У минулому році на Сумщині реалізовано 6 проєктів з будівництва захисних споруд у навчальних закладах
Під час брифінгу директор Департаменту освіти і науки Сумської ОДА Вікторія Гробова розповіла про те, що таке «підземна школа» та які проєкти з будівництва та ремонту захисних споруд реалізовуватимуться у 2025 році.
«Сьогодні ви часто зустрічаєте поняття «підземної школи». Це не сам заклад, а організація освітнього процесу в укритті, – розповіла Вікторія Гробова. – У підземній школі – тобто у протирадіаційному укритті – діти навчаються повний день, не переходячи в звичайні навчальні класи. І в нас такі протирадіаційні укриття є в школах уже сьогодні. Вони в гарному стані, у деяких закладах їх відремонтували, там створені необхідні санітарні умови. Ці школи ми теж можемо назвати «підземними». Крім того, сьогодні в області реалізується ряд проєктів, які після їх завершення і організації в них навчального процесу, називатимуться «підземними школами».
За її словами, у минулому році на Сумщині реалізовувалося 6 проєктів з будівництва та реконструкції укриттів у навчальних закладах – за кошти державного (цільова субвенція) та місцевих бюджетів. У цьому році продовжать реалізацію ще 9 проєктів з будівництва та реконструкції захисних споруд, які стартували в минулому році.
Крім того, днями комісією при Міністерстві освіти було підтримано ще 6 додаткових проєктів на будівництво і капітальний ремонт укриттів на умовах співфінансування. Заплановано як будівництво протирадіаційних укриттів, так і капітальні ремонти захисних споруд. Такі проєкти будуть реалізовані в школах Сумської, Шосткинської, Кролевецької та ряду інших громад Сумщини.
Також міжнародні партнери роблять ремонти в найпростіших укриттях, зокрема, такі проєкти реалізують ПРООН, ЮНІСЕФ та ряд інших організацій.
«Як і в проєктах, які реалізуються за державний кошт, так і за кошти міжнародних донорів, обов’язково звертається увага на безбар’єрність, інклюзивність, санітарні умови, тобто на ті умови, які входять у поняття «підземна школа». У «підземній школі» мають бути обов’язково санітарна кімната, і кімната, де можна приймати їжу, медичний пункт, кімната для психолога – та інша інфраструктура згідно з відповідними вимогами», – повідомила Вікторія Гробова.
Директор Департаменту освіти і науки пояснила журналістам, що на сьогодні внесені зміни до законодавства, і в тих областях, які знаходяться в прикордонній та прифронтовій зоні, рекомендовано навчальний процес проводити в протирадіаційних укриттях.
Заклади освіти самостійно і за запитами батьків та згідно з рекомендаціями засідань комісій ТЕБ та НС приймають рішення – за якою формою працювати – дистанційно, змішаною формою чи офлайн.
Якщо погіршується ситуація і є небезпека для учнів, заклад освіти терміново змінює своє рішення – зі змішаної форми переходить на дистанційну, і навпаки, якщо є покращення.
На сьогодні виявляють ініціативу до змішаної форми навчання батьки учнів початкової школи, п’ятикласників і випускних класів.
«Ми знаємо безпекову ситуацію в Сумській області, тому, розуміючи, що з таким режимом навчання у нас діти відстають, рекомендуємо закладам, щоб вони напрацьовували практику індивідуальної роботи, консультативної роботи, змішаних занять. І в закладах освіти розроблені плани з надолуження освітніх втрат, – повідомила Вікторія Гробова. – Крім того, завдяки міжнародним партнерам маємо 42 сталих освітніх центри з надолуження освітніх втрат. У центрах займаються з дітьми педагоги понад свого педагогічного навантаження. І міжнародні організації такі як фонд ЮНІСЕФ, Save the Children, інші міжнародні донори допомагають нам у функціонуванні таких центрів – в облаштуванні освітнього простору, проведенні ремонтів в укриттях, також забезпечують гаджетами заклади освіти. Наразі вже близько 9 тис. таких гаджетів було передано від міжнародних донорів для допомоги нашим дітям».
Підписуйтесь на нас у ТЕЛЕГРАМ
Підписуйтесь на нас в ІНСТАГРАМ