Три заклади профосвіти Сумщини візьмуть участь у пілотному проєкті
Уперше в Україні 60 шкіл та 30 закладів професійної освіти упродовж трьох тижнів оцінять ефективність використання інноваційних технологій та з’ясують, на якому етапі цифрового розвитку вони перебувають, що саме треба вдосконалити. Цей процес відбуватиметься з використанням онлайн-інструменту SELFIE, який вперше пілотується в Україні. На Сумщині участь у пілотному проєкті візьмуть Сумський центр професійно-технічної освіти, Глухівське вище професійне училище та Глинський професійний аграрний ліцей.
Про це розповів заступник Міністра освіти і науки з питань цифровізації Артур СЕЛЕЦЬКИЙ, 20 квітня 2021 року, під час презентації SELFIE. Підтримку у використанні інструменту українськими закладами надав Європейський фонд освіти та Міністерство цифрової трансформації.
«Через постійну роботу з учнями в дистанційній формі ставлення педагогів та директорів до цифрових технологій дуже змінилося. Тепер вони мають не просто швидко опанувати роботу з новими застосунками чи сервісами, а й планувати роботу з ними в майбутньому. В цьому завданні не обійтися без якісного аналізу. Завдяки підтримці партнерів ми надаємо інструмент SELFIE, який допоможе закладам здійснити комплексний самоаналіз. Водночас разом із Мінцифри готуємо запуск окремої версії цифрограму для вчителів, який допоможе педагогам об’єктивно оцінити свої цифрові навички й зрозуміти, що потрібно вдосконалювати», – зазначив Артур Селецький.
У Запорізькій та Львівській областях інструмент пілотуватимуть як школи, так і заклади профосвіти. На Івано-Франківщині, Сумщині, Херсонщині, Рівненщині, Черкащині, Чернігівщині, Донеччині та в м. Києві у пілотному проекті візьмуть участь по три заклади професійної освіти. Керівники закладів матимуть нагоду налаштувати опитування з урахуванням вимог закладу. Після використання SELFIE в 10 областях та аналізу результатів проекту можливість пройти таке самооцінювання буде в усіх закладах освіти.
«Зараз цим безкоштовним інструментом вже скористалися тисячі закладів освіти із 74 країн світу. Тож ми дуже чекаємо на результати українського пілоту, хочемо почути відгуки про використання SELFIE від наших освітян. Важливо, що у проекті беруть участь заклади з різним технічним забезпеченням, наповненістю учнями та з різних населених пунктів – від маленьких сіл до міст обласних центрів. Ми побачимо чесний зріз їхньої цифрової підготовки і далі зможемо оцінити результати роботи над помилками», – пояснила заступник Міністра цифрової трансформації Валерія ІОНАН.
Опитування є анонімним та добровільним. Для учнів воно триватиме не більш ніж 20-30 хвилин, а для вчителів – щонайбільше 40. Загалом на заповнення анкети надається 2 години. Пройти опитування учасники зможуть у будь-який зручний час, на різних цифрових пристроях, як-от на стаціонарних комп’ютерах, ноутбуках, смартфонах чи планшетах.
Після завершення опитування кожен заклад отримає доступ до інтерактивного звіту про результати опитування своїх респондентів. Він допоможе проаналізувати поточний стан справ та напрацювати план дій для розвитку цифрової трансформації в закладі.
«Україна перебуває на переломному етапі цифрових трансформацій. Поточний цифровий перехід – це можливість прискорити освітні реформи. Європейський освітній фонд у партнерстві з Об’єднаним дослідницьким центром Європейської Комісії, у тісній співпраці з Міністерством освіти і науки та Міністерством цифрової трансформації запускає пілотний проект SELFIE. Він має на меті допомогти закладам освіти ефективно використовувати цифрові технології у викладанні та навчанні. SELFIE – це не про оцінювання та порівняння, це про розвиток і створення культури безперервного та сталого розвитку в закладі освіти. Наразі SELFIE має понад 1 000 000 користувачів із 74 країн, і це допомагає поєднати голос представників закладів освіти з національною політикою цифровізації освіти, а також з міжнародним освітнім співтовариством», – підкреслив старший фахівець з питань цифрових компетентностей і навчання Європейського фонду освіти Алессандро БРОЛПІТО.