Сумчанин написав звернення про ями до міськради, а за тиждень дорогу вже відремонтували
Сумчанин Єгор Ганжа написав скаргу до Сумської міської ради про ями на ділянці дороги на проспекті Михайла Лушпи. До місцевої влади він звернувся через чатбот «Суми 15-80» у Telegram. І вже через два дні почали робити дорогу. Ми поспілкувалися з Єгором про те, як йому вдалося домогтися ремонту та наскільки зручний цей інструмент. Також розказуємо про інші його успішні кейси зі зверненнями до міськради.
Ремонт доріг після звернення
Єгор любить їздити на електросамокаті. Але на ділянках його звичного маршруту були ями — дорога від вулиці ЗСУ у двір на проспекті Михайла Лушпи, 26. Йому це поступово почало набридати, тому у 2023 році хлопець уперше вирішив поскаржитися на стан дорожнього покриття через чатбот «Суми 15-80». Говорить, що через два тижні дорогу почали лагодити.
Цього року розмило ями на іншій ділянці, де заїзд у двір на проспекті Михайла Лушпи, 12. Маленькі ями стали дуже глибокими, тож Єгор вирішив знову подати скаргу у боті. Через день йому подзвонили з міської ради й повідомили, що взяли в роботу звернення. А через два дні почалися ремонтні роботи, тоді знімали проблемний шар асфальту. Уже через тиждень дорогу зробили.



— Навдивовижу оперативно й продуктивно вийшло, за що дійсно величезна дяка. Тепер чекаю доробок на інших ділянках, бо мене вже не зупиниш. Ще б у боті зробили повноцінно категорію «ямковий ремонт», бо доводиться влітку скаржитись на «неприбраний сніг», — говорить Єгор.


Як працювати з чатботом «Суми 15-80»
Міський чатбот «Суми 15-80» — це канал комунікацій між мешканцями громади й міською владою. Ним можна скористатися у Viber і Telegram. Він доступний для користувачів 24/7. Звернення про аварійну ситуацію чи іншу проблему розглядають протягом 48 годин.
Загалом Єгор не називає себе активним користувачем бота, але періодично пише в ньому звернення щодо проблем, які помічає. У 2023 році звертався щодо зливного люка, який упав. Його досить швидко повернули на місце. Наступного року подавав скарги щодо курсування транспорту в період відключень світла взимку, а також аварійного стану бруківки біля собору.
— Механізму працює, але покращувати точно є що, бо щодо звернень бот не має спеціалізованих категорій. Про дороги подавав через «неочищені дороги», Сам бот перепитує, чи вирішили питання, лише один раз через тиждень. Цього року, коли мені дзвонили, уточнили дані, щоб потім надіслати на пошту результати. Поки нічого не отримав. Телефоном уточнювали в основному мої дані й сказали, що переведуть звернення як зареєстроване через телефон, — каже Єгор.

Під час реєстрації в чатботі потрібно надати дозвіл на збір та обробку персональних даних. Також треба окремо вказати вашу адресу.
Тут є кілька функцій: отримати довідкову інформацію, написати звернення й оцінити організації, які підпорядковуються міській раді. За кнопкою «Довідка» можна знайти сайт СМР, мапу захисних споруд, дорожню карту ВПО та інше.
Якщо ви хочете написати звернення, за відповідною кнопкою треба обрати категорію: вулиця, квартира, приватний будинок або транспорт. І далі так само крок за кроком обираєте пункти, які відповідають вашому запиту. Потім вкажіть вулицю, на якій є проблема, та опишіть її суть.
Підписуйтесь на нас у ТЕЛЕГРАМ
Підписуйтесь на нас в ІНСТАГРАМ