Чи заборонять у Сумах парковку авто на початку Харківської?
На затвердження останнього виконкому 8 жовтня потрапило відразу сім проектів організації дорожнього руху в Сумах.
Серед них – влаштування одностороннього дорожнього руху по вул. Олександра Аніщенко в напрямку провулка Береста (в районі Петропавлівської); організація руху в місцях встановлення пристроїв зниження швидкості на вул. Л.Українки (район школи №7), а також на вул. Доватора (район школи №5), на вул. Декабристів (район школи №25). Крім того – обмеження стоянки автотранспорту в районі заїзду до будинку №10 на вул. Набережній р. Стрілки; поліпшення організації дорожнього руху на перехресті вул. Горького – Леваневського – Металургів, схема дислокації дорожніх знаків і організація безпеки руху на вулицях мікрорайону Ганнівка в Сумах.
Під час обговорення цього питання кожному чогось не вистачило. Так, мер Сум Олександр Лисенко нагадав про ідею організації кругового руху в Сумах. Наприклад, на його думку, треба змінити дорожній рух в районі вул. Лугової. «Там складно виїжджати, і кожен куди хоче, туди і їде. А по Аніщенко – односторонній рух з усіма погоджено? Ви наполягаєте на цьому?» – засумнівався міський голова.
Однак в.о. директора департаменту інфраструктури міста Віктор Павленко підтвердив свою впевненість. Ще й заявив, що всі ці проекти будуть втілені в життя до кінця року.
І тут настала черга для серйозних сумнівів іншого члена виконкому – Олега Тетьоркіна: «Більше року тому ми приймали рішення по установці знаків, які забороняють зупинку на вул. Харківській – в кишені за зупинкою громадського транспорту, з боку «Мануфактури». І воно не виконано досі. Нинішнє наше рішення буде таким же? Так навіщо ми їх взагалі приймаємо? Я впевнений, що в колишньому був прописаний контроль виконання, але воно не виконано ».
Дійсно, ще в липні 2018 го виконком приймав таке рішення в зв’язку з обуренням сумчан, які зареєстрували дві онлайн-петиції. Великий торгово-розважальний центр на початку вул. Харківській, а також кілька міських закладів громадського харчування перетворили тутешню другорядну дорогу в справжню парковку. Від світлофора навпроти вул. Харківській, 2, і до Харківської, 4, вона стала дуже вузькою. Двосторонній проїзд тут практично неможливий, так як один ряд постійно зайнятий припаркованими авто. Пробка метрів на 50 формується від світлофора в бік пр. Лушпи. Тому городяни запропонували або розширити другорядну дорогу хоча б на метр за рахунок газонів, або взагалі заборонити стоянку і зупинку авто в місцевому проїзді навпроти будинку №2 / 1 на вул. Харківській. З другим варіантом і погодився Сумський міськвиконком, давши добро на установку двох заборонних знаків, дія яких повинно було поширюватися метрів на 120. Щоправда, як виявилося, рішення було прийнято лише на папері …
У зв’язку з цим 8 жовтня виконком зажадав від департаменту інфраструктури відзвітувати за рішення-2018 до 20 жовтня. А для нового рішення дали термін виконання робіт – до 1 грудня цього року. Що ж, подивимося, як департамент впорається на цей раз.
На жаль, поки його робота проявляється здебільшого на словах. Так, ще 18 вересня на сесії Сумської міськради депутат Ольга Фірсова озвучила депутатський запит про відсутність зупинки біля школи №19. Ще навесні стару зупинку тут демонтували, але ніхто не поспішає ставити нову, цього об’єкта немає в титульних списках департаменту. Тим часом людям, які чекають там громадський транспорт, ніде сховатися ні від дощу, ні від вітру. Мер Сум обурився і тут же зажадав повернути на вул. Харитоненко хоча б навіс і лавку. Пройшов майже місяць. Ні зупинки, ні навісу на вул. Харитоненко немає … Створюється враження, що сумський мер просто розмовляє сам з собою?