Сумська область – восьма за виробництвом промислового молока
“Омікрон” наступає: На Сумщині прогнозують загострення епідемситуації
Курсант Сумської філії ХНУВС врятував дитину від агресивної собаки
Охорона сумського “Пентагону” обійдеться бюджету у 4,7 млн гривень
Гідрометцентр відзвітував про стан озимих на Сумщині
У Сумах містяни масово травмуються на слизьких дорогахВІДЕО
У Сумській області на тлі “Омікрону” зростає кількість пацієнтів, які потребують кисневої підтримки
Бустерна доза від ковіду: майже сім тисяч жителів Сумщини щепилися втретє
Сумська мерія оголосила тендер на 150 млн гривень: куди готові витратити такі кошти
Глухівські школярі переходять на дистанційне навчання
“Мистецтву віддані серця”: у Сумах запрацювала виставка подружжя художників МихайличенківФОТО
У Сумах патрульні шукали 7-річного хлопчика, який зник після занять
В обласному хужожньому музеї відкрилася виставка робіт подружжя МихайличенківФОТО
На Сумщині 112 шкіл – на “дистанційці”
Сумчанин обраний до Всесвітньої ради грепплінгу
На Кролевеччині школярів перевели на дистанційне навчання
Сумські лучники відібралися на чемпіонат Європи
Борці із Сумщини відзначилися у Харкові
У Сумах троє дітей із коронавірусом – на кисневій підтримці
Нардеп Максим Гузенко: “Економічний паспорт українця дозволить молоді купувати власне житло за держкошти”
У Шостці зоозахисники облаштували мініпритулок для бездомних тварин
Сумщина – серед 6 областей, де вакциновано найбільше людей
На Сумщині працівники “Охтирканафтогазу” знайшли мінометну міну
У Тростянці 6 ковідних хворих – на кисневій підтримці
В Охтирці закінчують реконструкцію басейну
У Сумах відкрили навчально-практичний центр
На Сумщині визначили переможців олімпіади з математики
У Сумах – комунальна аварія на Харківській
Яка ситуація з коронавірусом у Конотопі
Сумська ОДА розпочала перевірку Охтирської міськради

Електрифікація залізниці: переваги чи проблеми для Білопілля і Ворожби

9 листопада у Києві на форумі “Велике будівництво: нова залізниця” представили проєкт швидкісного залізничного сполучення. Тоді міністр інфраструктури Олександр Кубраков озвучив перелік міст, частини залізничних шляхів до яких не всюди електрифіковані.

“Велика електрифікація. Ми плануємо щонайменше 500 км наших залізничних шляхів електрифікувати до 2024 року. Важливі напрямки – це Ужгород, Чернівці, Луцьк, Житомир, Чернігів, Суми, Черкаси, Кропивницький, Миколаїв, Херсон, Маріуполь. Це, по суті, для нас – питання державного суверенітету, тому що ми розуміємо, що більшість цих регіонів – прикордонні, їх потрібно з’єднати нормальним залізничним сполученням. Люди мають доїжджати до столиці, пересуватися між містами на комфортних потягах, протягом 4-5 годин”, — сказав Кубраков.

На думку експерта громадської організації “Всеукраїнський центр реформ транспортної інфраструктури” Дмитра Власенка, введення в обіг швидкісних потягів буде можливим тільки після модернізації самих доріг.

“Їх треба вводити тоді, коли їм є по чому їхати нормально. Тобто підвищення експлуатаційної швидкості повинне бути зроблене шляхом модернізації колійного господарства. Повісити дроти – це одне. А якщо швидкість дозволена на рейках 100 кілометрів, а Хюндай може їхати до 160, то потрібні ще капіталовкладення у колійну інфраструктуру”, – зазначив він.

За документами “Укрзалізниці” електрифікувати планують 54 км шляху від Ворожби до Сум. Як зазначено у міністерській бюджетній програмі на 2021 рік, на проєктно-вишукувальні роботи мають витратити понад 16,5 млн грн. Роботи з самого будівництва електромережі планують розпочати у 2022 і завершити їх за два роки.

Електрифікація цієї ділянки, безумовно, пройде і через Білопілля

Які проблеми матимуть жителі міста через ці роботи? Про це попередив присутніх на нараді перший заступник Білопільського міського голови Олександр Кожухов. Він, зокрема, зазначив:

– Електрифікація цієї ділянки дороги не лише пришвидшить час їзди до Києва, а й викличе певні незручності для білопільців. Приміром, одразу з роботами з переобладнання колій треба будувати пішохідний перехід над коліями, адже їх загородять і перейти з мікрорайонів «Сільгосптехніки» чи «Тернівської» до залізничного вокзалу вже через рейки буде неможливо. Необхідно збудувати перехід над коліями, бо не лише пасажирам не дістатись до вокзалу, а й дітям – до школи.

Також порушували питання збереження робочих місць. За словами заступника міського голови, у Білопільській громаді буде встановлено два регульовані залізничні переїзди, тож збільшиться кількість людей, які їх обслуговуватимуть. Окрема тема – роботи під шляхопроводом – мостом, який у народі називають «кобилою».

«У Білопіллі, на Сумщині, частину колій збираються заглибити в землю. Інакше ділянка, яка проходить під автомобільним мостом, не впишеться в проєкт електрифікації залізниці. Йдеться про відрізок шляху від Ворожби до Сум.

За словами Білопільського міського голови Юрія Зарка, раніше ця залізнична ділянка була дуже жвавою. Поїзди тут ходили постійно, кожні 15 хвилин. Зараз їх значно менше, але є надія, що електрифікація пожвавить рух. Для цього потрібно вирішити проблему з мостом у Білопіллі.

– На цьому мосту свого часу було дуже багато аварій. Поворот був під кутом 90 градусів, тому багато машин вилітало на цю колію і було дійсно чимало трагічних випадків. У 2019 році зроблено поточний середній ремонт, значно укріпили палі і в першу чергу збільшили конструкцію, зроблені пішохідні переходи через міст. Бетонні конструкції руйнувалися, камені просто падали на поїзди, на залізничну колію, тому укріпили спеціальною, дуже потужною бетонною сумішшю, – говорить Юрій Зарко.

– Міст був визнаний занизьким для електрифікації ділянки залізниці під ним, тому розглядали кілька варіантів: підіймати міст, або зносити його і робити тоді просто залізничний переїзд, або поглиблювати колію. Наскільки я розумію, найдешевшим, найшвидшим буде – поглибити ділянку колії, – зазначив міський голова.

Тож поки чекаємо оформлення всіх документів і початку робіт. Сподіваємося, що зупинка поїзда залишиться на станції Білопілля (бо одразу дві зупинки в межах 10 кілометрів швидкісні поїзди не роблять), а проїзд подорожчає несуттєво.

Як це вплине на Ворожбу?

24 листопада питання електрифікації ділянки колії «Ворожба – Суми» обговорювали і у Ворожбі під час робочої зустрічі керівництва громади з народними депутатами України Ігорем Васильєвим, Максимом Гузенком і представниками «Південної залізниці».

У ході зустрічі її учасники зупинилися на найбільш проблемних питаннях, що стосуються ворожбянської громади. Це – і подальше існування підприємств на території громади у зв’язку з такою електрифікацією, і можливе скорочення робочих місць на залізниці, і зниження ставки земельного податку, який сплачує АТ «Укрзалізниця».

Як зазначено в інформації на офіційній сторінці Facebook Ворожбянської міської ради, представники регіональної філії «Південна залізниця» запевняють, що після проведення робіт із електрифікації з’являться додаткові робочі місця, що дасть змогу забезпечити роботою працівників навіть у разі скорочення деяких посад і структурних підрозділів.

Ігор Васильєв та Максим Гузенко у свою чергу зазначили, що є можливість укласти меморандум між громадою та керівництвом АТ «Укрзалізниця» щодо недопущення звільнення працівників, де вони, як народні депутати, будуть виступати гарантами.

Також Ігор Васильєв зазначив, що у разі зниження відсоткової ставки земельного податку можливою буде компенсація такої суми шляхом надання субвенції громаді.

Які ж зміни принесе з собою початок електрифікації для Ворожби, чи не потягне за собою низку проблем для її жителів і працівників залізничної станції та наскільки вплине на економіку міста зменшення земельного податку, ми поцікавилися у заступника Ворожбянського міського голови Дмитра Опришка:

– Робити якісь конкретні прогнози та висновки після однієї лише зустрічі з представниками «Південної залізниці» – поки що зарано. Більш зрозумілою ситуація стане після зустрічі та обговорення проблемних питань із представниками «Укрзалізниці» та «Південно-Західної залізниці», яку ми плануємо провести вже на початку нового 2022 року, – зазначив Дмитро Опришко.

bilopillia.city

Поділитися в соціальних мережах
У ВООЗ сумніваються, що варіант Омікрон закінчить пандемію COVID-19
В Україні можуть ввести відповідальність за продаж та купівлю наукових робіт
Стріляли вгору: Під Печерським судом інкасатори з автоматом влаштували розбірки
Нацбанк може у березні підвищити облікову ставку до 11% річних
В Україну прибула нова партія військової допомоги США
Зеленський прийшов у коментарі до свого відео і заявив, що Харків ніколи не окупують
Канада вивозить сім’ї дипломатів з України
Ліміт на безмитну доставку посилок збільшили до 150 євро
Рада провалила посилення покарання за підробку документів про щеплення
Україна – на третьому місці за кількістю скарг на неї в ЄСПЛ
Президент Хорватії заявив, що Україні не місце в НАТО, і назвав Революцію гідності переворотом
Рада ЄС схвалила змінені рекомендації щодо подорожей в умовах епідемії
В Україну привезуть меч гетьмана Сагайдачного
Чехія розгляне відправку військових в Україну, якщо буде запит Києва
Збільшити кількість книгарень вп’ятеро: депутати зробили крок до підтримки української книги
Власник збанкрутілого “Дельта Банку” виплачуватиме борг державі 27 тисяч роківВІДЕО
Першому заступнику Кличка вручили підозру
Президент Польщі скликає Раду нацбезпеки через ситуацію довкола України
“Почервоніла” ще одна область
Під будівлю Верховної Ради ФОПи поскандалили з поліцією: є затримані
Блекаут одразу в трьох країнах Центральної Азії: немає світла, води, блоковано життєзабезпечення
Україна знову опустилася в індексі сприйняття корупції
У африканській державі стався військовий переворот
За бустерну дозу через “Дію” нарахують ще 500 гривень
У разі вторгнення Росії спрацює система оповіщення – секретар РНБО
Найпотужніший у світі космічний телескоп досяг пункту призначення
“Ковідну тисячу” люди старше 60 років зможуть використати на оплату комуналки – Зеленський
8 людей загинули в тисняві перед футбольним матчем у Камеруні
У Зеленського – День народження: він проведе його на роботі
За добу в Україні додалося понад 19 тисяч нових хворих на ковід