Як сумчанам оформити заяву-розрахунок за е-лікарняним?
Поради роботодавцям від Фонду соціального страхування України в Сумській області
Сумське міське відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Сумській області інформує: лікарняні та декретні допомоги фінансуються Фондом соціального страхування України в хронологічному порядку – залежно від дати отримання заяви-розрахунку від роботодавця. Тож і для паперових, і для електронних лікарняних саме дата подання заяви визначає отримання матеріального забезпечення. Слідкувати за станом виплат можна в телеграм-каналі ФССУ: https://t.me/socialfund.
Починати призначення працівнику матеріального забезпечення і оформлення заяви-розрахунку можна з дати видачі е-лікарняного. Датою видачі для електронних листків непрацездатності вважається восьмий день після дати закриття, яка зазначена в документі. А для е-лікарняних по вагітності та пологах – восьмий день після дати відкриття.
Наприклад, е-лікарняний, створений 25 жовтня строком на 10 днів, має дату закриття 03.11.2021 та буде вважатися виданим (стане готовим до сплати) з 11.11.2021.
Це визначено наказом МОЗ від 17.06.2021 №1234 (в редакції наказу МОЗ від 28.09.2021 №2086).
Для оформлення і подання до Фонду заяви-розрахунку відведено не більше п’яти робочих днів із дати прийняття комісією із соціального страхування підприємства рішення про призначення допомоги.
Форма заяви-розрахунку, яку необхідно заповнити для отримання коштів від ФССУ, не змінилась і тотожна для паперових і електронних лікарняних.
Вона визначена в Порядку фінансування страхувальників, затвердженому постановою правління ФССУ від 19.07.2018 №12.
Однак у е-лікарняному відсутня серія та відрізняються причини непрацездатності, тож заповнення заяви-розрахунку за такими лікарняними має особливості. У зв’язку із цим не можна поєднувати листки непрацездатності різних видів – за паперовими і е-лікарняними мають бути подані дві окремі заяви-розрахунки.
Зверніть увагу, хоча форми заяв-розрахунків однакові для всіх лікарняних, більшість клієнтських спеціалізованих програмних забезпечень для електронного документообігу пропонують окремі форми заяв для паперових і електронних листків непрацездатності.
перші шість колонок заповнюються без змін, а поле «Серія» необхідно залишити порожнім;
у полі «Номер» вказується номер електронного лікарняного – він складається з 19 знаків (і продовжує рости), генерується у форматі ХХХХХХ-ХХХХХХХХХХ-Х (де ХХХХХХ – номер випадку непрацездатності, ХХХХХХХХХХ – порядковий номер листка непрацездатності, Х – номер версії);
у наступному полі потрібно вказати, є е-лікарняний первинним або продовженням (1 або 2 відповідно). Визначити це допоможе унікальний номер випадку непрацездатності. Йому відповідають перші шість цифр номеру е-лікарняного – вони співпадатимуть для всіх лікарняних, сформованих у межах одного страхового випадку;
у десятій колонці вказується оновлений код причини непрацездатності – він відрізняється від визначених для паперових лікарняних.
Так, в е-лікарняних причини непрацездатності бувають:
«1 – Тимчасова непраце-здатність внаслідок захворювання або травми, що не пов’язані з нещасним випадком на виробництві»
«2 – Вагітність і пологи»
«3 – Необхідність догляду за хворою дитиною»
«4 – Необхідність догляду за хворим членом сім’ї»
«5 – Необхідність догляду за дитиною віком до трьох років або дитиною з інвалідністю віком до 18 років у разі хвороби матері або іншої особи, яка доглядає за такою дитиною»
«6 – Карантин, встановлений відповідно до законодавства»
«7 – Протезування з поміщенням у стаціонар протезно-ортопедичного підприєм-ства»
«8 – Перебування у відді-ленні санаторно-курортного закладу»
«9 – Тимчасове переведення застрахованої особи відповідно до медичного висновку на легшу, нижчеоплачувану роботу» (може бути з позначкою про зв’язок випадку тимчасової непрацездатності з професійною діяльністю пацієнта)
«10 – Перебування в самоізоляції, обсервації під час дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-СoV-2».
Також у разі наявності в медичному висновку відмітки про зв’язок випадку тимчасової непрацездатності з професійною діяльністю пацієнта причина непрацездатності за кодом 1 після завершення відповідного розслідування може бути змінена Фондом на підставі актів розслідування нещасного випадку або професійного захворювання на причини:
«11 – Тимчасова непраце-здатність внаслідок професійного захворювання»
«12 – Тимчасова непраце-здатність внаслідок нещасного випадку на виробництві»;
решта колонок заповнюються, як і раніше.
Детальніше про загальні правила заповнення лицьового та зворотного боків заяви-розрахунку: http://www.fssu.gov.ua/control/main/uk/publish/article/960180.
Детальніше про Електронний кабінет страхувальника (роботодавця) можна дізнатися, зателефонувавши на гарячу лінію Пенсійного фонду України за номером: 0 800 503 753.
У разі виникнення запитань щодо оплати е-лікарняних роботодавцями можна дізнатися, зателефонувавши на гарячу лінію Фонду соціального страхування за номером: 0 800 50 18 92. ІП
***
Подання заяви-розрахунку
Процедура подання заяв-розрахунків за паперовими і е-лікарняними не відрізняється. Документ можна подати онлайн за допомогою клієнтського спеціалізованого програмного забезпечення або на паперових носіях.
Однак зверніть увагу, що заяву-розрахунок не можна подати через відповідний інтерфейс в електронному кабінеті страхувальника на порталі електронних послуг Пенсійного фонду України – наразі він не має функціональної реалізації, а подані через нього заяви-розрахунки не передаються до органів Фонду соціального страхування України!