“Освітнє дно”: Сумський посадовець розкритикував очільницю управління освіти
Учора, 25 травня, секретар Сумської міської ради Андрій Баранов після засідання депутатської комісії з питань освіти поділився у Фейсбуці своїми думками, назвавши дії управління освіти “освітнім дном”.
“Продовження про “освітнє дно” від управління освіти Сумської міської ради.
Депутати вирішили прибрати наступні завдання та функції з управління освіти Сумської міської ради:
Хто тепер буде опікуватись в місті цими стратегічними питаннями? Невідомо.
п. 1.6 – аналіз стану освіти, прогнозування розвитку освіти, забезпечення моніторингу рішень у сфері освіти!!!
п. 1.12 – визначення потреб у закладах освіти, пропозиції виконкому щодо удосконалення мережі закладів освіти!!!
Що насправді цікавить керівницю управління освіти – призначення директорів закладів, підписання контрактів (хронометраж: 01:08:10) та розмивання повноважень зазначених в положенні з метою уникнення можливої відповідальності в майбутньому? Як? Дуже просто. Наприклад так: п. 3.1.6 – ” сприяння проведення… діяльності” чи “проведення діяльності”? Якщо сприяння, то хто буде проводити діяльність? Тепер розумієте, чому роками більшість важливої роботи не виконується? Бо нікому виконувати, виконавчий орган сприяє виконанню замість того, щоб виконати! Відчуваєте “ловкость рук”?
Тобто, системні питання не цікавлять управління освіти. Вони від них відхрещуються та руками депутатів постійної комісії з питань освіти (які чомусь дуууууже поспішали при розгляді) виключають з положення. Навіть без обговорення! (див: 01:10:00)
Як управління освіти буде закривати навчальний рік? Тиша.
Як систематизувати навчальний процес на рівні всіх школ міста? Як його оцінювати? Тиша.
Як контролювати відвідуваність? Тиша.
Як задавати домашні завдання та їх перевіряти та конфіденційно виставляти оцінки та супроводжувати їх оцінювальними судженнями (а цього вже вимагає! закон)? Тиша.
Як системно спілкуватись з батьками? Як почути їхні побажання? Як зробити батьків учасниками навчального процесу? Тиша.
І ці питання не теоретичні, а чисто практичні. Але від цього відповідь не змінна – тиша.
А хто на ці питання має відповісти? Може люди, які отримують за це зарплату з кишень батьків – управління освіти СМР? Ні? Чекаємо міністерство? Нового Президента? Мера?
На жаль, відповіді на ці питання лежать в небажанні на них відповісти. Інструменти є, бажання нема. Все ж і так добре, правда? Зарплата “капаєт”, вислуга іде, радянські підходи живуть та процвітають разом з радянського складу ума керівниками.
Але де тут місто? Де інтереси батьків, дітей? Де зручність? (тільки не кажіть про групу в вайбері в яку скидають 100500 повідомлень на годину разом з фоточками зошитів в клітинку 🤥). Оцінки я так зрозумів виставляти будуть “за минулі досягнення” на папірець, який на наступний день викинуть в смітник. І ми, з високо піднятою головою, увійдемо в ще один, черговий навчальний рік, де отримаємо приблизно такі ж “фальшиві” результати, як і в цьому. Як по формі так і по суті. Послухайте, що говорять батьки про освіту, бо саме вони є замовниками освітніх послуг! Бо їх вже дістала система “все тільки на папері!”
Півтора роки йшов пілотний проект електронної онлайн школи: електронний щоденник, домашні завдання, чат для батьків та учнів, контроль відвідуваності та ще багато всього. Запустили. Батькам подобався, продвинутим директорам шкіл та вчителям також. Але він виявився загрозою системі впливів в освіті і порушував статус кво. (підтвердженням – істерика на 01:07:30+) Пішли скарги в СБУ, відкрили кримінальну справу і рішенням керівника управління освіти успішно заблокували проект. Статус кво поновлено без жодної! за це відповідальності. Занавєс!
А це було доручення міського голови та пізніше рішення ради!
Кажу, не подобається Онлайн-школа, запропонуйте щось інше. А у відповідь знову тиша. Хоч щось запропонуйте! Тиша.
Шановні освітяни, не будьте людьми з минулого, це вже не вийде в сучасному світі. Ставайте сучасними, орієнтуйте дітей на розвиток, створюйте для них умови для розвитку творчості та креативних навичок, читайте сучасні книжки! Але для цього треба трошки попрацювати над собою і самим спочатку стати сучасними та креативними, щоб потім навчити цьому інших. І це у багатьох вчителів це вже добре виходить! Чому можна навчити, якщо ти сам цього не знаєш і не вмієш? Перестаньте бути “мамонтами”, бо діти це дуже швидко відчувають по вашому рівню підготовки. Їм не цікаві вчителі, які “лякаються” технологій, бо технології ВЖЕ Є частиною нашого життя! Не слухайте чиновників з радянського минулого і не бійтесь їх. Вони насправді слабкі. Їхній час минає дуже швидко. Розвивайтесь і розвивайте інших і тоді з’явиться мотивація до використання сучасних електронний інструментів бо вони дійсно в рази спрощують роботу та полегшують комунікацію. Давайте разом власним прикладом змінювати світ! Це важко, але круто! 💪
Омар Хаям нам на допомогу пише з давнини:
“При максимуме сложностей
Подход к проблеме все-таки один
Желание – тысячи возможностей
А нежелание – тысяча причин!”
P.S. Це питання виноситься на розгляд Сумської міської ради 27.05.20 під номером 134 в порядку денному (https://drive.google.com/folderview…)
P.P.S. Чекаю від управління освіти СМР чи особисто від його керівника пропозицій щодо впровадження електронних інструментів в освітній процес на системному рівні. Покажіть ХОЧ ОДИН проект, який ви довели чи плануєте довести до логічного впровадження з наступним отриманням вигід для батьків міста Суми. Хоч один ! А вже потім поговоримо, хто кого лобіює, скільки коштів витрачено і на що саме!”, – написав
Продовження про "освітнє дно" від управління освіти Сумської міської ради. Депутати вирішили прибрати наступні…
Опубліковано Андрієм Барановим Понеділок, 25 травня 2020 р.