У Сумах не розберуться, хто має приймати скарги на незаконну політичну рекламу
За останній період суттєво збільшилася кількість звернення народних депутатів, громадських організацій та окремих громадян, які надходять до ГУ Держпродспоживслужби в Сумській області щодо відповідності політичної реклами, що розповсюджується в період виборчої кампанії, вимогам законодавства.
Відповідно до ч.2 ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно із Положенням про Державну службу України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 02.09.2015 № 667, Держпродспоживслужба є центральним органом виконавчої влади, який реалізує державну політику у сфері державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів і рекламу в цій сфері.
Відповідно до статті 1 Закону України «Про захист прав споживачів» споживач – фізична особа, яка придбаває, замовляє, використовує або має намір придбати чи замовити продукцію для особистих потреб, безпосередньо не пов’язаних з підприємницькою діяльністю або виконанням обов’язків найманого працівника.
Нещодавно гостро постало питання, у чиїй все ж таки компетенції політична реклама, тоді начальник Управління захисту прав споживачів Держпродспоживслужби у Сумській області Володимир Єщенко на одному із сумських телеканалів сказав, що найближчим часом це питання буде з’ясоване. «Таким чином, повноваження Держпродспоживслужби щодо контролю за дотриманням законодавства про рекламу стосуються виключно інформації, яка розповсюджується з метою формування або підтримки обізнаності споживачів реклами щодо суб’єктів господарювання або товарів, робіт чи послуг», – прокоментував Володимир Єщенко.