КП «Електроавтотранс» замовило телесюжетів на 110 тисяч грн

Напередодні чергового подовження контракту  директору КП «Електроавтотранс» Віталію Однорогу представники громадської комісії з транспорту повідомляють результати моніторингу витрат КП за часів його керівництва. Усі дані моніторингу отримані з відкритих джерел.

«Загалом, можна констатувати факт – отримувачі мільйонів бюджетних гривень комунального підприємства обираються без будь-яких адекватних критеріїв. Зокрема, ми знайшли лише один проведений КП тендер на суму до 1 млн. гривень, де було одразу три учасника, які знизили початкову ціну закупівлі та зекономили гроші «Електроавтотрансу». Інші підприємства, з якими КП укладає договори мають податковий борг, тобто не доплачують до бюджету, з якого «Електроавтотранс» вимагає собі все більше коштів. Деякі контрагенти КП є фігурантами кримінальних розслідувань щодо ухилення від сплати податків та мають дуже цікаву історію керівників та переміщень», ­­– говорить представник комісії, юрист Дмитро Шестерньов, який провів власне розслідування. І ось що вдалося з’ясувати.

КП «Електроавтотранс» є одним з найзбитковіших підприємством Сумської міської ради. Фінансові вливання в це підприємство просто шалені. Кожного року десятки мільйонів гривень йдуть на «підтримку штанів» сумським тролейбусникам. Тому логічним запитанням буде: «А чи ефективно керівництво тролейбусного депо витрачає кошти комунального підприємства?». Давайте перевіримо.

Ще в 2015 році обов’язковою до використання при здійсненні державних закупівель є електронна система «Prozorro». Вона покликана забезпечувати економію бюджетних коштів шляхом забезпечення вільної конкуренції на ринку робіт, товарів та послуг.

Замовник може застосовувати конкурентну процедуру торгів з подальшим переходом до аукціону фактично щодо будь-якої закупівлі і є випадки, коли економія коштів сягала 50% від вартості товару, чи послуги. Та чи часто використовує таку цілком безоплатну можливість зекономити наші кошти КП СМР «Електроавтотранс?

Украй цікавим контрагентом КП є ТОВ «Будівельна група «Основа», яке, до того як отримати від «Електроавтотранс» замовлення на суму понад 2.750.000 грн. на ремонт тягових підстанцій, було… охоронною фірмою. Товариство з січня 2017 року встигло кардинально змінити вид діяльності, засновника, директора, місце реєстрації, а також двічі змінювало назву… Цікаво, що власник та директор змінювались саме на період виконання договорів з КП СМР «Електроавтотранс».

ТОВ «Будівельна група «Основа» фігурує у кримінальному провадженні щодо ухилення від сплати ПДВ. Промовистим фактом також є те, що працівники КП добровільно не надавали на запит слідчого управління фінансових розслідувань ДФС документи, які могли свідчити про кримінальне порушення групи компаній (в тому числі ТОВ «Будівельна група «Основа»). До чого така таємність та фактичне перешкоджання слідству? Нині ця ТОВ належить особі, громадянину Азербайджану, який, згідно з місцем реєстрації, мешкає в Баку. Як гадаєте, чому? І  ця фірма також має податковий борг.

Цікавим контрагентом КП СМР «Електроавтотранс» є колективне управління механізації будівництва (УМБ) об’єднання «Сумиоблагробуд», яке окрім самого тролейбусного управління працювало з Державною судовою адміністрацією (ДСА) в Сумській області. Підприємство, яке не змогло під час відкритого тендеру ДСА запропонувати найменшу ціну, з КП «Електроавтотранс», мабуть, має більш товариські стосунки, бо з липня 2017 року активно ремонтує ремонтні ями та майстерні депо, на загальну суму понад 1.220.000 грн., без жодного застосування конкурентної процедури, просто домовившись та підписавши договір.

А ось фізична особа-підприємець Радзівон Г. В. отримала різноманітних замовлень на друк квитків та інші послуги для КП на загальну суму понад 1000000 грн., звичайно ж без будь-яких торгів. Згідно з даними все того ж сайту Антикорупційний монітор, до цього договори між цим ФОП та іншими бюджетними організаціями не перевищували суму у 6000 грн.

А з ФОП Павленко В. М. взагалі не працювала жодна бюджетна організація, але це не завадило КП «Електроавтотранс» укласти з нею договір на 500.000 грн. на поставки автомобільного скла. Цікаво, чи не так?

З фізичною особою-підприємцем Діхтяренком О. О. КП уклало договір на суму 200.000 грн. на придбання комплектуючих частин теж без застосування конкурентної процедури. Більше того, цей ФОП має негативні ознаки індексу ФОКС (сайту Антикорупційний монітор), як підприємець, який має ознаки негативної ділової репутації – проблеми з обслуговуванням позик.

Фізична особа-підприємець Попова Л. І. отримала замовлення без конкуренції на суму 450.000 грн. на поставку шин. Цікаво, що КП уклало договір на поставку шин на 2018 рік на аналогічну суму і з підприємством «Регіональний шинний склад», також без конкуренції. З цими підприємцями (Поповою та Діхтяренко) жодний розпорядник бюджетних коштів не заключав жодного договору на суму понад 50.000 грн. (за період 2017 – початку 2018 року за даними сайту Антикорупційний монітор), що фактично вказує на те, що серед бюджетних організацій вони тісно співпрацюють лише з КП СМР «Електроавтотранс». Звичайно, це викликає певні сумніви, адже договори укладалися на значні суми.

ФОП Світайло С. А., який, за даними Антикорупційного монітору, серед усіх бюджетних організацій працює лише з КП «Електроавтотранс», отримав від підприємства договорів на суму до  1.180.000 грн. за відеообладнання та системи GPS.

Аналогічна історія з приватним підприємством «ТЕСКО», з яким КП «Електроавтотранс» безконкурентно уклало договорів на суму 1.300.000 грн. на прокат чорного металу.

Також цікавими є договори між товариством з обмеженою відповідальністю «Торговий дім «АННА-М» та КП на загальну суму до 2.800.000 на вироби з дроту, резистори, пристрої електромонтажні, лампи, тощо. Для порівняння ТОВ «ТД «АННА-М» за 2017-2018 роки окрім договорів з КП, виконало лише (серед бюджетних організацій) договір з Сумським лісництвом на суму 100.000 грн.

Помітним контрагентом КП є товариство з обмеженою відповідальністю “Радіо-електронні компоненти і апаратура” (ТЗОВ «РЕКОМА»), яке, мабуть, не дуже любить працювати з іншими бюджетними організаціями окрім «Електроавтотрансу». Бо з ТЗОВ «РЕКОМА» КП уклало аж 7 договорів на суму 1.689.000 грн. (останні- у лютому цього року), а за даними Opendatabot підприємство має якихось там 833.000 грн. податкового боргу… Чи можна бажати собі кращого контрагента?

Приватне підприємство «Копіпринтсервіс», з яким КП уклало договір на купівлю комп’ютерного обладнання на суму 330.000, також має податковий борг.

Два договори на загальну суму 680.000 грн. на придбання все тих же комп’ютерів було укладено з ТОВ “Сумитехсервіс”. Цікаво, що фактично аналогічний договір було укладено з ФОП Полуновим Д. М., який є директором та співзасновником цього ТОВ. Зазвичай, так можуть розпорошувати суми договорів для уникнення сплати підвищених податків.

А ось і вишенька на торті: КП СМР «Електроавтотранс» замовило послуги з виготовлення та розміщення інформаційних роликів, передач та репортажів на ТРК «Відікон» на 110.000 грн. Це, очевидно, зроблено для того, щоб ЗМІ подавало лише «об’єктивну та неупереджену» інформацію про комунальне підприємство та його неперевершене керівництво.

elektroavtotrans-sud_copy.jpgrekoma_copy.jpgosnova_copy.jpgrekoma-dfs_copy.jpgkopiprintservis_copy.jpgkopiprintservis-dfs_copy.jpg

Джерело: sumynews.com

Поділитися в соціальних мережах