Сумські перевізники звернулися до мера з відкритим листом
Сумські приватні перевізники звернулися із відкритим листом до міського голови Олександра Лисенка з приводу критичної ситуації, що склалася з громадським транспортом в обласному центрі. Вони обурені умовами, в які їх ставить міська влада: тоді як місто Суми з бюджетом у 4 мільярди гривень планує купує лише 12-15 нових автобусів, від них вимагають придбання 150-200 нових автобусів. На переконання перевізників, таким чином їх намагаються знищити як клас, тоді як у збитковий комунальний транспорт вкладаються мільйони дотацій щороку.
“Шановний Олександр Миколайович на Ваш пост в фейсбуці ми, перевізники які працюють на постійних міських маршрутах в місті Суми, вирішили звернутися Вас з відкритим листом.
Те що ми прочитали в цьому пості нас не здивувало нас шокувало. У нас склалося таке враження що Ви зовсім не знаєте дійсне становище в якому зараз опинився весь громадський транспорт міста. Мало того що наші підприємства вже другий рук працюють в умовах карантину, і зараз знаходимося вже другий раз в умовах жорстокого локдауна, коли наші підприємства знаходяться на межі повної зупинки, так ще починаючи з 2014 року, коли Ви прийшли до влади, всі питання що до роботи громадського транспорту вирішуються не в економічній а виключно політичній площені. Вас зовсім не турбує питання як буде працювати громадський транспорт і як людям доїхати туди куди їм потрібно, а головне що скажуть «громадські діячі», яким байдуже як працює громадський транспорт, бо більшість з них їздить на власних авто, а головне для них це піар на даному питанню. Ось і так трапилося що ми стали заручниками в цій ситуації.
Кому як не Вам відомо що питання з розглядом економічно обґрунтованих тарифів у нас вмісті розглядалися останніми не тільки в Україні а навіть і в області. Жодного разу, коли Ви знаходитесь при владі, не був прийнятий економічно обґрунтований тариф, всі рази з розрахунків виключалась інвестиційна складова, на всіх засіданнях виконкому, з голосу, безпідставно, приймалися якісь додаткові пільгові категорії які їздили, і продовжують їздить, за тарифами які придумував один з членів виконкому.
Усі, у кого є здравий глузд, розуміли що влада просто тягне час, щоб поки приватні підприємства перевозять основну частину мешканців міста, вони змогли розвинути комунальний транспорт, а потім викинути їх з цієї сфери, не зважаючи на то що це тисячі робочих місць, і не просто робочих місць, а за кожним місцем стоїть окрема сім’я, про те не це ніхто не зважає увагу, головне це піар і власний рейтинг. Але на справі щось пішло не так.
За ці роки в комунальний транспорт було датовано більше сімсот мільйонів гривень, не враховуючи коштів які були використані на покупку нового транспорту, до речі кількість транспорту не змінилось, скільки придбали нових одиниць транспорту стільки списали старих, а покращення в роботі комунального транспорту не дуже видно. Комунальне підприємство взяло на себе обслуговування двох районів міста, не дозволивши там робити приватному транспорту, це Баранівка і Баси, і це два райони в яких у мешканців є проблеми з громадським транспортом.
А зараз ви в своєму пості пишете що всі бажаючи далі працювати в місті повинні купити транспорт великої або середньої місткості. А вам відомо що один автобус середньої місткості коштує вісімдесят тисяч доларів, а автобус великої місткості двісті тисяч доларів, тобто хто то повинний інвестувати в дану галузь міста більше двадцяті мільйонів доларів, а це п’ятсот шістдесят мільйонів гривень. Ми вже не кажемо про те що інтервал руху буде 15-20 хвилин, а вартість проїзду, враховуючи той пасажиропотік який є зараз, буде не менше 15 гривень, нам цікаво хто згоден інвестувати в місто, в якому приватний транспорт стоїть на межі виживання, такі дуже великі кошти.
Скажіть як Ви і вся радники і заступники дійсно вважаєте що місто, з його бюджетом в чотири мільярда гривень, планує придбати 12-15 автобусів, а приватні перевізники повинні придбати 150-200 автобусів”.
Скрін листа з підписами перевізників додається нижче.