Ігор Перепека розповів, як можна забезпечити потребу міста Суми в додатковому транспорті
Під час засідання постійної комісії Сумської міської ради з питань планування соціально-економічного розвитку, бюджету, що відбулося 10 червня, обговорювалося питання забезпечення транспортом деяких мікрорайонів обласного центру, зокрема вулиці Добровільної та Басів. На переконання депутата Сумської міської ради Ігоря Перепеки, закуповувати нові транспортні засоби для міста має КП «Електроавтотранс», але для цього комунальне підприємство необхідно зробити прибутковим, а не збитковим.
«По-перше, ми повинні зрозуміти, що купувати автобуси за гроші міської ради на комунальне підприємство – це дуже застаріле рішення, і за великим рахунком – протизаконне. Ці автобуси мають закуповуватися за рахунок підприємства. Та держава, яку ми створюємо, не передбачає розділення на комунальне, державне, приватне. Усі мають бути в рівних умовах. Якщо керівник «Електроавтотрансу» просить гроші для КП, тоді давайте зробимо інакше: давайте виставимо ці кошти на конкурс і нехай виграє найкращий, – запропонував Ігор Перепека.
-Щодо вулиці Добровільної, то маршруту 64А не існує, на нього навіть конкурс не проводився. Можна піти кількома шляхами. У нас проблема з Басами – давайте проводимо конкурс, можливо, там з’явиться перевізник, який захоче там працювати, ми закриємо питання. Проте одного автобусу для Добровільної недостатньо: якщо він зламається, то що тоді пускати на рейс? Автобусів для заміни немає.
У нас найбільша проблема в тому, що ми не у повному обсязі компенсуємо КП «Електроавтотранс» кошти за перевезення пільгових пасажирів. Мало того, занижуючи вартість проїзду в автобусах і тролейбусах і не компенсуючи різницю, ми «висмоктуємо» останні гроші з КП і не даємо йому можливість оновлювати транспорт. Ми повинні про це говорити. А щоб виділяти й розширяти установчий фонд «Електроавтотрансу», багато розуму не потрібно. Тому ми повинні дати можливість нашому КП почати заробляти, і за власні кошти, які вони зароблять, нехай купують, ремонтують транспорт. А так виходить, що маршрутів понабиралися, а як виконувати їх – не знають».
На зауваження про те, що автобуси закуповуються за гроші платників податків, а КП «Електроавтотранс» виконує соціальну функцію, Ігор Перепека наголосив: так, соціальна місія є, але за неї підприємство отримує гроші.
«А от хто виконує соціальну послугу і при цьому не отримує ні копійки, це приватні перевізники, яких поставили у вкрай незручну ситуацію. Тоді як на КП «Електроавтотранс» надійшло 84 мільйони», – зазначив депутат.