У суді розпочато переведення справ у електронну форму
У Зарічному районному суді м. Суми запроваджено переведення матеріалів справ в електронну форму. Відповідна потреба у скануванні матеріалів справ викликана необхідністю повноцінного запровадження підсистеми електронного суду та забезпечення її нормальної роботи в суді.
Впровадження підсистеми електронного суду передбачено розділом XI Положення про автоматизовану систему документообігу суду, затвердженого рішенням Ради суддів України від 26.11.2010 № 30 (зі змінами), а також є складовою (модулем) майбутньої Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи (далі – ЄСІТС).
Нагадуємо, чинним процесуальним законодавством передбачено, що ЄСІТС почне функціонувати через 90 днів із дня опублікування Державною судовою адміністрацією України у газеті «Голос України» та на веб-порталі судової влади оголошення про створення та забезпечення функціонування ЄСІТС. Початок функціонування її передбачається в наступному, 2019 році.
Зважаючи на те, що процес сканування справ є тривалим, то розпочато його в Зарічному районному суді м. Суми ще в серпні. За рекомендацією ДСА України скануванню підлягають усі матеріали судових справ, що надходять до суду вперше після 01 вересня 2018 року, а також усі матеріали судових справ, по яких відкриті провадженні та які (як передбачається) не будуть розглянуті по суті до 01 грудня 2018 року, включаючи справи, по яким провадження тимчасово зупинені.
Сканування документів необхідне для можливості в майбутньому їх надсилання в електронному вигляді сторонам по справі та іншим особам у передбачених процесуальним законодавством випадках, а також для запровадження створення, ведення судової справи в електронній формі та її дистанційного витребування судами апеляційної чи касаційної інстанції.
З початком роботи Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи учасники судового процессу, використовуючи власний електронний кабінет, зможуть отримувати:
- веб-посилання на тексти всіх сформованих судом процесуальних документів по справі: судові рішення, судові повістки та виклики тощо, що мають статус оригіналу і підписані електронним цифровим підписом відповідальної особи суду;
- інформацію про отримані та зареєстровані вхідні документи по справі разом з електронними документами або електронними копіями паперових документів;
- інформацію про отримані документи по справі від інших учасників разом з електронними документами або електронними копіями паперових документів;
- електронні документи, що спричинили зміну стану розгляду справи, протоколи автоматичного розподілу, тощо.
Водночас звертаємо увагу громадян, що на сьогоднішній день в суді уже діють окремі елементи підсистеми «Електронного суду»:
- сплата судового збору online,
- отримання інформації про етапи проходження справи в суді за допомогою офіційного веб-порталу «Судова влада України»,
- можливість одержання судових повісток за допомогою SMS-інформування, а копій судових рішень – електронною поштою,
- доступ до текстів судових рішень через Єдиний державний реєстр судових рішень,
- проведення судових засідань у режимі відеоконференції.