Мерія не підтримала ідею запровадження нульової аварійності в Сумах
Отримала відповідь онлайн-петиція «Нульова аварійність та смертність на дорогах: запровадити шведську програму Vision Zero у Сумах».
«Зважаючи на завелику кількість випадків ДТП у нашому місті, пропоную до розгляду методику розвинутої країни – Швеції – щодо зменшення кількості аварій.
Vision Zero — шведська програма з підвищення безпеки дорожнього руху та зниження смертності в ДТП. Базовим принципом програми є неприпустимість дорожньо-транспортних пригод з летальним наслідком. Згідно з ним не можна ставитися до смертей на дорозі як до неминучого зла, пов’язаного з автомобілізацією. Основний підхід програми до цієї проблеми покликаний зняти з водіїв основну провину за смертельні випадки на дорогах, зробити так, щоб у вирішенні проблеми брали участь і ті, хто будує і обслуговує дороги. Розробники програми розуміють, що водії — звичайні люди і будуть помилятися завжди. Однак необхідно організувати дорожній рух таким чином, щоб помилки людей не приводили до смертельних наслідків.
Основні засоби програми Vision Zero по зменшенню смертності та аварій на дорогах у містах:
1) Перехрестя з круговим рухом. Незважаючи на те, що світлофорне регулювання знижує число аварій і збільшує пропускну здатність перехрестя, як правило, аварії на них призводять до більш тяжких наслідків, ніж на перехрестях з круговим рухом.
2) Дороги з розділовим бар’єром. Рішення ефективно запобігає аваріям, пов’язаним із зіткненнями зустрічного автотранспорту. Будівництво розділових бар’єрів активно ведеться в Швеції з 1998 року.
3) Обмеження швидкості в населених пунктах до 30 км/год. За дослідженнями вчених, саме швидкість в 30 км/год є межею, при якій більшість пішоходів виживають в ДТП. Влада населених пунктів Швеції отримала повноваження самостійно визначати ділянки для введення даного обмеження. Тобто не потрібно обмежувати швидкість руку по всьому місту, а лише там, де може бути небезпечно для людей – в зоні розташування зупинок громадського транспорту, пішохідних переходів, перехресть вулиць.
4) Виділення на пішохідному переході самого пішохода, а не дорожньої розмітки або знаків. Для цього облаштовують освітлення поверх переходів, завдяки чому людину на дорозі видно на всьому протязі переходу.
Крім того, програма передбачає очищення прилеглих до доріг територій, детальне розслідування аварій зі смертельним випадком, нагадування про ремені безпеки та велосипедні шоломі, алкозамки (технологія призначена зменшити кількість випадків водіння в нетверезому вигляді), фоторадари.
Для Сум першочерговим є ті чотири пункти основних засобів. Їх реалізація дуже проста, деякі показані на малюнках. Четвертий пункт в деяких районах міста вже запроваджено, наприклад, на Черепіна біля мосту КРЗ. До речі, немає новин про збитих пішоходів на них. Дивно? Ні.
Зважаючи на вище сказане, вимагаємо від влади:
1. НАЙГОЛОВНІШЕ: Усі пішіходні переходи у місті Суми доповнити освітленням зверху на всьому протязі переходу. Скільки разів ще будем чути про збитих у темряві людей на пішохідних переходах на просп. Курському?
2. В місцях підвищеної небезпеки, зокрема в районі зупинок громадського транспорту, облаштувати бар’єри (островки безпеки на переходах) та звуження поліс, по яких рухається транспорт, для примусового зменшення їх швидкості руку на цих ділянках.
3. Створити островки безпеки на пішохідних переходах на дорогах із 2-3 полосами для руху авто у кожному напрямку (Харківська вулиця, Курський проспект та Лушпи, і т.д.). Обладнати такі острови відбійниками на знаками “Об`їзд справа”.
4. На немагістральних невеликих вулицях найбільш жваві нерегульовані пішохідні переходи підняти над проїжджою частиною на рівень бордюру. Це змусить водіїв зменшувати швидкість руху безпосередньо перед такими переходами. А самі пішоходи будуть переходити дорогу не по калюжам.
Бажано також направити, наприклад, офіційний запит до будь-якого з муніципалітетів Швеції, де реалізована програма Vision Zero, та запросити їх експерта, який поділиться досвідом та надасть консультації для підвищення безпеки дорожнього руху у місті Суми.
P.S.
Першими в Україні ми не будемо:
1. Припідняті пішохідні переходи вже робили у Тернополі.
2. Острів безпеки на дорозі у м. Буча: http://city.bucha.org/b%D1%96lya-zupinki-marshrutnogo-taks%D1%96-%E2%84%963-u-buch%D1%96-zbuduyut-ostr%D1%96v-bezpeki.html
3. Експериментальний (вже 2 роки як ні) острів безпеки у Києві: https://www.facebook.com/dbelotserkovets/posts/1631744150225904
4. Модернізоване освітлення переходів у Львові: https://zaxid.net/u_lvovi_zastosuvali_modernizovanu_sistemu_osvitlennya_pishohidnogo_perehodu_n1370298
Як бачимо, в Україні не систематично, але локально якісь заходи все ж поступово робляться. Треба примкнути до цієї тенденції, місто Суми не повинно бути аутсайдером по забезпеченню безпеки дорожнього руху. Зменшити аварійність на наших дорогах можливо», – писав автор петиції Погоренко Віктор Сергійович.
Відповідь на електронну петицію:
«З електронної петиції вбачається, що основним завданням запровадження зазначеної програми є підвищення безпеки дорожнього руху та зниження смертності ДТП.
Інформуємо Вас, що виконання робіт по утриманню вулично-дорожньої мережі міста Суми відповідно до укладеного договору проводитися КП «Шляхрембуд» СМР в межах передбаченого фінансування.
Питання запровадження шведської програми Vision Zero у Сумах відповідно до раніше розробленого технічного завдання на 2019 рік не передбачено. Пропозиція щодо запровадження вищевказаної програми буде направлена до профільних депутатських комісій при формуванні бюджетного запиту на 2020 рік».