Тільки повний контроль за якістю робіт дасть можливість покращити стан доріг на Сумщині, упевнений Олександр Стрельченко
На Сумщині понад 5 тисяч км шляхів місцевого значення. За словами начальника управління інфраструктури ОДА Володимира Дудченка, на їх утримання, ремонти і розвиток кошти від держави надходять лише останні два роки. Так, у минулому році на Сумщину було виділено 457 млн грн, 94 млн з яких були передані місцевим бюджетам на ремонт комунальних доріг. Кошти були витрачені на експлуатаційне утримання і поточний ремонт. У 2019 році обсяг субвенції з державного бюджету склав 573 млн грн – 114 млн з цієї суми також витрачені на дороги в населених пунктах області. Орієнтовний обсяг коштів на наступний рік для Сумської області складатиме 868 млн грн.
Про це йшлося на спільному засіданні двох профільних комісій обласної ради – з питань бюджету та ЖКГ. Обговорювали проект програми розвитку автомобільних доріг загального користування місцевого значення Сумської області на 2019-2023 роки, оскільки минулорічна постанова Кабінету Міністрів України зобов’язує розробити і затвердити регіональну програму розвитку автодоріг загального користування.
Одне з основних питань, яке порушували депутати: за яким принципом розподіляються кошти районам області. Володимир Дудченко розповів, що у пріоритеті дороги, якими рухаються шкільні автобуси, де шляхи у вкрай незадовільному стані, також при розподілі коштів береться до уваги маршрутна мережа кожного району.
Секретар бюджетної комісії, голова обласної організації ПП ОПОЗИЦІЙНА ПЛАТФОРМА – ЗА ЖИТТЯ Олександр Стрельченко зауважив, що нині у кожному районі області є дороги, якими відмовляються їздити навіть перевізники. «Я сам неодноразово писав листи на ОДА щодо виділення коштів на ремонт доріг на Великописарівщині. Але вони ігноруються. Тому ми наголошуємо, щоб кошти розподілялися не тільки управліннями ОДА, а за погодженням профільних депутатських комісій: з питань бюджету та ЖКГ. Для нас важливо, по-перше, аби кошти розподілялися по всім районам, по-друге, – ефективно, і, по-третє, щоб ремонт був якісним. Тільки відкритість і повний контроль дадуть можливість покращити стан доріг на Сумщині», – упевнений політик.
Також він порушив питання захисту місцевих доріг від руйнування великогабаритним транспортом і запропонував виділити кошти на закупівлю пересувних вантажних комплексів.
Начальник служби автодоріг в Сумській області Іван Романюк на це зазначив, що треба внести зміни в закон, аби Уктрансбезпека доручила і дала дозвіл «заходити» на вагові комплекси представникам місцевої влади. Також на його думку, варто більше коштів вкладати у відновлення доріг між населеними пунктами. Тому слід припинити відрахування 20% коштів на фінансування доріг комунальної власності, бо комунальні дороги на сьогодні кращі, ніж місцеві.
У підсумку обговорення депутати вирішили доопрацювати програму розвитку місцевих автодоріг з урахуванням пропозицій депутатів та зауважень Рахункової палати. Запланували передбачений перелік об’єктів, затверджений ОДА, з наступного року погоджувати з профільними комісіями обласної ради – з питань бюджету та ЖКГ. І обов’язково оприлюднити документ на сайтах ОДА та обласної ради.