Як сумська художниця здобула успіх в Україні та Польщі
Чи можливо перетворити дитяче захоплення на успішну кар’єру? Поліна Кубракова, художниця із Сум, довела, що це цілком реально. Її акварельні ілюстрації продаються у понад 50 магазинах України, а також здобули популярність у Польщі. Про свій шлях до успіху, виклики, що стояли на цьому шляху, та великі плани на майбутнє – читайте далі.
“З самого дитинства я знала, що хочу малювати. Ще у школі мріяла вступити до Сумського фахового коледжу мистецтв і культури ім. Д. С. Бортнянського, і мені це вдалося. Коледж дав мені хорошу базу, але після випуску я перестала малювати й почала працювати графічним дизайнером. Вісім років у цій сфері допомогли мені зрозуміти одне: це зовсім не те, чого я хочу від життя. Саме графічний дизайн привів мене до мого теперішнього стилю — ілюстративної графіки аквареллю.”
Початок творчої діяльності: перші успіхи
— Що надихнуло Вас продовжити кар’єру художниці?
— У 2019 році я побачила проєкт «Дитячий путівник по Сумській області». Він був у вигляді колажу, який оснащений яскравими ілюстраціями. На жаль, на сьогодні його немає у друці, але я працювала над ним близько року. У той момент я відчула такий потік емоцій і натхнення, якого ніколи не було, працюючи у графічному дизайні. Таким чином, я почала відновлювати свої навички малювання.
— З чого починали свою діяльність у малюванні?
— Я починала із листівок, тому що це найбільш бюджетний варіант. Друкувала свої роботи та дарувала друзям. Потім мій тато взяв із собою роботи у Львів. На моє здивування, вони всі продались. У той момент я зрозуміла, що людям таке подобається, то чому б не спробувати робити сувенірну продукцію.
Особливості акварелі у поєднанні з Digital art
— Якими техніками малювання Ви експериментували?
— Перше, що я намагалась опанувати – напрямок мистецтва Land art. Особливість цього напрямку полягає в тому, що художники використовують природні матеріали, такі як камінь, пісок, гілки, земля, вода. Також експериментувала із мистецтвом таким як Body Art. Це той напрям, який направлений на живопис по тілу. Також ще Street art. Це створення зображень на стінах будинків. Такі зображення називаються мурали. Звичайно я ще займалась живописом різними фарбами, але зупинилась на акварелі із технікою Digital art.
— Чим акварель із технікою Digital art відрізняється від інших напрямів?
— Digital art – це більше комп’ютерна графіка, яка малюється від руки, але за допомогою планшету. У кінцевому результаті малюнок роздруковується. Акварель примхлива та несподівана. Незалежно від того скільки працюєш з аквареллю, може бути такий ефект, який ти навіть не очікував. Особисто для мене це не погано, а навіть цікаво.
— Розкажіть про своє перше напрацювання у напрямі Digital art.
— Моя перша робота була ілюстрація дівчини-українки, створена на початку 2021 року. Згодом ця ілюстрація стала основою для серії чашок і листівок із підписом «Ukraine», яка тоді здобула величезну популярність. Сьогодні, дивлячись на цю роботу, я розумію, як сильно виріс мій професійний рівень у малюванні.
Джерела натхнення та створення нових ілюстрацій
— Як виглядає ваш творчий день?
— Оскільки я працюю вдома, моя робота зовсім не схожа на ту ідеальну картинку, яку часто уявляють. Я не прокидаюся з ранковою кавою, дивлячись у вікно і розмірковуючи про нові ідеї, які вже визріли у моїй голові. Насправді вдома завжди щось відволікає, і зібратися з думками, щоб просто сісти й помалювати, буває дуже складно. До того ж я сама займаюся прийманням замовлень, відправленням і навіть друком чашок. У результаті на творчість залишається зовсім небагато часу, і створення нової ілюстрації займає близько двох робочих днів.
— Де Ви черпаєте натхнення для нових робіт?
— Натхнення для творчості приходить до мене щоразу по-різному. Іноді достатньо побачити якісь речі на поверхні, іншим разом — це люди, з якими я спілкуюся. Великим джерелом натхнення також є природа. Воно не завжди прив’язане до конкретних подій чи речей — на творчий процес може вплинути весь мій день, і ввечері я передаю його в ілюстрації. Якщо ж ідеться про створення серії ілюстрацій, я ретельно продумую, як саме вона має виглядати і яку ідею нести.
— Якою роботою або проєктом ви пишаєтесь найбільше?
— Вже три роки я працюю над ілюстраціями для магазинів «Eva». Вони самі звернулись до мене, щоб я малювала асоціативні картинки з їхнім магазином. Вже довгий час задоволені моїми роботами. Також зараз працюємо над виданням книги для якої я робила ілюстрації. Коли я вперше взяла в руки цю книгу, я відчула гордість за свою працю. Майже рік я вкладала свої сили в цю роботу.
Розвиток бізнесу: від локальних магазинів до Польщі
— Як почався продаж Вашої продукції?
— Перші продажі почались у магазині «Книгарня «Є». Мені допоміг батько із постачанням, тому що він працював у видавництві та мав багато знайомств. На початку 2022 року я відправила свою продукцію у 12 магазинів по всій Україні. Уже у травні 2022 року я повноцінно почала постачати свої напрацювання. Якщо брати до уваги війну, то я була дуже здивована, що мої роботи почали взагалі продаватись. Станом на зараз моя продукція є по різним містам України. Загалом це 48 магазинів «Книгарня «Є». Також у місті Ірпінь нещодавно відкрилась крамниця крафтових товарів. Декілька крамниць у Сумах: «Крафтниця», «Агенція промоції «Суми», книгарня – кав’ярня «Книга&Кава» та «Український сувенір».
— Чи є Ваші роботи за кордоном?
— Так, початку війни я виїхала за кордон і почала поширювати свої роботи там. У соцмережах опублікувала пост із власними ілюстраціями, і люди одразу почали їх купувати. Спочатку це були поляки, які купували сувеніри для українців, яких прихистили у своїх домівках. Згодом я створила польсько-українську серію, і вже українці почали купувати подарунки для поляків.
Асортимент та плани на майбутнє
— Чи можете поділитись наступними планами?
— Звісно, що на далі я хочу розповсюджувати свою крамницю із сувенірними виробами. Розвивати свій стиль малювання, тому що я дійсно кайфую від цього процесу. Ніхто не може вказати мені на помилки, тому що це особисто мої ілюстрації і я керую, якими вони повинні бути. Хочу повноцінно почати працювати у майстерні та позбутись задач із пакуванням робіт, розмови з клієнтами, а взяти людей для цієї роботи. Хочу займатись лише розробкою нових ідей, ілюстрацій та продукції.
— Що є в асортименті Вашої продукції?
— На сьогодні це листівки, стікерпаки, чашки (великі та маленькі), металеві кружечки, дерев’яні значки та календарі.
Підписуйтесь на нас у ТЕЛЕГРАМ
Підписуйтесь на нас в ІНСТАГРАМ