Повернення грошей або обмін товару: на Сумщині збільшилась кількість скарг від споживачів
Останнім часом збільшилась кількість звернень споживачів, яким суб’єкти господарювання відмовляють в обміні або поверненні коштів за товар належної якості, але який не підійшов за розміром, фасоном, кольором, або з інших причин не може використовуватись споживачем за призначенням.
Про це повідомляє ГУ Держпродспоживслужби у Сумській області.
Відповідно до статті 9 Закону України «Про захист прав споживачів», протягом 14 днів з моменту оформлення покупки товар належної якості, який з будь-яких причин не сподобався покупцю, можна повернути.
Спеціалісти управління захисту споживачів Головного управління Держпродспоживслужби в Сумській області нагадують основні правила, що дозволять покупцеві повернути гроші або обміняти товар.
Для того щоб повернути гроші або обміняти товар у покупця, обов’язково має бути чек (касовий або товарний).
Згідно зі статтею 9 Закону України «Про захист прав споживачів», обмін товару належної якості провадиться, якщо збережено розрахунковий документ, виданий споживачеві разом з проданим товаром, або відтворений на дисплеї програмного реєстратора розрахункових операцій (дисплеї пристрою, на якому встановлений програмний реєстратор розрахункових операцій) QR-код, що дає змогу споживачеві здійснювати його зчитування та ідентифікацію з розрахунковим документом за структурою даних, що в ньому містяться, або надісланий електронний розрахунковий документ на наданий споживачем абонентський номер чи адресу електронної пошти.
Наявність чеку є підставою для обміну або повернення товару та доказом того, що саме в цьому магазині ви придбали товар. Переконайтесь, що з моменту покупки пройшло не більше 14 днів. Споживач має право на обмін товару належної якості протягом чотирнадцяти днів, не враховуючи дня купівлі, якщо триваліший строк не оголошений продавцем (стаття 9 Закону України «Про захист прав споживачів»). Останнім днем, коли ви можете вимагати повернути вам гроші та прийняти назад товар належної якості, буде 14 день періоду, який почався на наступний день після покупки.
Перевірте товар на збереження первісного вигляду й на сліди зносу чи наявність пошкоджень. Обмін товару належної якості на аналогічний товар проводиться, якщо він не використовувався і якщо збережено його товарний вигляд, споживчі властивості, пломби, ярлики, а якщо на момент обміну аналогічного товару немає у продажу, споживач має право або придбати будь-які інші товари з наявного асортименту з відповідним перерахуванням вартості, або розірвати договір та одержати назад гроші у розмірі вартості повернутого товару, або здійснити обмін товару на аналогічний при першому ж надходженні відповідного товару в продаж.
Гроші, сплачені за товар, повертаються споживачеві у день розірвання договору, а в разі неможливості повернути гроші у день розірвання договору — в інший строк за домовленістю сторін, але не пізніше ніж протягом 7 днів.
Зверніть увагу, якщо ви, наприклад, купили сукню, взуття і в перший же день скористалися цими товарами, а потім зрозумілим, що вам не підходить розмір або не подобається колір, то повернути такий товар вже неможливо, оскільки залишаться хоч і незначні, але все ж помітні сліди носіння, що автоматично поставить товар у ряд «вживаного». Якщо ж виявиться, що товар неналежної якості, обміняти його можна тільки за гарантією.
У ситуації відмови в обміні товару чи поверненні коштів представником торговельного закладу, єдиним варіантом вирішення спору буде звернення до суду.
Для цього зафіксуйте факт звернення до магазину, тобто вручіть під підпис представнику магазину заяву із законними вимогами про обмін товару, якщо ж відмовляють у прийняті заяви – її потрібно направити поштою або кур’єром та зберегти докази відправлення.
Також нагадуємо, що існує перелік товарів належної якості, що не підлягають обміну (поверненню), затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 19.03.1994 № 172 «Про реалізацію окремих положень Закону України «Про захист прав споживачів». Перелік товарів належної якості, що не підлягають обміну (поверненню), включає: продовольчі товари, лікарські препарати та засоби, предмети сангігієни. Крім того, обміну та поверненню не підлягають деякі непродовольчі товари: панчішно-шкарпеткові вироби, постільну та натільну білизну, косметика, парфумерія, товари для немовлят, інструменти для манікюру і педикюру, ювелірні вироби, друкована продукція та інше.
Підписуйтесь на нас у ТЕЛЕГРАМ
Підписуйтесь на нас в ІНСТАГРАМ