У Сумах не буде електронних квитків
Отримала відповідь міської влади онлайн-петиція «Підвищення тарифу на проїзд лише після запровадження е-квитка».
«Пропоную Сумській міській раді та Сумському виконкому накласти заборону на підняття тарифу в м. Суми до впровадження системи е-квитка не тільки у комунальному транспорті, а і так званих приватних “маршрутках”. І тільки лише після його впровадження здійснити аналіз перевезень, та переглянути тарифи», – писав автор петиції Шевченко Володимир Володимирович.
Відповідь на електронну петицію:
«За результатами розгляду електронної петиції «Підвищення тарифу на проїзд лише після запровадження е-квитка» повідомляємо наступне відповідно до переліку порушених питань.
Так, правовідносини щодо встановлення тарифів на транспортні послуги та впровадження автоматизованої системи обліку оплати проїзду в міському пасажирському транспорті врегульовано на рівні чинного законодавства. Відповідно до підпунктів 101 та 102 пункту «а» статті 30 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» (далі Закон № 280) до відання виконавчих органів міських рад належить:
10-1) прийняття рішення про впровадження автоматизованої системи обліку оплати проїзду в міському пасажирському транспорті незалежно від форм власності та визначення особи, уповноваженої здійснювати справляння плати за транспортні послуги в разі запровадження автоматизованої системи обліку оплати проїзду;
10-2) встановлення порядку функціонування та вимог до автоматизованої системи обліку оплати проїзду в міському пасажирському транспорті незалежно від форм власності, а також видів, форм носіїв, порядку обігу та реєстрації проїзних документів;
Згідно із підпунктом 2 пункту «а» статті 28 Закону № 280 виконавчі органи міських рад встановлюють в порядку і межах, визначених законом, тарифи на транспортні послуги. Механізм формування відповідних тарифів визначено Методикою розрахунку тарифів на послуги пасажирського автомобільного транспорту, затвердженою Наказом Міністерства транспорту та зв’язку України від 17 листопада 2009 року № 1175, (далі – Методика). Слід звернути увагу, що умова, за якої дозволяється здійснювати перегляд рівня тарифів, закріплена пунктом 1.6 Методики, а саме:
«1.6. Перегляд рівня тарифів повинен здійснюватись у зв’язку зі зміною умов виробничої діяльності та реалізації Послуг, що не залежать від господарської діяльності Перевізника, в тому числі в разі зміни вартості палива більш ніж на 10%.». Будь-яких інших умов для перегляду рівня тарифів, а також підстав для встановлення заборони на підвищення тарифів на транспортні послуги чинне законодавство не містить.
Таким чином, на підставі зазначеного вище та керуючись принципом законності, слід врахувати, що питання, пов’язані із впровадженням автоматизованої (електронної) системи обліку оплати проїзду в міському пасажирському транспорті реалізуються незалежно від сфери тарифної політики в міському транспорті. Щодо тарифів на транспортні послуги та автоматизованої системи обліку оплати проїзду в міському пасажирському транспорті застосовуються різні норми законодавства та окремо по кожному із зазначених питань приймаються акти органу місцевого самоврядування.
Також повідомляємо, що на сьогодні міська програма «Автоматизація муніципальних телекомунікаційних систем на 2017-2019 роки в м. Суми», затверджена рішенням Сумської міської ради від 21 грудня 2016 року № 1619-МР (зі змінами), містить завдання 1.3. «Реалізація пілотних проектів по впровадженню електронних сервісів», що стосується впровадження систем електронної оплати проїзду та електронного квитка. На даному етапі виконання завдання не є можливим у зв’язку із відсутністю коштів у міському бюджеті. Тому реалізація завдання Програми здійснюватиметься за умови відповідного фінансування та із застосуванням положень Закону України «Про публічні закупівлі».