Експерт із транспорту: Українська залізниця непогано заробляє на перевезеннях до Москви

Дмитро Власенко, Фейсбук

Нарешті надійшла відповідь з УЗ. В мене доволі багата переписка з цією установою. Но це своєрідний шедевр. Давайте його розберемо.

1. УЗ пише: «Останнім часом почастішали спроби провезення незадекларованого багажу в поїздах міжнародного сполучення, зокрема: № 6/5 Київ – Москва, № 24/23 Одеса – Москва та № 55/90-89/55 Хмельницький/Жмеринка – Москва.

У зв’язку з цим внаслідок виявлення прихованого товару стали систематичними випадки відчеплення пасажирських вагонів від складів зазначених поїздів як на території України, так і на території Російської Федерації. Це, у свою чергу, обумовлює ряд негативних факторів, зокрема економічну відповідальність ПАТ «Укрзалізниця» за неграфікове прослідування міжнародного пасажирського поїзда через пункт пропуску на державному кордоні між Україною і Російською Федерацією, а також стрімке збільшення кількості звернень пасажирів щодо постійних запізнень як пасажирських, так і приміських поїздів на дільниці Конотоп – Київ – Конотоп.»
————————————–
Відповідаємо. Контрабанда є не тільки в цих потягах, а й у інших, в тому числі і формування УЗ. Про це регулярно пишуть ЗМІ. Після заборони посадки/висадки на № 6/5 Київ – Москва рівень контрабанди навпаки зріс. І вже крім митників, участь у затриманні приймають інші компетентні органи. (http://xpress.sumy.ua/news/crime/8724
http://konotop.in.ua/…/na-mitnomu-postu-konotop-viyavleno-…/). Найближчим часом ми зробимо запит до митниці щодо потягів № 24/23 Одеса – Москва та № 55/90-89/55 Хмельницький/Жмеринка – Москва.

Також цікавить питання, які конкретно заходи вживає УЗ щодо провідників, що доволі часто «горять» на контрабанді. Ще раз наголошую, контрабанда продовжується. То ж потяги все рівно затримуються. Дуже цікаво читати про економічну відповідальність УЗ перед російською залізницею, враховуючи, що авіаційне сполученння з державою-агресором вже давно скасовано. Зрозуміло, що УЗ непогано заробляє на міжнародних перевезеннях. Пам’ятаю, нещодавно керівник ГО «Громадський контроль УЗ» Віктор Гарвона вже писав з цього питання. Повернемось трохи пізніше до цієї теми окремо.

Ідем далі. УЗ пише про стрімке збільшення кількості звернення щодо постійних запізнень на дільниці Конотоп-Київ. Дуже цікаво дізнатись скільки саме було зверненнь з цього приводу. І чи були вони взагалі. Особисто від себе відмічу, навіть якщо потяг трохи затримувався по ст. Конотоп, то у переважній більшості випадків потяг наздоганяв втрачений час.
…………..
2. УЗ пише: «Крім того, численні скарги від пасажирів, що прямують з початкових до кінцевих пунктів, на присутність у зазначених поїздах значної кількості пасажирів, які пропонують різноманітний товар, продукти харчування та обмін валют з ознаками шахрайства, також негативно впливають на імідж ПАТ «Укрзалізниця» в цілому.»
———————-
Відповідаємо. Це не проблема мешканців міста. Те, що у потяг, наприклад, № 6/5 Київ – Москва, у столиці сідають такого роду пасажирі, то для чого у потягу провідники? Вони повинні забезпечувати порядок у своїх вагонах. На потягу 5/6 , яким я особисто часто їздив, ніхто не носить продукти харчування, а своїх «валютників з ознаками шахрайства» Ви у Києві самі відловлюйте. І, до речі, по всіх потягах гуляють «торговці». В данному випадку слід шукати інші методи, а не забороняти посадку/висадку.
…………………
3. УЗ пише : «Також слід зазначити, що оформлення проїзних документів у міжнародних поїздах, зокрема з Конотопа до Києва та інших станцій ПАТ «Укрзалізниця», можливе лише за декілька годин до їх прибуття на станцію, на відміну від пасажирських та регіональних поїздів внутрішньодержавного сполучення, попереднє оформлення проїзних документів у які проводиться за 10-45 діб до відправлення (залежно від категорії поїзда). Зазначене унеможливлює вчасне планування та гарантоване здійснення поїздки з Конотопа до Києва в міжнародних поїздах.»
——–
Відповідаємо. Alexandr Krasnoshtan! Ваші працівники пагано знають основи функціонування АСУ «Експрес»? То ж проведіть лікбез.
На потяги міжнародного сполучення квитки зберігаються в ОЦ відповідної залізниці. Наприклад, квитки на потяги, які прямують з боку Моcкви зберігаються у ОЦ:М . І їх можна придбати не за декілька годин. А за багато діб (!) . Для цього квитковий касир звертається до відповідного ОЦ за допомогою відповідного ключа. Я особисто на потяг №5/6 брав квитки заздалегідь, днів за п’ять. І місць у цьому потягу достатньо. На №23/24 влітку без проблем узяв квитки до Одеси за тиждень. Для прикладу наведу наступне. На потяг №73/74 Москва-Львів я можу сходити зараз до каси і купити квитки за маршрутом Конотоп-Львів і на 1, і на 8, і на 15 листопада. Квитки є.
…………….
4. УЗ пише: «Слід зауважити, що на сьогодні дільниця Конотоп – Київ за кількістю пасажирських поїздів є однією з найбільш навантажених, крім зазначених міжнародних пасажирських поїздів, перевезення пасажирів з Конотопа до Києва та зворотно забезпечують 11 пар пасажирських поїздів та 4 пари регіональних електропоїздів упродовж доби.

Крім того, щоденний регіональний електропоїзд №815/816 Шостка, Конотоп – Київ, Фастів з часом відправлення з Конотопа о 03 год. 25 хв., прибуття до Києва о 07 год. 24 хв. практично дублює розклад руху поїздів № 55 Москва – Хмельницький (відправлення з Конотопа о 03 год. 55 хв., прибуття в Київ о 06 год. 31 хв.) та № 5 Москва – Київ (відправлення з Конотопа о 04 год. 52 хв., прибуття до Києва о 07 год. 26 хв.). При цьому вартість проїзду від Конотопа до Києва в регіональному електропоїзді №815/816 Шостка, Конотоп – Київ, Фастів орієнтовно на 40% менша, ніж у поїзді № 5 Москва – Київ.»
—————
Відповідаємо. Із 11 пар пасажирських потягів, 3 – формування закордонних залізниць ( 47/48, 341/342 – молдовської, 65/66 – російської). Ціна плацкарту Конотоп-Київ під 200 грн, купе 300 грн. Подорожуйте на них самі. Потяг 235/236 Харків-Ужгород, додатковий, курсує аж 2 рази на тиждень. На потяги 133/134 Лисичанськ-Київ та 123/124 Костянтинівка-Київ, які прямують до Києва (фактично їх зони АТО) зранку, взагалі квитки купити дуже тяжко, особливо в неділю-понеділок (на відміну від №5/6, де практично завжди були нижні місця). Їх обмаль, в основному верхні місця, І як приклад. Заходиш о 5-й ранку до потягу всі сплять. І ти вимушений сидіти десь на краєчку або лізти на «другий поверх».

Окремо зупинимось на регіональному електропоїзді №815/816 Шостка, Конотоп – Київ, Фастів. По перше. Згідно п39.5. Правил перевезення пасажирів, багажу, вантажобагажу та пошти залізничним транспортом: «Регіональний поїзд (Р) – денний швидкий поїзд, який курсує в прямому та місцевому сполученні». Тобто вночі вони взагалі не повинні курсувати. Але хто в нас щось виконує. По друге. Цей регіональний потяг відправляється з 31.10.16 о 3.17 і прибуває о 7.20. Час в дорозі 4 години 3 хвилини. Потяг порожній і холодний. Місця тільки 3 класу. (26.10 – 511 вільних місць, 27.10 – 771 місць). То ж я пропоную Alexandr Krasnoshtan полежати 4 години на лавці. І поділитись, як будете почувати себе зранку по прибуттю. Я вже декілька раз з’їздив. Його взагалі неможна порівнювати з № 55 Москва – Хмельницький та № 5 Москва – Київ у яких плацкарти та купе. І ціна не критично вища. (815 – 40 грн. №5 – 60 без білизни, купе з білизною 120 грн). Навіть після заборони зупинок №815/816 їздить порожній!
……………

Але у своїй відповіді УЗ не розкрила основну причину. Це розбиття квитків. Наприклад квиток Одеса-Москва коштує десь 3200 грн. Квиток Одеса-Конотоп 300 грн. Конотоп-Москва 1900 грн. Економія 1000 грн. УЗ втрачає кошти. Бо Конотоп найближча станція до кордону. І вони вирішили зробити таку ганьбу як заборона посадки\висадки. Але до чого тут ми, звичайні громадяни? Хай шукають інші шляхи вирішення. Контрабанда, бабусі з пиріжками та валютники є на всіх потягах – це все, як то кажуть «для отвода глаз».

Сподіваємось Антимонопольний комітет та інші компетентні органи знайдуть для себе роботу з цього приводу.
Сподіваємось на подальшу допомогу губернатора Микола Клочко, депутатів міської ради Сергей Тягний, Sergey Zavgorodny, Тарас Омельченко, Юрий Марченко, ВР – Igor Molotok, Oleg Medunitsya, Олександр Сугоняко, Владислав Бухарєв.

14725653_1301961396489447_1524578078858193509_n

14882207_1301961399822780_7750242721736488769_o

Поділитися в соціальних мережах