Мер Сум не хоче вводити мораторій на некритичні витрати задля фінансування ППО
Отримала відповідь мера Сум Олександра Лисенка петиція “Мораторій на некритичні витрати і фінансування ППО”.
“Шановна Сумська міська радо!
Ми, мешканці Сум, звертаємося до вас з проханням ввести мораторій на некритичні витрати та спрямувати кошти на нагальні потреби, такі як забезпечення військових і особливо ППО .
Знаючи, що Україна залишається у важкому військовому стані та знаходиться під загрозою, найважливішим завданням на цей час є підтримка наших військових, які захищають нашу країну.
Керівники місцевої влади безперервно розповідають про надання безпеки мешканцям нашого міста, а водночас фактично розтрачають значні кошти на послуги та роботи, що не мають до неї жодного стосунку. Поточний ремонт доріг, покос трави, уборка території – це не має жодного сенсу, коли росія щодня обстрілює Суми і область ракетами і безпілотниками, гинуть люди і руйнується критична інфраструктура.
Зима обіцяє бути важкою, і ми не можемо дозволити бездіяльність міської влади. Ми вимагаємо негайного мораторію на некритичні витрати та термінового перерозподілу бюджету на забезпечення ППО та інших підрозділів необхідними ресурсами і надання якісного навчання воїнам ДФТГ.
Сумчани! Час діяти для спасіння нашого міста і країни. Давайте визначимо пріоритети правильно!” – писала авторка петиції Світлана Кравченко.
Відповідь мера Сум Олександра Лисенка на електронну петицію, яка зібрала необхідну кількість підписів за кілька годин, – максимально в бюрократичному стилі:
“Вивчивши Вашу електронну петицію щодо мароторію на некритичні витрати та спрямування коштів на забезпечення воїнів ДФТГ та ППО, розміщену на порталі «Єдина система місцевих петицій» 14.09.2023 року, повідомляємо про наступне.
У відповідності до Конституції України та Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» органи місцевого самоврядування діють лише згідно та в межах чинного законодавства України.
Управління фінансовими ресурсами територіальної громади здійснюється згідно положень Бюджетного Кодексу України, який є основою для здійснення органами місцевого самоврядування повноважень у бюджетній та фінансовій сфері.
Згідно статті 87 Бюджетного кодексу України до видатків, що здійснюються з Державного бюджету України відносяться видатки на національну оборону (крім заходів та робіт з мобілізаційної підготовки місцевого значення); правоохоронну діяльність, забезпечення безпеки держави та цивільний захист населення і територій; забезпечення функціонування установ та закладів Збройних Сил України, інших утворених відповідно до законів України військових формувань, правоохоронних органів, Служби безпеки України, органів цивільного захисту, які перебувають у державній власності.
Тобто військовий бюджет України – це сукупність витрат державного бюджету України, призначених для утримання та забезпечення збройних сил України.
Слід звернути увагу на те, що відповідно до частини шостої статті 2 Закону України «Про оборону України» фінансування потреб національної оборони держави здійснюється виключно за рахунок Державного бюджету України в обсягах, розмір яких визначається щорічно Законом України «Про Державний бюджет України», які забезпечують належне виконання завдань оборони.
Фінансування та матеріально-технічне забезпечення національного спротиву здійснюються за рахунок і в межах коштів Державного бюджету України, місцевих бюджетів, а також з інших не заборонених законодавством України джерел, а саме, відповідно до норм статті 23 Закону України «Про національний супротив» забезпечення добровольчих формувань територіальних громад індивідуальною штатною зброєю та боєприпасами до неї здійснюється в загальній системі забезпечення Збройних Сил України.
Забезпечення добровольчих формувань Сил територіальної оборони Збройних Сил України іншими видами озброєння і боєприпасами до них здійснюється за рішенням Головнокомандувача Збройних Сил України.
Таким чином військовий бюджет України – це сукупність витрат державного бюджету України, призначених для утримання та забезпечення збройних сил України.
При цьому Згідно статті 91 Бюджетного кодексу України до видатків, що здійснюються з усіх місцевих бюджетів відносяться видатки на заходи та роботи з територіальної оборони та мобілізаційної підготовки місцевого значення.
Акцентуємо, що впродовж воєнного стану Сумська міська територіальна громада з повною відповідальністю реагує на всі виклики у сфері безпеки і оборони, мобілізаційної підготовки, територіальної оборони тощо, впроваджуючи реалізацію комплексу взаємопов’язаних завдань і заходів, спрямованих на розв’язання найважливіших проблем, що склалися в нашій державі та поєднання зусиль органів місцевого самоврядування, направлених для забезпечення безпекової ситуації – капітальний та поточний ремонт зруйнованого житлового фонду внаслідок збройної агресії російської федерації; реабілітація ветеранів та їхня соціалізація й повернення до життя; покриття пільг для родин військових тощо.
Громади витрачають мільйони гривень власних ресурсів на підтримку підприємств критичної інфраструктури, стримування росту тарифів, на оплату, на погашення дефіциту освітньої субвенції, компенсаційні виплати за пільгове перевезення громадян тощо.
Так, за інформацією Департаменту фінансів, економіки та інвестицій видатки бюджету Сумської міської територіальної громади, що здійснюються на відшкодування різниці в тарифах, безпеку та оборону, перерахування реверсної дотації до Державного бюджету України, на відновлення зруйнованого житлового фонду та ремонт укриття тощо у 2022 році склали 483,5 млн грн, а у 2023 році (прогнозовані станом на 01.10.2023) – 1 144,6 млн грн, всього 1 628,1 млн гривень.
Надалі, при формуванні проєкту бюджету Сумської міської територіальної громади, будуть враховані всі законодавчі зміни щодо видатків на оборону країни.
Разом з тим, 26 липня 2023 року депутатами Сумської міської ради було прийняте рішення № 3777 – МР «Про обмеження граничного розміру заробітної плати працівникам виконавчих органів Сумської міської ради, комунальних підприємств та установ Сумської міської ради на період воєнного стану».
У відповідності до пункту 2 даного рішення Сумська міська рада визначила наступні пріоритети використання бюджету Сумської міської територіальної громади: підпункт 2.1 – Підтримка сил оборони України; підпункт 2.2 – Захист та лікування громадян; підпункт 2.3 – Відбудова зруйнованої інфраструктури; підпункт 2.4 – Забезпечення належних умов проживання і діяльності внутрішньо переміщених осіб.
За приписами пункту 4.4 Положення про порядок подання електронних петицій та їх розгляду органами місцевого самоврядування міста Суми, затвердженого рішенням Сумської міської ради від 25.10.2017 року № 2692-МР, передбачено, що у виняткових випадках, коли питання, порушене в електронній петиції вже врегульовано або кошти на його вирішення передбачено на поточний або наступний рік – допускається надання відповіді автору (ініціатору) петиції із відповідним обґрунтуванням без винесення її на розгляд Сумської міської ради або її виконавчого комітету.
З огляду на зазначене, порушене у електронній петиції Вами питання наразі врегульовано, в межах наданих повноважень в бюджеті Сумської міської територіальної громади передбачені кошти на безпеку і оборону як на поточний рік”.
Читайте нас також в ТЕЛЕГРАМ
Читайте нас також в ІНСТАГРАМ