На Сумщині зловмисники створюють дублікат «сімки» і знімають чужі гроші
Останнім часом набирає обертів шахрайство з блокуванням телефонних sim-карток, які «прив’язані» до банківських карток громадян. Зловмисники створюють дублікат «сімки», заблокувавши оригінал, і отримують безперешкодний доступ до чужого рахунку, повідомляє Відділ комунікації поліції Сумської області.
Так жертвою таких аферистів стала 30-річна мешканка Шостки. На мобільний телефон жінки надійшло смс-повідомлення від оператора мобільного зв’язку. У листі жінці пропонувалось перейти за гіперпосиланням додатку одного з мобільних операторів, що вона й зробила. Переглянувши викладену там інформацію, вона вийшла з додатку, а за кілька хвилин їй надійшло повідомлення від оператора, що їй підключена бонусна послуга.
Наступним повідомленням від оператора стала інформація про поповнення рахунку її мобільного на суму понад 100 гривень. А вже за якийсь час після цього сім-картка телефону громадянки перестала працювати. Лише наступного дня жінка звернулась до сервісного центру, де їй розповіли, що подібні повідомлення приходять від шахраїв.
Запідозривши неладне, жителька Шостки звернулась до банку, адже її платіжний документ був «прив’язаний» до цього номеру, а там з’ясувалося, що з її банківської картки було знято 42 000 гривень. У поліції за даним фактом відкрили кримінальне провадження за ознаками ч. 1 ст. 190 Кримінального кодексу України «Шахрайство», у рамках якого ведуться пошуки шахраїв.
Правоохоронці знову нагадують громадянам кілька простих правил, дотримання яких дозволить уникнути шахрайської пастки в разі подібних дзвінків чи повідомлень, і зберегти власні кошти.
1. Нікому й ніколи не повідомляйте індивідуальний ПІН-код своєї банківської картки та cvv-код, що знаходиться на зворотному її боці.
2. В разі надходження нібито з банку електронних листів чи дзвінків з запитами про особисту інформацію, не відповідайте на них, а краще самі перетелефонуйте на офіційний номер call-центру вашої фінустанови, і з’ясуйте ситуацію.
3. Отримавши сумнівну інформацію в смс-повідомленні, не переходьте за пропонованими вкладеннями, а зверніться до сервісного центру свого мобільного оператора.
3. У випадку втрати чи блокування телефонної сім-картки, до якої «прив’язана» ваша банківська картка, найперше необхідно особисто звернутися в банк із заявкою про блокування платіжного документа.
4. І пам‘ятайте: працівник банку ніколи не буде дзвонити вам з закритого номеру. Якщо вас просять надіслати пароль або інші карткові дані, за жодних обставин не слід цього робити. Найперше необхідно терміново звернутися на «гарячу» телефонну лінію банку, і з‘ясувати у оператора всю інформацію по вашому рахунку. Таким чином ви зайвий раз переконаєтесь у тому, що з вашим платіжним документом все гаразд, а самі ви щойно уникли підступної шахрайської пастки.