Сумське НВО пікетує під Кабміном
Працівники ПАТ «Сумське машинобудівне науково-виробниче об’єднання» пікетують під стінами Кабінету Міністрів та НАК «Нафтогаз України».
Трудовий колектив найбільшого промислового підприємства області вимагає скасувати рішення «Нафтогазу» про відміну тендерів на модернізацію трьох компресорних станцій вітчизняної газотранспортної системи, які СНВО виграло через систему державних закупівель «ProZorro» в листопаді поточного року. Крім того, машинобудівники наполягають на тому, щоб винні у зриві модернізації ГТС були покарані та притягнуті до кримінальної відповідальності.
«Наше підприємство стало переможцем тендерів ПАТ «Укртрансгаз» на модернізацію компресорних станцій «Ананьїв», «Задніпровська» та «Південнобузька». Загальна вартість робіт складає 4,13 млрд грн. Ми перемогли у відкритому конкурсі, запропонувавши найнижчу ціну. Наша пропозиція коштуватиме державі на 500 млн грн менше, ніж запросили за аналогічні роботи німецькі підрядники, модернізуючи компресорну станцію «Бар». Ми можемо зробити вітчизняну ГТС ефективною та надійною й не дати європейським партнерам і на мить засумніватися в її можливостях», – пояснює генеральний директор СНВО Олексій Цимбал.
Однак через кулуарні суперечки керівництво НАК «Нафтогаз України» анулювало результати тендерів, чим поставило під загрозу існування газотранспортної системи, енергетичної незалежності держави і безпосередньо ПАТ «Сумське НВО», яке несе відповідальність за понад 20 тисяч своїх працівників та членів їхніх родин.
«Отримати дані проекти для нас життєво важливо, адже після відмови від співпраці із замовниками з країни-агресора, куди щорічно відправлялося 60-70% продукції, підприємство переживає скрутні часи. Реалізація завдань, передбачених тендерами на модернізацію ГТС, – це крок до виведення підприємства з кризи та можливість тисячам працівників мати роботу і впевненість, що вони зможуть прогодувати свої сім’ї. Влада постійно з екранів телевізорів обіцяє підтримку вітчизняним товаровиробникам. Ми закликаємо перейти, врешті-решт, від слів до діла!» – наголошує Цимбал.
На переконання голови первинної профспілкової організації «Машметал» ПАТ «Сумське НВО» Івана Совгіри, привід, який обрало керівництво НАК «Нафтогаз України» для відмови у проведенні реконструкції ГТС, є передусім політично вмотивованим.
«Вірогідність будівництва газопроводу «Турецький потік» дуже сумнівна, а «Нафтогаз» вже зараз опустив руки. Ми твердо переконані, що за рішеннями, які зривають модернізацію газотранспортної мережі, стоять не дружні для України сили. Ці сили усіма засобами намагаються ослабити нашу країну, знищити її промисловий потенціал та національних виробників. Цього не можна допустити в жодному разі!» – вважає Совгіра.
Сумські машинобудівники підготували звернення до прем’єр-міністра України Володимира Гройсмана, в якому, зокрема, вимагають: скасувати рішення НАК «Нафтогаз України» про відміну тендерів, повернути замовлення на модернізацію ГТС Сумському НВО, а разом із ним ще більше десяти постачальникам – підприємствам України, покарати винних у зриві модернізації ГТС і притягти їх до кримінальної відповідальності.