COVID-сертифікат: для чого він потрібен та як його отримати мешканцям Сумщини?
Введення “червоної зони” карантину, для тих, хто не має COVID-сертифікату, додасть чимало обмежень. Кабмін вже ухвалив рішення не пускати у міжміський транспорт людей без сертифікатів з 21 жовтня. Кафе, ресторани, спортивні зали почали отримувати наліпки “COVID-безпеки”. А до кафе чи спортзалів у “червоній зоні”, зможуть потрапити тільки ті, хто мають сертифікат. Що таке COVID-сертифікат, як та де можна його отримати – читайте у цьому матеріалі.
Кому дають COVID-сертифікат?
Після завершення повного курсу вакцинації кожен може оформити ковід сертифікат, який буде підтвердженням, що людина вакцинована. Його надають після щеплення будь-якою вакциною, з доступних у центрах вакцинації в Україні та зокрема на Сумщині.
Щоб отримати щеплення, необхідно мати із собою паспорт та реєстраційний номер облікової картки платника податків.
У Сумах щеплення можна зробити у центрах масового щеплення та у стаціонарних пунктах щеплень. Для вакцинації у деяких пунктах можна записатись попередньо.
Вакцинуватися та, відповідно, отримати сертифікат можуть усі громадяни Україні старші 18 років, повнолітні іноземці, що живуть в Україні, а також люди у статусі “біженців”. Деколи за рекомендації лікарів та згоди батьків вакцинують дітей, старших за 12 років.
Як отримати “ковідний” сертифікат?
Як вакцинація, так і сертифікат в Україні – безкоштовні. Якщо пропонують отримати сертифікат за гроші – це може бути ознакою шахрайства, а сам сертифікат – підробкою.
Є два шляхи отримання сертифікату: оформити самостійно в додатку чи на порталі “Дія” або звернутись за оформленням до сімейного лікаря. Перший шлях швидший та простіший, адже для цього не потрібно нікуди йти.
Оформлення через додаток Дія на смартфоні
- Завантажте додаток “Дія” на свій гаджет у Play Market або App Store. Або оновіть до останньої версії, якщо він вже встановлений.
- Після завантаження потрібно пройти процес реєстрації та ідентифікації. “Дія” запропонує зробити це через додаток банку, яким ви користуєтесь. Виконуйте дії, які просить додаток, це займе кілька хвилин.
- Після авторизації перейдіть внизу у розділ “Послуги”, а там оберіть “COVID-сертифікати”.
- На наступній сторінці натисіть: “Отримати сертифікат”.
- Потім ознайомтесь із заявою про передачу даних, поставте галочку та натискайте “Підписати”.
Якщо ви не користувались “Дією” раніше, додаток запропонує створити “Дія.Підпис”. Він збережеться, і щоб його використати надалі створіть кодом з 5 цифр (запишіть, щоб не забути) або можна дозволити підпис за FaceID. Для створення підпису “Дія” просить повернути та нахилити голову у різні боки та покліпати очима. Так додаток звіряє біометрію обличчя із даними демографічного реєстру, де є Ваше фото після оформлення ID або закордонного паспорта (якщо ви не оформлювали цих документів, після 2015 року, можуть виникнути проблеми). Після створення підпису або підтвердження особи натисніть “Продовжити”.
Далі додаток повідомить: “Дякуємо, запит надіслано”. І за кілька хвилин у розділі “Документи”, якщо ви маєте завершений курс вакцинації, має з’явитися зелений “Внутрішній COVID-сертифікат”. А також поруч із ним COVID-сертифікат міжнародного зразка, який буде доступний у додатку навіть, якщо немає інтернету. Натиснувши на сертифікат, він обертається і відкривається QR-код для зчитування даних.
Важливо: варто братись за оформлення сертифікату не раніше наступного дня після вакцинації, щоб дані вже точно були в усіх реєстрах. Якщо сертифікат не створюється ні на наступний день, ані пізніше, медичні працівники могли не внести Ваші дані до реєстрів. Щоб виправити це, зверніться до пункту вакцинації, де щепилися, або до свого сімейного лікаря. Якщо під час внесення даних до реєстрів лікар припустився помилки, тільки він і може її виправити.
Оформлення через додаток Дія на сайті
Якщо завантажувати додаток не хочете або сертифікат потрібно згенерувати не для себе, це можна зробити на сайті “Дії”. Процес майже такий, як і через додаток, але з іншим інтерфейсом. Спершу авторизація на сайті за допомогою електронного підпису (його можна зробити у додатку Привт24), далі подання заявки та генерація сертифікату. Після того, як сертифікат згенерується, завантажте та збережіть його.
Окрім “зеленого” COVID-сертифікату з 7 жовтня у додатку можна згенерувати ще й “жовтий”. Він дозволить користуватись міжміським та міжобласним транспортом і засвідчуватиме, що людина вже отримала першу дозу вакцини з двох потрібних. Процес його отримання нічим не відрізняється від отримання “зеленого”. Сертифікат буде доступний у додатку протягом 120 днів, але після отримання другої дози вакцини варто зробити ще один запит вже на “зелений” сертифікат, який дасть більше можливостей.
За словами міністра цифрової трансформації України Михайла Федорова, нині продовжують тестувати сертифікат про перенесену хворобу.
Оформлення сертифікату у сімейного лікаря
Щоб сімейний лікар видав COVID-сертифікат, передусім треба мати завершений курс вакцинації. У свого сімейного лікаря можна замовити сертифікат телефоном, а потім приїхати забрати, коли той буде готовий. Документ мають зробити протягом дня.
Є міф, що колір паперу, на якому друкують сертифікат, має бути жовтим. Але серед вимог МОЗ цього немає. У паперовому сертифікаті від лікаря будуть ті ж дані, що й в електронному, а на додаток – печатка лікаря та медзакладу.
Під час використання, як сертифікат, оформлений у сімейного лікаря, так і сертифікат, оформлений самостійно через “Дію”, матимуть однакову вагу.
Для чого потрібен COVID-сертифікат?
COVID-сертифікат – це фактично перепустка у продовження звичайного життя та користування потрібними послугами та товарами. Для підприємців – це можливість продовжити працювати в “червоній зоні” та не втрачати значні кошти, як це було під час минулих хвиль. Для працівників державних та освітніх установ – це можливість не піти в неоплачувану відпустку, а залишитись на робочому місці.