На Сумщині зберігається позитивна динаміка щодо розвитку інклюзивної освіти.
Інклюзивно-ресурсні центри функціонують наразі у 20 територіальних громадах області.
Питання розвитку інклюзивного навчання та охоплення дітей з особливими освітніми потребами корекційно-розвитковими послугами розглянули на черговому засіданні колегії обласного Департаменту освіти і науки.
У ході обговорення було зазначено, що на Сумщині зберігається позитивна динаміка щодо розвитку інклюзивної освіти. Наразі інклюзивно-ресурсні центри функціонують у 20 територіальних громадах області (2 – у сільських, 5 – у селищних, 13 – у міських територіальних громадах). Збільшується також кількість інклюзивних груп та класів у дитсадочках і школах області, а також чисельність дітей, котрі у них навчаються.
Фахівці центрів проводять консультування та комплексну оцінку розвитку дітей, надають системні психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги. Загалом в інклюзивно-ресурсних центрах Сумщини працює 28 учителів-логопедів, 14 учителів-реабілітологів, 30 практичних психологів, 21 учитель-дефектолог та 1 соціальний вихователь по роботі з дітьми з інвалідністю. Там, де таких закладів немає, органи місцевого самоврядування, укладають угоди щодо отримання дітьми з особливими освітніми потребами психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг у центрах, наближених до місця їх проживання.
Присутня на засіданні колегії заступник голови Сумської обласної військової адміністрації Олена Бойко зазначила, що наразі в області проживає понад 6,5 тисяч дітей з особливими освітніми потребами, для яких держава повинна забезпечити рівний доступ до освіти. Тому є нагальна потреба у збереженні та розбудові якісного освітнього інклюзивного середовища, яке допомагає цим дітям у навчанні та процесі інтеграції у суспільство.
«В умовах війни маємо подбати, щоб гарантувати право кожній дитині на освіту. Перш за все, це стосується діток, які з об’єктивних причин потребують особливої уваги та спеціальних методик навчання. Крім того, звертаю увагу на необхідність дотримання в кожному інклюзивному центрі принципу безбар’єрності та підвищення фізичної доступності дітей зазначеної категорії до послуг у закладах», – звернулася вона до присутніх.
Читайте нас також у ТЕЛЕГРАМ
Читайте нас також в ІНСТАГРАМ