Сумчани скаржаться на некоректні нарахування у платіжках
У Сумах зранку 16 вересня до півсотні споживачів стояли у черзі біля “Сумигазу”. Люди скаржаться на некоректні нарахування у платіжках, пише suspilne.media.
“Не вказуються показники лічильника. За літо в мене вже набігло 3319 грн. Це непомірно. Я вже приходила сюди не один раз. Була розмова, що прийде контролер, який перевірить. Так, контролер один раз брала показники. Надавала їй телефоном, а наступного разу вона приходила, знімала, сказала, що проблем не буде, але це вже продовжується пів року”, — говорить споживачка Ірина.
“Моя мати живе за адресою: Лебединський район, село Штепівка, вул. Польова, 30. Їй 86 років. Прийшла платіжка захмарна. Нагоріло в нас всього 14 м³, а прийшло платити – 1400 грн, плюс доставка – 200 грн. Бабуся засмутилася. Ми щомісяця платимо. Боргів у нас немає, звідки вони, що беруть – не відомо”, — розповідає донька споживачки Галина Гудова.
“Місяць тому прийшов контролер, знову — 236 грн. Починаючи з травня, вони не пишуть куби, а помножують на 7,99 грн. А на що вони множать? Я ділю на 7,99 грн за м³ — у 4 рази виходить більше”, — зазначає споживач Борис Холод.
Речниця “Сумигазу” говорить, що вони приймають інформацію від населення про спожитий газ телефоном і за допомогою інтернету.
“Споживачі за допомогою різних сервісів передають показники лічильників до АТ “Сумигаз”. Далі ці об’єми передаються далі — до газопостачальних компаній”, — каже речниця “Сумигазу” Анастасія Шимаріна.
Але керівник компанії, яка нараховує оплату, Олександр Голуб говорить, що не всіх бачать в базі даних.
“Для нарахування оплати за природний газ “Сумигаз Збут”, як і всі постачальники природного газу, імпортують з інформаційної платформи трансгазу оператора ГТС дані щодо фактичного споживання кожним споживачем природного газу за звітний період – місяць. Якщо дані про фактичне споживання відсутні, ми використовуємо планове нарахування, яке регламентоване для населення, а також “Правилами постачання природного газу в Україні”, — розповів він.
Близько 50 скарг щодня на некоректні нарахування у платіжках за газ отримують у Держпродспоживслужбі. Там говорять, що 15 вересня знайшли спосіб як вирішити ситуацію з постачальниками газу.
“Як тільки до нас звертаються споживачі зі скаргою, то одразу “Сумигаз” бере і в ручному режимі виправляє цю ситуацію тим, хто звернувся, і споживачі вже не мають претензій, що унеможливлює проведення перевірки. Було вирішено, що до Держпродспоживслужби звернеться міський голова і голова обласної ради в інтересах всіх абонентів мешканців Сумської області й обласного центру та буде перевірка і, відповідно, — відреагувати. Санкції передбачені серйозні. Це може бути до 100% від наданої послуги”, — розповідає начальник управління Держпродспоживслужби області Володимир Єщенко.
Ситуація з некоректними платіжками запланована, вважає громадський інспектор з питань житлово-комунального господарства Олексій Пархомчук. Газовики приховують реальне споживання газу населенням зараз для того, щоб потім штучно збільшити втрати газу при транспортуванні, під час затвердження нових тарифів, говорить чоловік.
“Влада підіграє природним монополістам. Нам декларують, що підвищення ніякого не буде. Для того щоб його досягти, треба зробити так, щоб природний монополіст був задоволений ціною. А як його задовольнити. Якраз в складовій розподілу газу є іще виробничо-технічні втрати. Так от з кожним роком об’єми розподілу зменшуються. Якщо враховувати при зменшених об’ємах, то тариф повинен підвищуватися, — зазначив він.
На його думку, тариф буде розрахований після 1 жовтня. “До 1 січня він повинен бути затвердженим, щоб на наступний рік був тариф на розподіл. Буде мінімальне, думаю, підвищення, але з маніпулюванням по цих об’ємах”, — додав Пархомчук.