Стартував прийом заяв до вишів для випускників Сумщини
В Україні почався прийом заяв у виші для вступу на бакалавра та наскрізного магістра. Можливість подання заяв була відкрита сьогодні, 10 липня 2019 року, о 9-й ранку.
Більшість вступників мають подавати їх в електронній формі через власні кабінети на сайті, – повідомляє пресслужба МОН.
«Хочу звернути увагу всіх вступників: після подання першої заяви в електронному кабінеті вже нічого, жодні дані, змінити не можна. Тому перед поданням першої заяви вступник повинен перевірити, чи правильно він завантажив усі документи та вказав інформацію», – наголосив генеральний директор директорату вищої освіти та освіти дорослих МОН Олег Шаров.
Зокрема, необхідно перевірити, чи завантажені правильні файли: додатка до документа про освіту; фото вступника; довідки про місце реєстрації, якщо вступник претендує на сільський коефіцієнт. Перевірити в кабінеті також потрібно: чи правильно вами розрахований середній бал; чи збігаються бали ЗНО, що відображаються в кабінеті та зазначені в сертифікатах ЗНО; чи правильно вказаний номер мобільного; чи правильно визначено громадянство, право на додаткові бали та сільський коефіцієнт.
Цього року вступники на бакалавра чи наскрізного магістра можуть подати на бюджет 7 заяв на 4 спеціальності. На контракт можна подати будь-яку кількість заяв.
Джерело фінансування вступник обирає під час подання кожної заяви. Загалом є 2 опції: на бюджет, а в разі не отримання рекомендації також на контракт; виключно на контракт. У кожній заяві, яку вступник подає на бюджет, він також обов’язково обирає її пріоритетність – від 1 до 7, де 1 – це найвища пріоритетність, а 7 – найнижча. Таким чином він позначає, на які конкурсні пропозиції в яких вишах хоче вступити найбільше – їм треба присвоїти найвищі пріоритетності, а які є менш бажаними – для них вказуються нижчі пріоритетності.
Пріоритетність потрібна для того, щоб алгоритм адресного розміщення держзамовлення «розумів», у якій послідовності треба розглядати заяви вступника. Розглядаються абсолютно всі заяви. І на порядок цього розгляду впливає лише обрана пріоритетність – більше нічого. Ні час подання, ні розмір конкурсного бала на це не впливають», – зауважив Олег Шаров.
Якщо вступник анулює заяви з першими пріоритетностями, то найвищою в нього буде наступна пріоритетність. Наприклад, заяви з пріоритетностями 1 та 2 скасовані, отже найвища – 3. Саме з неї почнеться розгляд заяв вступника, й ця заява розглядатиметься одночасно на рівні з першою пріоритетністю інших вступників.
Важливо, що після подання заяви змінити пріоритетність вже неможливо. Водночас, якщо заява з пріоритетом ще не зареєстрована в закладі, то вступник може її скасувати та подати замість неї нову. Але якщо заява вже зареєстрована, то в разі її скасування вступник втрачає пріоритет без можливості його поновлення.
Відслідкувати увесь процес проходження своєї заяви вступник може через її статус, який змінюватиметься в електронному кабінеті.
Статуси можуть бути такими: зареєстровано в Єдиній базі – підтвердження факту подання електронної заяви до обраного вишу; потребує уточнення вступником – заяву прийнято до розгляду вишем, але дані потребують уточнення (які саме – зазначає ЗВО); скасовано вступником – заяву скасовано до присвоєння статусів «Зареєстровано у закладі освіти» і «Потребує уточнення вступником» (у такому випадку можливо скасувати заяву на бюджет без втрати пріоритету і подати замість неї нову); зареєстровано у закладі освіти – заяву прийнято до розгляду; допущено до конкурсу – заяву допущено до участі у конкурсі; допущено до конкурсу (навчання за кошти фізичних і юридичних осіб); відмовлено закладом освіти – заяву не допущено до участі у конкурсі на підставі рішення приймальної комісії; скасовано закладом освіти – заяву скасовано закладом освіти за рішенням приймальної комісії (у разі виявлення технічних помилок, зроблених під час внесення даних до Єдиної бази); рекомендовано до зарахування – вступник пройшов конкурсний відбір та рекомендований до зарахування на бюджетне місце; рекомендовано до зарахування (навчання за кошти фізичних і юридичних осіб); включено до наказу – вступника зараховано на навчання до закладу вищої освіти; включено до наказу (навчання за кошти фізичних і юридичних осіб).
Докладна інструкція щодо подання електронних заяв розміщена за посиланням.