Сумський виш тестує поєднання технологій віртуальної реальності та веб-конференцій
У Сумському державному університеті два роки працює навчально-дослідницька лабораторія віртуальної (VR) та доповненої реальності (AR) «Ulab», створеної з метою застосування імерсивних технологій у навчальному процесі (або ж інтеграції віртуального змісту у фізичне середовище).
Перевагою таких технологій є значно вищий рівень залучення студентів, можливість реалістичного занурення в ситуації та процеси, які вкрай складно, а часом неможливо відтворити в навчальній аудиторії. Імерсивні технології дозволяють вивчати технологічний процес і навіть симулювати аварію на великому промисловому об’єкті, майбутніми офіцерам відпрацювати унікальні навички в умовах бойових дій, досліджувати фобії, психологічні реакції на нетипові ситуації тощо.
Широкі можливості застосування віртуальної та доповненої реальності з використанням деталізованої віртуальної анатомічної моделі людини відкриваються студентам медичного інституту СумДУ. Особливістю віртуальної анатомічної моделі є високий рівень деталізації та якість 3D-візуалізації, а також її рухомість. Це дозволяє вивчати анатомію, досліджувати кожен м’яз, орган, кістку тощо, розбирати тіло як конструктор та моделювати клінічні ситуації, коли віртуальний пацієнт рухається як жива людина в умовах віртуальної клініки і з ним можна виконувати різні дії.
«Поки Сумщина перебувала в червоній карантинній зоні й заняття проводилися в режимі вебінарів, фахівці лабораторії «Ulab» запропонували викладачам СумДУ вести трансляції для студентів прямо з віртуальної реальності. Це, звісно, не так реалістично для студентів, як безпосереднє занурення в VR, проте сприймається ними з великим ентузіазмом і захопленням на фоні звичних презентацій і відеотрансляцій”, – розповідає директор організаційно-методичного центру технологій електронного навчання Юрій Зубань.
Такий підхід легко масштабується на велику онлайн-аудиторію, кардинально розширює можливості викладача в наочних демонстраціях об’єктів і дій, а вербальний зв’язок зі студентами дозволяє реалізувати різні методичні підходи і моделі при вивченні дисциплін медичного профілю.
Активно застосовує новітні технологічні рішення на своїх заняттях Оксана Мелеховець, доцент кафедри сімейної медицини НН медичного інституту СумДУ, практикуючий лікар, яка є також автором першого в СумДУ навчального посібника з доповненою реальністю «Diabetus Meletus», активною учасницею педагогічного експерименту зі змішаного навчання в СумДУ.
Пані Оксана так говорить про свої враження від використання технологій: «Це інші емоції, інший стан, інша візуалізація та інша деталізація будь-яких процесів. Використання доповненої реальності дає можливості досягти того рівня засвоєння матеріалу, про який мріє будь-який викладач».
Про переваги використання імерсивних технологій у навчальному процесі говорять і самі студенти-медики. Вони зазначають, що заняття у віртуальній реальності – це унікальний досвід, який дає набагато більше знань, ніж просто вивчення відповідної літератури.