У Сумській області розпочалися інституційні аудити закладів освіти
Перший плановий державний нагляд відбувся вже 13-19 листопада 2020 року. Експертна група провела інституційний аудит у Комунальній організації «Шосткинська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №11 Шосткинської міської ради Сумської області» Новий формат відносин держави й освітян було вдало апробовано. Найголовнішим досягненням можна вважати налагоджений діалог між командою експертів та представниками керівництва, педагогами, учнями освітньої установи, органами місцевого самоврядування та батьківською громадою.
Як повідомили в Управлінні Державної служби якості освіти у Сумській області, інституційний аудит – це один з інструментів системи забезпечення якості освіти. Він відбувається раз на 10 років і передбачає комплексну зовнішню перевірку, під час якої здійснюється оцінювання освітніх та управлінських процесів у школі та її внутрішньої системи забезпечення якості.
Жодних каральних заходів (якщо, наприклад, якість освіти навіть виявиться не на високому рівні) така перевірка зне передбачає, натомість за її результатами надаються рекомендації – як самому закладу, так і його засновникові. Головна мета інституційного аудиту – допомогти закладам стати успішнішими. Критерії оцінювання процесів у закладах освіти передбачено за чотирма напрямами: освітнє середовище, педагогічна діяльність, здобувачі освіти й управлінська діяльність.
На 2020 рік заплановано проведення державний нагляд ще у трьох закладах освіти. Триватиме інституційний аудит у закладі не більше 10 днів. Але для шкіл, що мають до 50 працівників, − не більше 5 днів.
Усього в Україні в цьому році планові інституційні аудити здійсняться в 101 закладі загальної середньої освіти. Відтепер, у найближчі десять років, Державна служба якості освіти вивчить діяльність тисяч шкіл. Водночас існує процедура позапланового інституційного аудиту, яку можуть ініціювати засновник закладу освіти, директор чи педагогічна рада.