Фрунзенці під «Нафтогазом» вимагають відставки «гробаря ГТС» Коболєва
Працівники Сумського машинобудівного науково-виробничого об’єднання пікетують під стінами НАК «Нафтогаз України» із закликами «Коболєва у відставку», «Коболєв зливає ГТС» і «Віддайте чесно виграні замовлення». Заводчани наполягають: модернізація національної газотранспортної системи украй необхідна, причому невідкладно. Про це говорять як вітчизняні, так і зарубіжні експерти, і тільки голова правління «Нафтогазу» Андрій Коболєв зволікає. Така його поведінка завдає колосальної шкоди економіці держави, її енергетичній безпеці та статусу України на міжнародній арені.
«Після скасування результатів тендерів на реконструкцію трьох компресорних станцій, проведених через систему ProZorro філіями ПАТ «Укртрансгаз», в яких Сумське НВО було визнане переможцем, «Нафтогаз» анонсував підготовку нових закупівель. Але це ще як мінімум рік згаяного часу, що завдасть непоправної шкоди ГТС України, стан котрої нині не вселяє великої надії в європейців. У 2019 році вони будуть визначатися, з допомогою яких транзитних маршрутів постачати собі природний газ. Буде це національна газотранспортна мережа чи альтернативні російські проекти, зараз залежить значною мірою від рішень влади нашої держави. Якщо не підвищити ефективність, енергоощадність та надійність ГТС, вибір європейських партнерів може бути не на користь України», – вважає генеральний директор СНВО Олексій Цимбал.
Щоб не втрачати час, який, дійсно, є на вагу золота, а також розуміючи побоювання, спричинені можливим будівництвом «Турецького потоку», Сумське НВО запропонувало компромісне рішення.
«Ми направили листи на адресу керівництва ПАТ «Укртрансгаз», а також прем’єр-міністра Володимира Гройсмана з пропозицією, котра, на наше стійке переконання, є золотою серединою за нинішніх обставин та може задовольнити всіх зацікавлених учасників: і замовника «Укртрансгаз», і головуючу компанію НАК «Нафтогаз України», і уряд держави, який повинен дбати про енергетичну незалежність держави, розвиток економіки та промислового виробництва, і безпосередньо національних товаровиробників, котрі здатні й готові на найвищому якісному рівні виконати дані роботи», – відзначає голова профспілки «Машметал» Іван Совгіра.
Власне, СНВО виступило з пропозицією підписати договори на реконструкцію КС «Ананьїв», «Задніпровська» та «Південнобузька» на умовах, визначених у тендерах, зі сплатою авансу лише на виробництво газоперекачувальних агрегатів та з відстроченням початку виконання будівельних робіт терміном до шести місяців.
«До липня наступного року має стати остаточно зрозуміло: буде «Турецький потік» чи це знову ж таки чергова гра м’язами Росії перед світовою спільнотою. Якщо цей проект так і залишиться на папері, то ми (до того моменту виготовивши затребувані агрегати) розпочнемо повномасштабне виконання робіт у відповідності до укладених договорів. Коли ж «Турецький потік» все ж таки стане реальністю, то Сумське НВО здійснить лише постачання ГПА. А вони є достатньо уніфікованими для застосування на інших компресорних станціях української ГТС, котрі так само потребують реконструкції. Зокрема, пропоновані нами агрегати можуть бути встановлені на КС «Лубни», «Бердичів», «Більче-Волиця», «Красилів», «Тернопіль», «Ужгород», «Долина» та інших. Незначне доопрацювання ГПА, що може виникнути під час їх монтажу на майданчиках компресорних станцій, ми готові виконати власним коштом», – запевнив Олексій Цимбал.
У той же час пан Коболєв не проявляє великого інтересу до процесу реконструкції ГТС – одного з ключових стратегічних активів держави, заявляючи у ЗМІ, що кращим виходом було б продати її іноземцям.