму з МВФ. Система державного управління в Україні, безумовно, потребує модернізації та вдосконалення. Однак у даному випадку уряд знову робить помилку. Суть кадрової реформи, яка полягає в «зіштовхування лобами» старих і нових фахівців, матиме наслідком не підвищення ефективності роботи Кабміну, а навпаки – розбалансування системи управління в уряді. І тут питання в першу чергу до прем’єр-міністра – хто буде нести відповідальність за реалізацію реформи і що буде, якщо вона не буде ефективною?

Поділитися в соціальних мережах