“З Хотіні втекли, бо газу немає, води й світла, а тут те саме”: чому вимкнули газ мешканцям багатоповерхівки в Сумах
Мешканцям будинку №2 по вулиці Сумської артбригади понад тиждень тому вимкнули подачу газу. Це сталося після початку ремонту газомережі на вулиці. Відтоді в сусідніх будинках газ увімкнули, а в їхньому будинку ні, розповіли мешканці. Про причини відсутності газу їм ніхто не повідомив. У ситуації розбирались кореспонденти Суспільного.
Мешканці багатоповерхівки за адресою вулиця Сумської артбригади, 2 розповідають, що живуть без газопостачання понад тиждень. Газ вимкнули, каже Лариса Медведєва, після початку ремонтних робіт газомережі на вулиці: “17 числа у нас через врізку основної труби відключили газ. Якщо сьогодні бахне десь, електрики не буде, ми без газу, без електрики, без води. У нас тут і маленькі діти, і пенсіонери, і ВПО живуть. У кого мультиварка є, у кого чайник є електричний, от так цілий тиждень і обходимося. У нас є переселенець, він паралізований, він лежачий. Швидка допомога щодня приїздить, дідусь хворий, як людині взагалі жити, та ще й без газу. З Хотіні втекли, бо газу немає, води й світла, сюди приїхали, а тут те саме”.
Лариса Медведєва каже, що ходила до “Сумигазу” і написала скаргу, але відповіді, коли їм увімкнуть газ, не отримала: “У них зазначено, що ведуться аварійні роботи. Зазначалося, що будуть вварювати нову трубу, її вварили, яму вже закопали, вже засипають піском, збираються асфальтувати. Де газ?”.

При цьому, додає жінка, в сусідньому будинку, де з тієї ж причини вимкнули газ, його постачання відновили: “Сусідам ввімкнули в четвер. А у нас навіть відповіді не дають, що не так. Якщо якісь неполадки, то мають дати припис, що нам виправити або що зробить, але нічого такого немає. Це неподобство, я вважаю”.

“Говорять про те, що є на те причини, складені відповідні акти, є аварійний стан мереж, є витоки. Ми не маємо ніякого стосунку до послуги з газопостачання і розподілу газу. Але ми рекомендували людям звертатись на гарячу лінію 104, звертатись зі скаргами, з проханнями роз’яснити ситуацію. До нас не надходили ніякі ні відповіді, ні пропозиції”, — пояснив директор ТОВ “Дімекс інвест”, компанії-управителя будинку Сергій Лещенко.

Розподіл газу у цьому будинку припинили через чисельні його витоки, виявлені на внутрішніх газових мережах будинку, говорить начальник управління експлуатації газового господарства компанії Сумська філія “Газмережі” Павло Тарасенко: “Процедура відновлення газопостачання після здійснення врізки містить в собі перевірку герметичності всіх будинків. Ми перевірили систему газопостачання, вона не була герметичною, в такому випадку ми не маємо права вмикати будинок і припинили газопостачання до нього, опломбували”.

Павло Тарасенко говорить, що для відновлення газопостачання потрібно, щоб власник або балансоутримувач будинку звернувся до Сумської філії “Газмереж”: “Повинен забезпечити явку всіх споживачів цього будинку, для того щоб ми могли накачати систему повітрям, прослідкувати, що не відбувається падіння цього повітря, тобто система герметична, і потім пустити газ до споживача”.

При цьому, додає Павло Тарасенко, балансоутримувач має надати певні документи: “По-перше, це документ, який підтверджує, що він обслуговує цей будинок, його установчі документи. Також звернення співвласників будинку з протокольним рішенням загальних зборів мешканців цього будинку. Потім документ, що між ними є договірні відносини. Якщо всі документи нададуть і ми побачимо, що вони в належному стані, то ми все відставимо і будем зайняті пуском газу до цього будинку”.
Підписуйтесь на нас у ТЕЛЕГРАМ
Підписуйтесь на нас в ІНСТАГРАМ