Купляйте автобуси та їздіть самі: Перевізники Конотопа поставили владі ультиматум

Днями в Конотопі науковці Київського Національного транспортного університету звітували перед депутатами і представниками громади про результати дослідження пасажироперевезень у місті.

До звіту були включені пропозиції громади, що приймалися у міськраді 4 жовтня. Відтак до озвучених раніше рекомендацій щодо оптимізації руху маршруток додалися пропозиції ввести новий маршрут №3А, який з’єднає мікрорайони КВРЗ і Порт (за схемою Вільямса-  1-й пров. Новоселівської – Січових стрільців – Професійна – Б.Хмельницького – Свободи- Клубна- Усп.-Троїцька – Рябошапка) та продовжити існуючий маршрут №7 в с. Привокзальному до кладовища перед селом Шаповалівка.

Найбільш актуальним було визнано коригування маршруту №1 за кільцевою схемою Рябошапка-Клубна-Залізничний вокзал-пр.Миру-пр.Червоної калини- Батуринська-Вирівська – з-д «Мотордеталь» –  Вирівська- Бр.Лузанів- Усп.-Троїцька – Рябошапка. Дана схема допоможе містянам комфортно дістатися до гімназії,  дитячої і дорослої поліклінік, лікарняних  корпусів та пологового. Решту новацій, на думку експертів, можна реалізувати поступово з огляду на ремонт дорожнього покриття і домовленостей з перевізниками.

Але присутні на засіданні перевізники виступили категорично проти будь-яких змін. Вони апелювали до того, що пальне здорожчало і вартість проїзду уже зараз має бути вдвічі більшою, працюють вони «в нуль», а нав’язані владою збиткові маршрути №1А, №20 і т. п. буквально «топлять» бізнес. Врешті у бік влади пролунав ультиматум: купляйте автобуси і їздіть самі, бо “ми по таких схемам їздити не будемо і громада лишиться без транспорту взагалі”.

Науковці, зі свого боку, нагадали про цифри дослідження: обсяги  перевезень у робочий день – понад 210 тисяч пасажирів, у вихідний – 148 тисяч, середня дальність поїздки на всіх маршрутах – у межах 2,7 км. Отож найпростіші підрахунки ставлять під сумнів твердження про збитковість. Крім того, не може бути й мови про розвиток трамваю, допоки його прямування у центральній частині міста дублюють 18 автобусних маршрутів з інтервалом близько однієї хвилини. «Навіть столичне метро курсує з більшим інтервалом! Подивіться, що робиться на ваших маршрутах: один поперед одного, і ви це знаєте!, – спересердя заявив професор університету Валерій Маруніч.  –  Все можливо, якщо не ставати у позу, а шукати компроміси!»

Що ж до окупності нових і скоригованих маршрутів, фахівець інституту запропонував провести додаткове соцопитування, яке допоможе вивчити попит, а відтак і грошову вигоду кожного маршруту. Як варіант – надавати перевізникам «до пари» один економічно вигідний і один неприбутковий, але важливий для конотопців маршрут, аби вирішити проблему.

Джерело: konotop.in.ua

Поділитися в соціальних мережах