На Сумщині підбили підсумки роботи психологічної служби системи освіти
Кінець навчального року – це час осмислення, аналізу зробленого та визначення перспектив діяльності на майбутнє
З метою підбиття підсумків роботи психологічної служби системи освіти області за 2020/2021 навчальний рік, визначення проблемних питань діяльності практичних психологів, соціальних педагогів закладів освіти та шляхів їх вирішення 3 червня 2021 року навчально-методичним центром психологічної служби комунального закладу Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти проведено онлайн-нараду для практичних психологів закладів освіти, психологів центрів професійного розвитку педагогічних працівників, спеціалістів органів управління освітою, відповідальних за діяльність психологічної служби.
Аналізуючи інформацію, надану органами управління освітою за підсумками навчального року, Ірина МАРУХИНА, завідувач навчально-методичного центру психологічної служби, зауважила, що в області існує позитивна тенденція щодо розвитку психологічної служби. Станом на 01.06.2021 психологічний супровід та соціально-педагогічний патронаж освітнього процесу забезпечують 726 спеціалістів психологічної служби системи освіти, що становить 74,5% від їх нормативної потреби (2020 рік – 72,2%, 2019 рік – 70%).
Загальний показник забезпеченості закладів освіти всіх типів і форм власності посадами практичних психологів становить 80,6% від нормативної потреби (2020 рік – 79,2%, 2019 рік – 77,1%), соціальними педагогами – 63,6% (2020 рік – 59,8%, 2019 рік – 57,3%). Заклади дошкільної освіти забезпечено посадами працівників психологічної служби на 67,9%, загальної середньої освіти – на 84%, позашкільної освіти – на 28,4%, професійної (професійно-технічної) освіти – на 73,6%, фахової передвищої освіти – на 62%.
Простежується також збільшення показника забезпеченості спеціалістів служби кабінетами: серед практичних психологів окреме приміщення (1 – 2 кабінети) мають 69% (2020 рік – 62,1%), суміщене – 31% (2020 рік – 37,8%). Серед соціальних педагогів ці показники відповідно становлять 45,2% (2020 рік – 36,3%) та 54,8% (2020 рік – 63,2%).
У той же час є певні проблеми, що потребують нагального вирішення. Зокрема, забезпечення комп’ютерною технікою та підключення до мережі інтернет кабінетів спеціалістів, створення віртуальних кабінетів спеціалістів психологічної служби, забезпечення функціонування та своєчасного наповнення сторінок спеціалістів служби на вебсайтах закладів освіти, упровадження в освітній процес факультативів, курсів соціально-психологічної спрямованості, підвищення рівня професійної компетентності фахівців служби тощо.
Окрему увагу було приділено питанню психологічного супроводу адаптації учнів 2-х класів у Новій українській школі, координації діяльності спеціалістів служби психологами центрів професійного розвитку педагогічних працівників.