Сумський Центр обслуговування платників податків доєднався до сервісу “УТОГ 24/7”
Сервісні центри Сум і Конотопа доєднуються до послуги онлайн-перекладача жестовою мовою від Українського товариства глухих. Така функція потрібна, щоб полегшити спілкування між працівниками установ і людьми з порушеннями слуху, розповіла перекладачка жестовою мовою Українського товариства глухих Оксана Івченко. Як працює сервіс – дізнавалось Суспільне.
Наліпки з кодом, після сканування якого на смартфоні відкривається відеозв’язок із перекладачем жестовою мовою. Така послуга тепер доступна у Сумському центрі обслуговування платників податків. Однією з перших, хто нею скористався, стала пані Зінаїда. Жінка розповідає: повністю втратила слух після хвороби. Нині звернулась до організації, аби замінити ідентифікаційний код.
“Сервіс дуже потрібний. Я нечуюча людина, у спілкуванні бувають ускладнення, там є перекладач, який може допомогти вирішити питання. З війною стало менше нечуючих людей, але в місті багато, в області. Комусь завжди допомагає цей сервіс, це необхідна функція”, – пояснює Зінаїда Павлова.
Сервіс “УТОГ 24/7” діє з 2018 року, розповіла перекладачка жестовою мовою Оксана Івченко.
“Це цілодобовий сервіс, куди можуть звертатися нечуючі, слабкочуючі люди, організації, установи, медичні заклади, пенсійний фонд. Люди нечуючі відчувають себе рівними в суспільстві, вони приходять і відчувають себе комфортно”, – каже Оксана.
Аби зв’язатись із перекладачем онлайн, у центрі обслуговування платників податків є телефон, який необхідно навести на QR-код. Цього разу на виклик відповіла пані Світлана. Говорить, працює в Українському товаристві глухих понад 20 років, а в сервісі, що цілодобово допомагає людям по відеозв’язку, – понад рік.
“Дуже багато роботи, наш сервіс працює цілодобово, з ранку і до ранку, в денну зміну чергують 5 перекладачів, вночі один. Людей дуже багато. Це банки, лікарні, це особисті дзвінки, працевлаштування, дуже багато”, – говорить Світлана.

В. о. заступника голови головного управління Державної податкової служби в Сумській області Микита Леханов говорить: мережу центрів платників податків, що запровадять цю послугу, планують розширювати. Поки вона доступна в Сумах і Конотопі.
“Це корисний сервіс, бо часто виникають ситуації, коли звичайна людина не може пояснити в повній мірі, які послуги їй потрібні, особливо з вадами слуху чи мовлення”, – каже в. о. заступника голови головного управління Державної податкової служби.
За словами Оксани Івченко, на Сумщині близько 1000 людей мають порушення слуху. В Україні загалом їх близько 30,5 тисяч.
Підписуйтесь на нас у ТЕЛЕГРАМ
Підписуйтесь на нас в ІНСТАГРАМ