Замало побудувати якісні дороги, потрібно ще й уберегти їх від перевантаження, – Ігор Молоток
З першого жовтня набирає чинності Закон України «Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо окремих питань здійснення габаритно-вагового контролю».
Зокрема, передбачається упровадження автоматичного габаритно-вагового контролю транспортних засобів та автоматичну фіксацію порушень. Прогнозується, що це зменшить корупційні ризики та усуне вибіркове зважування транспортних засобів.
Народний депутат України від Сумщини Ігор МОЛОТОК впевнений, що нові зміни захистять наші дороги від руйнування, а також сприятимуть підвищенню рівня безпеки дорожнього руху.
– У важливості цього питання переконався ще під час реалізації першого проєкту з будівництва доріг, а саме – ремонту дороги Шостка-Кролевець. Уже на початковій стадії було зрозуміло, що напрямок шалено затребуваний, у тому числі і серед товаровиробників. Власне для поліпшення економіки і інвестиційного клімату дорогу і почали будувати. Але разом із тим отримали велику проблему у вигляді перевантажених фур, які почали руйнувати новенький асфальт. У межах діючого Закону запроваджували заходи моніторингу та безпеки. Проте, цього виявилось недостатньо, – зазначає парламентар.
За словами Ігоря МОЛОТКА, із прийняттям змін до Закону багатьох порушень у цій сфері можна буде уникнути.
Зокрема, запроваджується адміністративна відповідальність за правопорушення у сфері безпеки на автомобільному транспорті, що зафіксовані за допомогою засобів фото- й кінозйомки, відеозапису, серед іншого, в автоматичному режимі.
Усувається так званий «людський фактор» і, відповідно, корупційні ризики.
Окрім цього, запроваджуються штрафи для водіїв транспортних засобів за невиконання вимог про зупинку від представників Державної служби з безпеки на транспорті (Укртрансбезпека), внесення недостовірних відомостей про масу або габарити вантажу до товарно-транспортної накладної чи іншого документа тощо.