На Сумщині змінюється алгоритм отримання всіх видів соціальних допомог
За інформацією обласного Департаменту соціального захисту населення, з 1 січня 2021 року заяви та документи на призначення всіх видів соціальних допомог та компенсацій мають прийматись уповноваженими посадовими особами виконавчих органів рад та через ЦНАП.
Від початку року місцеві управління соціального захисту населення припиняють прийом громадян. Тож, заяву для отримання субсидії відтепер потрібно передати до місцевої громади поштою, через офіційний сайт або у додатку «Дія». Це пов’язано з реформою децентралізації.
У територіальних громадах мають бути створені підрозділи з питань соціального захисту населення, які приймають такі заяви від громадян. І не лише для виплати субсидії, а ще 67 інших видів послуг.
Усі звернення із соціальних питань прийматимуть представники територіальної громади та у цифровому форматі передаватимуть для ухвалення рішень до відповідних органів виконавчої влади.
На території області налічується біля півмільйона осіб, які отримують ті чи інші виплати з Держбюджету. Тому, в умовах реформування, важливо забезпечити безперервний процес надання всіх соціальних гарантій. Відтак, першочерговим завданням є організація прийому документів на призначення державних соціальних гарантій від мешканців територіальних громад.
З 1 січня 2021 року органи соціального захисту населення райдержадміністрацій приймають від громадян документи для призначення державних допомог, пільг, субсидій тільки через пошту або в електронній формі. Документи приймаються посадовими особами виконавчого органу та посадовими особами центру надання адміністративних послуг.
З 1 березня 2021 року заяви з необхідними документами приймаються посадовими особами виконавчих органів рад або через ЦНАП виключно з формуванням електронної справи
Робота органів соціального захисту населення міських рад міст обласного значення не змінюється – в межах територіальних громад, до складу яких входять території міст обласного значення, ці органи продовжують і приймати документи, і призначати виплати до реформування системи соціального захисту населення.
З 1 січня 2021 всі територіальні громади повинні організувати прийом документів від громадян для призначення державних виплат.
З 1 березня 2021 всі територіальні громади повинні під’єднатися до платформи «Соціальна громада».
Довідково. «Соціальна громада» – програмний продукт, за допомогою якого справи в цифровому вигляді передаються від громад до органів соціального захисту населення райдержадміністрацій для призначення допомог. Електронні копії документів, прийняті через «Соціальну громаду», будуть відразу потрапляти в управління соціального захисту населення, що скоротить час прийняття рішення майже вдвічі. Через програмний комплекс мешканці громад зможуть оформити 67 послуг, зокрема найпопулярніші серед населення – житлові субсидії, пільги, допомоги та виплати тощо.
З 2021 року користування програмним комплексом «Соціальна громада» безкоштовне.