Вчора
Ситуація на лінії фронту на Сумському напрямку 10 вересня
Пропозиції перевищують попит: як війна міняє ринок оренди в Запоріжжі
У Сумах водій Mitsubishi Pajero врізався у припаркований Skoda Octavia і втікФОТО
У Тростянецькій громаді попрощалися із захисником Владиславом Лозою
У Сумах водій сплатив 440 тисяч боргів, щоб не втратити дороге авто
Пішов із життя захисник із Бурині Віктор Ліфер
У Липоводолинській громаді збудували вісім модульних будинків для переселенців
«Ми горіли живцем»: чому довго їхали рятувальники після обстрілу Шостки 26 липня
Олександр Качура: Підтримка освіти та безпеки дітей — мій пріоритет
На Сумщині директор підприємства сплатить більше мільйона штрафу та збитків за незаконну вирубку лісу
На Роменщині поліцейські викрили факт незаконного вилову риби
У Сумах водій Volkswagen їздив у комендантську годину з 2,08 проміле алкоголю
Росіяни вдарили безпілотником по старовинній церкві в Есманьській громаді
Скільки на Сумщині нотаріусів
Студентам СНАУ призначено академічні стипендії Президента України
Сумчанка стартувала на турнірі з тенісу на Київщині
У Конотопі відбудеться фестиваль козацької пісні “Конотопська фортеця”
У Сумах зросла захворюваність на COVID-19
Рідним полеглого захисника з Кролевця передали орден «За мужність» III ступеня
Сумські книгозбірні поповнили дитячі фонди новими книгами
У Сумах відкрили виставку акварелі художника Анатолія Савченка
Сумчанка стала жертвою шахрайства під виглядом допомоги від ООН
Тростянчанина засудили за крадіжки з храмів
На Сумщині за минулу добу вогнеборці п’ять разів ліквідовували загоряння на відкритих територіяхФОТО
Шосткинський водоканал отримав обладнання від Посольства Швейцарії
На Сумщині збережеться пожежна небезпека
ТОП-5 продуктів La Sultane de Saba, які рекомендують косметологи та клієнти
Сумська лижниця – віцечемпіонка Італії
Сумщину відвідали Коля Сєрга та “Культурний десант”
Вчора на Сумщині знешкодили 90 вибухонебезпечних предметів

Тривожна реальність: Вільні автобусні маршрути в Сумах чекають роками на перевізників

У місті Суми вже кілька років існує проблема, яка зачіпає кожного жителя. Вільні автобусні маршрути залишаються без водіїв, і ситуація з кожним роком лише погіршується. Основна причина цієї кризи – низький тариф на перевезення пасажирів, який робить роботу на них нерентабельною для приватних перевізників.

Кілька років тому місто ще могло похвалитися розвиненою мережею маршрутних таксі, що забезпечувала комфортне пересування для мешканців. Проте, з часом, ситуація змінилася. Тариф у 10 гривень за поїздку, який було встановлено ще до війни, вже давно не відповідає реаліям економічної ситуації, і все більше приватних перевізників змушені відмовлятися від обслуговування міських маршрутів.

“Це вже не робота, а благодійність, – говорить директор одного из сумських автопідприємств Олександр Бондаренко. – Ми просто не можемо підтримувати наші автобуси в належному стані, купувати запчастини і платити зарплати водіям за ті гроші, які отримуємо від тарифів. Усі витрати зросли, але тарифи залишаються незмінними. Нам просто не залишається вибору, окрім як згорнути бізнес. Спочатку закриваються менш рентабельні маршрути, але якщо ситуація не зміниться – то припинять роботу й інші”.

Міська влада, усвідомлюючи глибину проблеми, намагалася залучити перевізників з інших міст, пропонуючи їм взяти на себе обслуговування вільних маршрутів. Проте, жодна компанія не погодилася на ці умови. «Ми неодноразово зверталися до міських рад сусідніх областей та до районних адміністрацій нашої області з пропозицією заключити договір на обслуговування вільних маршрутів нашого міста, але ні одного звернення з бажанням працювати на міських перевезеннях у Сумах не надходило», – зазначає начальник відділу транспорту, зв’язку та телекомунікаційних послуг Сергій Яковенко.

Ситуація ж тільки погіршується. Мешканці деяких районів міста змушені довго чекати на транспорт або навіть долати великі відстані пішки, щоб дістатися до місця призначення. Особливо важко стало літнім людям та тим, хто залежить від громадського транспорту для щоденних потреб.

“Кожен день я витрачаю майже годину на те, щоб дістатися до роботи, і це при тому, що мій офіс знаходиться всього за декілька кілометрів від дому”, – скаржиться Наталія, місцева мешканка. “Раніше було набагато зручніше, але тепер я не можу покластися на транспорт”.

“Ми часто чуємо від сумчан, що влада Сум має прогнати нинішніх перевізників і знайти нових, які будуть працювати у Сумах на новому транспорті і за меншими тарифами. Але цього не буде – бо це лише думки, які не підкріплені економічними розрахунками. У реальності ж, ситуація в місті настільки погана для перевізників, що навіть комунальне підприємство “Електроавтотранс” маючи лише за минулий рік близько 160 мільйонів дотацій із бюджету і працюючи вже більше року за реальним тарифом у 15 гривень для автобусів і 16 гривень для тролейбусів, не справляється зі всіма маршрутами і з одинадцяти не працює цілих два маршрути!!!”, – наголошує перевізник Олександр Бондаренко. – Більш того, наразі приватні перевізники обслуговують лише 23 маршрути, а ще 13 є вільними і ніхто, як бачимо, не має бажання йти працювати не те що за зниженими тарифами, а й навіть за діючими. І ця проблема для багатьох маршрутів тягнеться роками. Можна ще багато розповідати казки про якихось міфічних перевізників із інших міст з новими автобусами, але ситуація від того точно не змінеться на краще, а з часом лише стане гіршою”.

Примітка. Наразі, за кожні 16 гривень за проїзд у тролейбусі, пасажир сплачує лише 8 гривень, а іншу половину бюджет міста (тобто всі інші сумчани, які навіть ніколи не їздили на тролейбусі). Схожа ситуація і з автобусами, де із 15 гривень – 8 гривень сплачує пасажир, а решта покривається місцевим бюджетом. 

Щоб вирішити цю кризу, необхідно підвищити тариф на перевезення пасажирів з 10 до 15 гривень. Це дозволить приватним перевізникам покрити свої витрати та забезпечити стабільне обслуговування маршрутів. Хоча це може здатися значним підвищенням для пасажирів, але це необхідний крок для збереження транспортної системи міста.

“Ми розуміємо, що підвищення тарифу не є популярним рішенням, але воно необхідне для того, щоб забезпечити безперебійну роботу транспорту”, – зазначає перевізник Бондаренко. “Ми працюємо над тим, щоб зробити наше місто кращим, і сподіваємось на розуміння з боку мешканців”.

Тільки спільними зусиллями міської влади та мешканців можна подолати цю кризу та забезпечити стабільне функціонування громадського транспорту в Сумах.

Поділитися в соціальних мережах
08 січня
Деревина під прицілом: дискусії навколо нового законопроєкту №4197-Д
07 червня
Як визначити свою чергу на відключення електроенергії не заходячи на сайт обленерго?
26 лютого
Видатного українського лікаря Сергія Лисенка нагородили Міжнародною премією миру (Німеччина – США)
30 грудня
«Аврора» передала 220 шоломів захисникам
02 вересня
В Черкассах есть свои Месси и Роналду: итоги футбольного первенства
24 червня
СБУ заявила, що нардеп Деркач завербований російською розвідкоюВІДЕО
З 1 вересня в українських школах планують розпочати переважно очне навчання – ОП
Українські військові вийшли з Сєвєродонецька – журналіст
Кремль відреагував на кандидатство України в ЄС: “головне, аби не було проблем для РФ”
У Херсоні підірвали колаборанта
Під Рязанню в Росії впав Іл-76
Українська авіація завдала потужних ударів по росіянах
США надають $450 млн військової допомоги Україні, у пакеті – РСЗВ та патрульні катери
Україна отримала статус кандидата на вступ в ЄС
23 червня
НБУ “надрукував” для уряду ще 35 мільярдів
McDonald’s може відкритися в Україні в серпні – Forbes
Перші американські HIMARS вже в Україні – Резніков
Суд заборонив партію Вітренко
Документи про завершення освіти будуть доступні в “Дії”
Європарламент підтримав кандидатський статус для України і Молдови
У Львові у закритому режимі готуються судити Медведчука
Британська розвідка: сили РФ просунулися в бік Лисичанська на 5 кілометрів
Влучання блискавки, утоплення, втрата свідомості: як надати домедичну допомогу
Зеленський: Пришвидшення перемоги – наша національна мета
22 червня
Вчителі з регіонів, де відновлять офлайн-навчання, мають повернутися на роботу – Шкарлет
Шольц: Німеччина продовжить постачати зброю Україні
В Україні повністю зупинено нафтопереробку – Вітренко
Туреччина заявила, що досягла прогресу з Росією щодо вивезення українського зерна
Росіяни випустили 7 ракет по Миколаєву – Кім
Європі порадили готуватись до зими без російського газу