Підприємство, яке має поставити Сумам 9 тролейбусів, збанкрутувало
За два місяці Сумами мають почати курсувати дев’ять нових тролейбусів з кондиціонерами. Однак на їх постачальника за два тижні у Дніпрі чекає суд у справі банкрутства. Які гарантії того, що 9 із 19 тролейбусів, що місто купляє в кредит за кошти європейського банку, приїдуть у Суми?
Подібні тролейбуси їздять Сумами з липня 2019 року. Договір про поставку нових уклали у червні торік. Зі слів начальника відділу технічного контролю “Електроавтотрансу” Володимира Солдатова, першу партію чекають за місяць. “Модель така ж сама “Богдан” Т-70-117, але будуть такі зміни: кондиціонери будуть в салоні тролейбуса облаштовані та в кабіні водія. Також буде автономний хід до 20 км””, – каже Солдатов.
За словами директора підприємства Андрія Новика, до кінця квітня повинні надійти всі 19 тролейбусів, що їх місто купує в кредит за 4 млн євро коштом Європейського інвестиційного банку. “Партію з 9 тролейбусів ми повинні отримати до 15 березня. Десь у 20-их числах лютого ми з мером виїдемо до Луцька. Контролюємо в Луцьку вже готовність цих тролейбусів”, – говорить директора підприємства.
28 грудня 2020 року на офіційному сайті постачальника – корпорації “Богдан” з’явилася інформація: щодо їхньої дочірньої компанії “Богдан Моторс” відкрита процедура банкрутства. У Єдиному реєстрі судових рішень є ухвала Господарського суду Дніпропетровської області про це і на 17 лютого призначили перше засідання.
Попри процедуру банкрутства, на заводі стверджують, що це не вплине на виконання сумського замовлення. “Чекайте тролейбусів. Можете подивитися всі спеціалізовані видання “Автоконсалтинг” і таке інше. Ось нещодавно передали Луцьку тролейбуси 4 шт. Тому, працюємо, все добре”, – запевнив представник заводу-виробника ДП “Автоскладальний завод № 1” “Богдан Моторс” Ігор Стецюк.
Нині вартість одного нового тролейбуса, який купує місто, разом із ПДВ – понад 8 млн грн. Схожі тролейбуси без кондиціонера та з меншим запасом аварійного ходу два роки тому купували на 2,5 мл дешевше. Проте за майже таку ж суму кредиту, 4,4 млн євро, Луцьк придбає 29, а Суми – 19. Чому так, пояснив координатор ГО “Сумська платформа реформ” Максим Корнієнко. “Там були певні умови співфінансування. Питання тоді до міської влади: чому нам не оголосили таку можливість, що певну частину можна доплатити з бюджету, але отримати набагато більше тролейбусів”, – говорить Корнієнко.