На Сумщині схвалили Стратегічний план розвитку системи профтехосвіти
Документ із розвитку системи професійно-технічної освіти Сумської області до 2027 року схвалено на засіданні регіональної ради професійної (професійно-технічної) освіти.
Як наголосила заступник голови облдержадміністрації Олена БОЙКО, комплексний підхід до підготовки якісних професійних кадрів полягає в урахуванні потреб роботодавців області у кваліфікованих робітниках, розширенні можливостей зайнятості, професійній самореалізації та неперервному професійному розвитку особистості упродовж життя. Орієнтуватися вона має також на глобальні тенденції та потреби регіональної економіки.
«Розробка комплексного документу та досягнення стратегічних цілей сприятиме розвитку ефективної мережі сучасної професійно-технічної освіти», – зазначила посадовець.
Для успішного розвитку регіональної системи професійно-технічної освіти було визначено дві стратегічні цілі: підвищити якість системи підготовки кваліфікованих робітників відповідно до потреб регіонального ринку праці та посилити конкурентоспроможність системи професійної освіти регіону.
Підвищення якості означає, що навчання майбутніх спеціалістів має здійснюватися на основі аналізу потреб та замовлення на підготовку фахівців конкретних спеціальностей. Конкурентоспроможність системи освіти повинна охоплювати не лише підготовку кадрів, а й орієнтуватися на надання якісних освітніх послуг для будь-якої категорії громадян, зокрема включати перепідготовку кадрів та підвищення їх кваліфікації. Має використовуватися також потенціал сучасних навчально-практичних центрів профтехосвіти та надання послуг у різних сферах тощо.
Усі ці аспекти було враховано під час розробки Стратегічного плану розвитку системи професійно-технічної освіти Сумської області до 2027 року.
Як зазначили в обласному Департаменті освіти і науки, підготовка Стратегічного плану відбувалася відповідно до методології, запропонованої Програмою ЄС для підтримки реформ професійно-технічної освіти в Україні – «EU4Skills: Кращі навички для життя в Україні» з урахуванням чинного законодавства у сфері професійної освіти.
Під час розробки документу робочою групою, до складу якої увійшли представники влади, регіональної ради професійної (професійно-технічної) освіти, роботодавців та їх галузевих об’єднань, навчально-методичного центру ПТО, закладів професійно-технічної освіти, було проведено стратегічний аналіз системи профтехосвіти області. Він містить детальну характеристику основних тенденцій регіональної економіки та ринку праці, стану закладів професійно-технічної освіти, зовнішніх тенденцій, що матимуть вплив на систему професійної підготовки. Проведено також SWOT-аналіз та визначено стратегічне бачення розвитку системи якісної підготовки кадрів.