Жителі проспекту в Сумах просять закрити самовільний проїзд заради безпеки
Закрити самовільний проїзд пр. Козацький (спуск “Сумирибгосп”) просить автор електронної петиції Дмитро Юрченко.
“На підставі Закону України «Про автомобільні дороги» вулиці і дороги міст та інших населених пунктів поділяються на магістральні дороги (безперервного руху та регульованого руху), магістральні вулиці загальноміського значення (безперервного руху та регульованого руху), магістральні вулиці районного значення, а також вулиці і дороги місцевого значення.
У відповідності до чинної містобудівної документації, а саме генерального плану міста Суми, проспект Козацький та вулиця Проектна № 1 визнані міськими магістральними вулицями (Додаток 1. Карта з умовними позначеннями. Далі – Карта). Основне призначення магістральних вулиць загальноміського значення – забезпечення транспортного зв’язку між віддаленими транспортними районами, а також з центром міста. Для вулиць цієї категорії характерні великі транспортні й пішохідні потоки, що обумовлює необхідність спорудження широкої проїзної частини, тротуарів, велодоріжок/велосмуг.
Відповідно до таблиці 5.10 ДБН В.2.3.5:2018 формою організації велосипедного руху для магістральних вулиць загальноміського значення безперервного та регульованого руху наявною має бути велосипедна чи вело-пішохідна доріжка. У вимогах пункту 6.4.1 ДБН В.2.3.5:2018 зазначено, що на магістральних вулицях (дорогах) загальноміського значення пішохідні переходи та велосипедні переїзди в одному рівні з проїзною частиною, як правило, улаштовуються через вулиці (дороги) на відстані один від одного не менше ніж 300 м. В таблиці 8.1 ДБН В.2.3.5:2018 описано, що матеріалом для покриття магістральних вулиць загальноміського значення має бути асфальтобетон гарячий щільний дрібнозернистий І або ІІ марки; щебенево-мастиковий асфальтобетон. Тип – капітальний. Вимоги щодо природного і штучного освітлення магістральних вулиць (доріг) загальноміського значення викладені у ДБН В.2.5-28:2018.
Жодна з вищезазначених вимог не відповідає існуючій ситуації на проспекті Козацькому та вилиці Проектні № 1 Карти, що виключає можливість вважати їх магістральними вулицями загальноміського значення. На вищезазначених вулицях повністю відсутні велосипедні чи вело-пішохідні доріжки, пішохідні переходи, матеріал покриття вулиць не відповідає вищезазначеним нормам. На частині проспекту Козацького та цілком на вулиці Проектна № 1 Карти дорога взагалі без покриття та не має штучного освітлення.
У межах вулиці Проектна № 1 Карти влаштований самовільний проїзд для автомобільного транспорту, який не має комплексу інженерних споруд для безпечного руху транспортних засобів і представляє собою ділянку грунту без покриття. Щодня цим самовільним проїздом користуються легкові та вантажні автомобілі. Транспортні засоби нарізають в грунті самовільного проїзду глибокі колії. Мали місце випадки, коли водії транспортних засобів, рухаючись по самовільному проїзду не справлялися з керуванням, що призводило до небезпеки для учасників руху та понесення матеріальних збитків як власниками транспортних засобів, так і власниками прилеглих територій.
У відповідності до вищевикладеного звертаємося з проханням про закриття самовільного проїзду, який не облаштований відповідно до вимог магістральної вулиці загальноміського значення, наражаючи на небезпеку як пішоходів, так і водіїв транспортних засобів, що здійснюють транзитний рух через зазначений самовільний аварійний проїзд”, – пише сумчанин.
Станом на 21 грудня петицію підписали 63 особи з 250 необхідних. Початок збору підписів: 20 грудня 2021 р. До кінця збору підписів залишилось: 44 дні.