Вчора
На Сумщині протягом дня зафіксовано 116 вибухів
Сумщина – на третьому місці за реалізацією проєкту з профнавчання ветеранів
Выпрямители волос: ваш путь к идеальной прическе
Как подобрать кроссовки по типу фигуры: гид от Sandalini
Спеціально навчені пошукові собаки із Сумщини допомагають рятувати життя на ХарківщиніФОТО
На Сумщині знову зафіксовано температурний рекорд
У Сумах проводять юридичні консультації для ВПО
Взято під варту чоловіка, який скоїв розбійний напад та зберігав вдома наркотики, боєприпаси та зброю
Німецькі волонтери передали подарунки дітям з Краснопільської громади
Сумські легкоатлети відзначилися на чемпіонаті України
Тростянецька громада провела в останню путь захисника Богдана Богатіщева
Під Сумами ліквідовано масштабну пожежу, яку спричинив ворожий удар
На Сумщині за майже безсніжної зими витратили половину протиожеледної суміші
Лікарка Сумської МСЕК отримувала хабарі за оформлення інвалідності та не вказала в декларації квартиру в Італії
В Охтирці пішов із життя відомий шаховий майстер
“Плануємо просто жити”. Голова Глухівської громади про 2024 рік та очікування від 2025-го
На Сумщині фіксують масове застосування ворогом FPV-дронів по людях
На Конотопщині домашніх тварин вакцинують від сказу
У Сумах попрощались із захисниками Станіславом Чистюліним та Сергієм Яркіним
У Сумського водоканалу призупинився проєкт від USAID, що передбачав постачання генераторів
У Середино-Буді через обстріл майже сто абонентів – без газу
У Сумах видають продуктові гуманітарні набори членам сімей загиблих захисників
Житель Сумщини хотів купити авто і втратив 190 тисяч гривень
Роменська громада попрощалася із захисником Віктором Кажановим
До уваги сумських переселенців: продовжено виплати коштів на евакуйованих дітей
У Сумах також “замінували” будівлю ОВА
На Сумщині провели 17 обшуків на протидію незаконному зберіганню та збуту зброї
Волонтери з Нідерландів відвідали дитячі будинки в Тростянці
У Шостці розпочалися перевірки укриттів
Лебединські танцюристи вибороли призові місця в Полтаві

Хочеш їздити по Сумам в красивому громадському транспорті – плати 135 гривень

У сучасних умовах, коли питання економічної ефективності та якості обслуговування стають особливо актуальними, порівняння вартості проїзду в різних містах світу набуває особливого значення. Ми уже писали раніше і порівнювали столицю Марокко Рабат, де вартість проїзду у автобусах із побитими вікнами складає 20 гривень, і Суми, де проїзд у приватних маршрутках коштує 10 гривень, а у комунальному транспорті 16 гривень для автобусів і 15 гривень для тролейбусів.

На таку публікацію, нам дорікнули, мовляв, навіщо нам рівнятися за якусь Африку, коли ми всі прагнемо у Європу. То ж, ми і поцікавилися, а скільки платять за проїзд європейці і чи так уже потрібно нам брати саме їх досвід у цій галузі?


Наприклад, у столиці Данії, Копенгагені, проїзд в комунальному транспорті коштує близько 135 гривень (за актуальним курсом). У Сумах же, де громадський транспорт здебільшого представлений приватними маршрутками, вартість проїзду наразі складає лише 10 гривень.

Транспорт у Копенгагені: якість за високу ціну

Копенгаген відомий своєю розвиненою транспортною інфраструктурою. Тут діє сучасний громадський транспорт, який включає автобуси, трамваї, метро і навіть водні таксі. Високий рівень комфорту та регулярність руху забезпечують данцям зручні умови для пересування містом. І за все це данці платять сповна, або в 13 разів більше, ніж сумчани.

При цьому варто зауважити, що більшість витрат, які несуть перевізники і у Копенгагені, і у Сумах – є якщо і не однаковими, то близькими до того. Так, наприклад вартість транспорту при його купівлі є майже однаковою – умовно кажучи автобус “Мерседес” буде коштувати, що в Данії, що в Україні приблизно так само. Більш того, в Україні через військові податки автотехніка коштує ще й дорожче, ніж в Євросоюзі  (через що, сам звідти нам її і завозять волонтери та перекупи). 

Бензин чи дизельне паливо також коштують у наших країнах майже однаково, а в Данії вони там ще і точно кращі, бо їх там на заправках усіляким “шмурдяком” не розбавляють. Так, бензин у Данії коштує 1,962 євро за літр (90 гривень за літр), а дизель – 1,712 євро за літр (78,5 гривень за літр). В Україні наразі ціни на бензин складають 56,57 грн за літр, а дизельне паливо – 52,84, а з 1 вересня буде ще дорожче. Як бачимо, ні автобуси, ні, паливо для них точно не коштують в Данії більше ніж в 13 разів. 

Більш того, навіть зарплата водія у Копенгагені і Сумах не відрізняється у стільки разів, як ціна – так у Данії водії автобусів заробляють 2000-2200 євро на місяць (91800 грн-100980 грн) тоді як в Сумах водії маршруток отримують 15-20 тисяч гривень.

Єдине, що може значно бути дорожчим у Копенгагені за Суми – це використання обʼєктів нерухомості транспортним ДЕПО, але, погодьтеся ця складова ціна проїзду точно не може бути такою значною.

Тому таку колосальну різницю між вартістю проїзду у Сумах і Копенгагеном можна пояснити, тільки тим, що там більш частіше оновлюють автопарк, ну або корупційною складовою місцевих чиновників, які також хочуть жити “як європейці”, а тому чхати хотіли на своїх жителів…

Там теж ламаються автобуси

Однак, незважаючи на високу якість, транспорт у Копенгагені теж не є бездоганним — навіть тут трапляються поломки та затримки. Наші читачі нам надіслали відео евакуації цілком нового автобусу із центру Копенгагена. При цьому судячи із відео – евакуаційна справа такого великого транспорту у старому місті із вузькими вулицями – справа непроста і іншим учасникам руху теж довелося немало почекати.

Суми: виклики для приватних перевізників

У Сумах ситуація виглядає кардинально іншою. Незважаючи на значно нижчу вартість проїзду — лише 10 гривень — приватні перевізники стикаються з серйозними труднощами. Ціна вже давно перестала бути рентабельною, що призводить до закриття маршрутів і зменшення кількості автобусів на лініях. Проблеми з технічним станом транспорту, який часто ламається, і відсутність інвестицій в оновлення парку тільки погіршують ситуацію.

Чи потрібне підвищення тарифу?

З огляду на поточну ситуацію, багато експертів і перевізників наполягають на необхідності підвищення тарифу хоча б до 15 гривень, а в реальності, якщо сумчани хочуть ще і їздити на новому оновленому транспорті – то 30 гривень за одну поїздку містом. Такий крок міг би частково компенсувати витрати на обслуговування транспорту та дозволити утримувати маршрути у працездатному стані. Навіть після такого підвищення, вартість проїзду в Сумах залишиться в рази нижчою, ніж у Копенгагені. 

Висновок

Порівняння транспортних систем Копенгагена і Сум вказує на те, що, незважаючи на різний рівень цін, обидва міста стикаються з подібними проблемами, пов’язаними з обслуговуванням транспорту. Для Сум важливо знайти баланс між доступністю проїзду та економічною ефективністю транспортних послуг. Підвищення тарифів може стати необхідним кроком.

Поділитися в соціальних мережах
08 січня
Деревина під прицілом: дискусії навколо нового законопроєкту №4197-Д
07 червня
Як визначити свою чергу на відключення електроенергії не заходячи на сайт обленерго?
26 лютого
Видатного українського лікаря Сергія Лисенка нагородили Міжнародною премією миру (Німеччина – США)
30 грудня
«Аврора» передала 220 шоломів захисникам
02 вересня
В Черкассах есть свои Месси и Роналду: итоги футбольного первенства
24 червня
СБУ заявила, що нардеп Деркач завербований російською розвідкоюВІДЕО
З 1 вересня в українських школах планують розпочати переважно очне навчання – ОП
Українські військові вийшли з Сєвєродонецька – журналіст
Кремль відреагував на кандидатство України в ЄС: “головне, аби не було проблем для РФ”
У Херсоні підірвали колаборанта
Під Рязанню в Росії впав Іл-76
Українська авіація завдала потужних ударів по росіянах
США надають $450 млн військової допомоги Україні, у пакеті – РСЗВ та патрульні катери
Україна отримала статус кандидата на вступ в ЄС
23 червня
НБУ “надрукував” для уряду ще 35 мільярдів
McDonald’s може відкритися в Україні в серпні – Forbes
Перші американські HIMARS вже в Україні – Резніков
Суд заборонив партію Вітренко
Документи про завершення освіти будуть доступні в “Дії”
Європарламент підтримав кандидатський статус для України і Молдови
У Львові у закритому режимі готуються судити Медведчука
Британська розвідка: сили РФ просунулися в бік Лисичанська на 5 кілометрів
Влучання блискавки, утоплення, втрата свідомості: як надати домедичну допомогу
Зеленський: Пришвидшення перемоги – наша національна мета
22 червня
Вчителі з регіонів, де відновлять офлайн-навчання, мають повернутися на роботу – Шкарлет
Шольц: Німеччина продовжить постачати зброю Україні
В Україні повністю зупинено нафтопереробку – Вітренко
Туреччина заявила, що досягла прогресу з Росією щодо вивезення українського зерна
Росіяни випустили 7 ракет по Миколаєву – Кім
Європі порадили готуватись до зими без російського газу