Дмитро Живицький: Сумщина має бути в авангарді масштабних перетворень, які відбуваються зараз в Україні
На цьому голова облдержадміністрації наголосив під час форуму «Велике будівництво. Дороги».
«Сьогодні Україна є лідером із дорожнього будівництва. Якщо в країнах західної Європи будівництво доріг йшло поступово, то у нас це стрімкий процес. Програма Президента України Володимира ЗЕЛЕНСЬКОГО «Велике будівництво» – це масштабна розбудова якісної інфраструктури України, яка включає в себе поміж усього іншого відновлення доріг, – зазначив Дмитро ЖИВИЦЬКИЙ. – Сумщина має бути в авангарді масштабних перетворень, які відбуваються зараз в Україні. Ми маємо задавати тон для інших регіонів України».
Дорожній форум проводиться на базі Сумського національного аграрного університету недаремно. За словами Дмитра Живицького, сьогодні влада, наука і бізнес спільно працюють над відкриттям нової спеціальності з підготовки фахівців для дорожньої галузі.
«Ми маємо створити у СНАУ центр дорожньої науки та центр підготовки кадрів дорожньої галузі для всієї України», – наголосив голова облдержадміністрації.
Виступили під час форуму і народний депутат України Михайло АНАНЧЕНКО та голова обласної ради Віктор ФЕДОРЧЕНКО.
Зокрема, Віктор Федорченко наголосив, що «Велике будівництво» – це не лише ремонт доріг, це ще й нові робочі місця, кваліфіковані кадри. І Сумський національний аграрний університет має стати кузнею цих кадрів в області.
Також учасники форуму оглянули смарт-полігон на базі СНАУ, на зразках техніки якого і навчатимуть майбутніх спеціалістів з дорожнього будівництва. Що це за об’єкт? Враховуючи досвід навчальних закладів Німеччини, зокрема Університету прикладних наук Вайнштефан, Сумський НАУ створив навчально-практичний комплекс ‒ критий полігон. Реалізація цього проекту надає можливість проходження навчально-практичної підготовки фахівців у міжсезонний період. Для забезпечення якісного освітнього процесу у навчальному полігоні представлені два розрізи дорожнього покриття для різних геодезичних умов будівництва, а також техніка для відпрацювання технології підготовки ґрунту та укладки дорожньої суміші. Усе це стало можливим завдяки активній участі стейкхолдерів у реалізації проекту спільної з університетом підготовки дорожніх будівельників, зокрема одного з провідних підприємств з будівництва та реконструкції доріг ТОВ «АМК РЕМ-БУД», яка надає у користування сучасну техніку для навчального процесу та здійснює експертне супроводження якості підготовки фахівців.
Техніка ТОВ «АМК РЕМ-БУД», яка представлена на форумі:
Для ямкового ремонту – автомобіль з обладнням MADPATCHER MPA 6.5W виробництва MADROG, на базі DAF XF-105.460. Має повністю автономне обладнання для ямкового ремонту доріг струменево-ін’єкційним методом. Заповнює ями сумішшю бітумної емульсії та щебеню за допомогою стисненого повітря. Такий метод у кілька разів швидше і в три рази дешевше порівняно з методом, який включає фрезерування, укладання та ущільнення. Завдяки використанню мадпачерів ТОВ «АМК РЕМ-БУД» вдається забезпечити безпроблемний рух транспорту за мінімальні терміни.
Для обслуговування доріг у зимовий час – автомобіль дорожній універсальний МДКЗ-6/4 на базі шассі КрАЗ 65055 (2 шт.). Застосовується для утримання магістральних та міських автомобільних доріг з асфальтобетонним та цементобетонним покриттям. Вантажно-підмітально-прибиральний автомобіль МАЗ 533702 280Р1 (дизельний двигун, вантожопідйомність – 14 т.).
Використання критого полігону забезпечить навчання студентів будівельного факультету освітньої програми «Будівництво автомобільних доріг та транспортної інфраструктури», а також курсову підготовку за робітничими професіями операторів дорожніх машин, екскаваторщиків та водіїв навантажувачів у рамках роботи навчально-практичного центру Сумського НАУ. Крім зазначеного, передбачено проведення підвищення кваліфікації інженерних працівників підприємств галузі дорожнього будівництва за програмою «Інноваційні технології будівництва доріг та транспортної інфраструктури». Розроблені освітні програми передбачають отримання фахових знань через проходження навчально-практичної підготовки з використанням систем машин для будівництва доріг, що підвищить ефективність реалізації Державної програми «Велике будівництво» та сприятиме раціональному використанню ресурсів області.
Критий полігон змодельований таким чином, щоб забезпечити наскрізний проїзд техніки, що сприятиме підвищенню ефективності використання демонстраційних агрегатів з різними габаритами та дозволить створити умови для підтримання їх робочої швидкості.
Не менш важливим є можливість проведення прикладних наукових досліджень, пов’язаних з ущільненням ґрунту ходовими системами машин та робочими органами, впливом на якість виконання технологічної операції різних умов, дослідженням ефективності впровадження техніко-технологічних розробок у найкоротші терміни.