У Конотопі відкрили першу на Сумщині громадську технічну майстерню
На Сумщині витратили 4 млн на закупівлі для фізичного захисту обʼєктів критичної інфраструктури
Символ надії: жінка з Лебедина висадила тисячу тюльпанів на пагорбі
У Сумах вшанували учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС
На Сумському напрямку за добу відбулося два бойові зіткнення
Через ворожу атаку в Сумах зникли світло і вода
Ударні БпЛА атакували цивільну інфраструктуру Шосткинської громади
Російські обстріли пошкодили пам’ятники військових на Баранівському кладовищі
У деяких районах Сум зникло світло поза графіками
Тривають відновлювальні роботи на місці удару по житловій багатоповерхівці у СумахФОТО
У Сумах демонтували аварійні будинки, пошкоджені внаслідок обстрілів
На Сумщині до «Армії відновлення» залучили 7,7 тисячі людей
У Сумах відбудували 30 житлових будинків, які пошкодили під час російських обстрілів
Поліція документує наслідки ворожих обстрілів СумщиниФОТО
Є загибла: безпекова ситуація в Сумській області на ранок 14 грудня
На Сумщині СДЮШОР «Динамо» підтвердила статус школи олімпійського резерву
Чому в сумських будинках зникає опалення, коли вимикають світло?
На Сумщині стартував прийом заяв на житлову допомогу для переселенців
Енергоменеджерка із Сумщини отримала національну премію «Енергоефективна Україна 2025»
Сумчани відібралися у гонку переслідування
Навчитися знешкоджувати боєприпаси та боротися зі стресом: на Сумщині стартує програма підтримки жінок
У Сумах опрацьовують другий безбар’єрний маршрут – від «Романтики» до театру ім. Щепкіна
На Сумщині завершилася сертифікація педпрацівників
Зруйнований спорткомплекс у Шостці законсервують на зиму
Виконком Путивльської міськради ухвалив бюджет-2026
Вчора
Рятувальники показали відео з місця влучання безпілотника по багатоповерхівці в СумахФОТОВІДЕО
У Сумах внаслідок влучання безпілотника пошкоджено близько 100 віконФОТО
У Сумах “Молнія” влучила в дах багатоповерхівки
У Ворожбянській громаді через атаки РФ пошкоджене підприємство
Війська РФ атакували енергетиків «Сумиобленерго»

Тривожна реальність: Вільні автобусні маршрути в Сумах чекають роками на перевізників

У місті Суми вже кілька років існує проблема, яка зачіпає кожного жителя. Вільні автобусні маршрути залишаються без водіїв, і ситуація з кожним роком лише погіршується. Основна причина цієї кризи – низький тариф на перевезення пасажирів, який робить роботу на них нерентабельною для приватних перевізників.

Кілька років тому місто ще могло похвалитися розвиненою мережею маршрутних таксі, що забезпечувала комфортне пересування для мешканців. Проте, з часом, ситуація змінилася. Тариф у 10 гривень за поїздку, який було встановлено ще до війни, вже давно не відповідає реаліям економічної ситуації, і все більше приватних перевізників змушені відмовлятися від обслуговування міських маршрутів.

“Це вже не робота, а благодійність, – говорить директор одного из сумських автопідприємств Олександр Бондаренко. – Ми просто не можемо підтримувати наші автобуси в належному стані, купувати запчастини і платити зарплати водіям за ті гроші, які отримуємо від тарифів. Усі витрати зросли, але тарифи залишаються незмінними. Нам просто не залишається вибору, окрім як згорнути бізнес. Спочатку закриваються менш рентабельні маршрути, але якщо ситуація не зміниться – то припинять роботу й інші”.

Міська влада, усвідомлюючи глибину проблеми, намагалася залучити перевізників з інших міст, пропонуючи їм взяти на себе обслуговування вільних маршрутів. Проте, жодна компанія не погодилася на ці умови. «Ми неодноразово зверталися до міських рад сусідніх областей та до районних адміністрацій нашої області з пропозицією заключити договір на обслуговування вільних маршрутів нашого міста, але ні одного звернення з бажанням працювати на міських перевезеннях у Сумах не надходило», – зазначає начальник відділу транспорту, зв’язку та телекомунікаційних послуг Сергій Яковенко.

Ситуація ж тільки погіршується. Мешканці деяких районів міста змушені довго чекати на транспорт або навіть долати великі відстані пішки, щоб дістатися до місця призначення. Особливо важко стало літнім людям та тим, хто залежить від громадського транспорту для щоденних потреб.

“Кожен день я витрачаю майже годину на те, щоб дістатися до роботи, і це при тому, що мій офіс знаходиться всього за декілька кілометрів від дому”, – скаржиться Наталія, місцева мешканка. “Раніше було набагато зручніше, але тепер я не можу покластися на транспорт”.

“Ми часто чуємо від сумчан, що влада Сум має прогнати нинішніх перевізників і знайти нових, які будуть працювати у Сумах на новому транспорті і за меншими тарифами. Але цього не буде – бо це лише думки, які не підкріплені економічними розрахунками. У реальності ж, ситуація в місті настільки погана для перевізників, що навіть комунальне підприємство “Електроавтотранс” маючи лише за минулий рік близько 160 мільйонів дотацій із бюджету і працюючи вже більше року за реальним тарифом у 15 гривень для автобусів і 16 гривень для тролейбусів, не справляється зі всіма маршрутами і з одинадцяти не працює цілих два маршрути!!!”, – наголошує перевізник Олександр Бондаренко. – Більш того, наразі приватні перевізники обслуговують лише 23 маршрути, а ще 13 є вільними і ніхто, як бачимо, не має бажання йти працювати не те що за зниженими тарифами, а й навіть за діючими. І ця проблема для багатьох маршрутів тягнеться роками. Можна ще багато розповідати казки про якихось міфічних перевізників із інших міст з новими автобусами, але ситуація від того точно не змінеться на краще, а з часом лише стане гіршою”.

Примітка. Наразі, за кожні 16 гривень за проїзд у тролейбусі, пасажир сплачує лише 8 гривень, а іншу половину бюджет міста (тобто всі інші сумчани, які навіть ніколи не їздили на тролейбусі). Схожа ситуація і з автобусами, де із 15 гривень – 8 гривень сплачує пасажир, а решта покривається місцевим бюджетом. 

Щоб вирішити цю кризу, необхідно підвищити тариф на перевезення пасажирів з 10 до 15 гривень. Це дозволить приватним перевізникам покрити свої витрати та забезпечити стабільне обслуговування маршрутів. Хоча це може здатися значним підвищенням для пасажирів, але це необхідний крок для збереження транспортної системи міста.

“Ми розуміємо, що підвищення тарифу не є популярним рішенням, але воно необхідне для того, щоб забезпечити безперебійну роботу транспорту”, – зазначає перевізник Бондаренко. “Ми працюємо над тим, щоб зробити наше місто кращим, і сподіваємось на розуміння з боку мешканців”.

Тільки спільними зусиллями міської влади та мешканців можна подолати цю кризу та забезпечити стабільне функціонування громадського транспорту в Сумах.

Поділитися в соціальних мережах
27 жовтня
На території Сумської громади поліція нейтралізувала бойову частину ворожого БПЛА
08 січня
Деревина під прицілом: дискусії навколо нового законопроєкту №4197-Д
07 червня
Як визначити свою чергу на відключення електроенергії не заходячи на сайт обленерго?
26 лютого
Видатного українського лікаря Сергія Лисенка нагородили Міжнародною премією миру (Німеччина – США)
30 грудня
«Аврора» передала 220 шоломів захисникам
02 вересня
В Черкассах есть свои Месси и Роналду: итоги футбольного первенства
24 червня
СБУ заявила, що нардеп Деркач завербований російською розвідкоюВІДЕО
З 1 вересня в українських школах планують розпочати переважно очне навчання – ОП
Українські військові вийшли з Сєвєродонецька – журналіст
Кремль відреагував на кандидатство України в ЄС: “головне, аби не було проблем для РФ”
У Херсоні підірвали колаборанта
Під Рязанню в Росії впав Іл-76
Українська авіація завдала потужних ударів по росіянах
США надають $450 млн військової допомоги Україні, у пакеті – РСЗВ та патрульні катери
Україна отримала статус кандидата на вступ в ЄС
23 червня
НБУ “надрукував” для уряду ще 35 мільярдів
McDonald’s може відкритися в Україні в серпні – Forbes
Перші американські HIMARS вже в Україні – Резніков
Суд заборонив партію Вітренко
Документи про завершення освіти будуть доступні в “Дії”
Європарламент підтримав кандидатський статус для України і Молдови
У Львові у закритому режимі готуються судити Медведчука
Британська розвідка: сили РФ просунулися в бік Лисичанська на 5 кілометрів
Влучання блискавки, утоплення, втрата свідомості: як надати домедичну допомогу
Зеленський: Пришвидшення перемоги – наша національна мета
22 червня
Вчителі з регіонів, де відновлять офлайн-навчання, мають повернутися на роботу – Шкарлет
Шольц: Німеччина продовжить постачати зброю Україні
В Україні повністю зупинено нафтопереробку – Вітренко
Туреччина заявила, що досягла прогресу з Росією щодо вивезення українського зерна
Росіяни випустили 7 ракет по Миколаєву – Кім