У Сумах Харківський міст має незадовільний технічний стан: на капремонт потрібно близько 300 млн грн
Харківський міст має незадовільний технічний стан. Востаннє його обстежували у 2018 році, тоді стан мосту оцінили на “4”. Про це повідомив Департамент інфраструктури Сумської міської ради на запит Суспільного.
Ввечері 14 вересня 2025 року дві секції перил мосту впали. За інформацією Нацполіції Сумщини, біля огорожі в цей час був чоловік. Від падіння у воду його врятували труби. Це, щонайменше, друга руйнація поручнів Харківського мосту з 2018 року.
“Це були типові радянські перила, які ставили на багатьох мостах у 70-х роках”, – розповідає Юрій Леонець, головний спеціаліст відділу охорони пам’яток Управління містобудування та архітектури Сумської ОДА.
“Відтоді їх ніколи не замінювали, тобто цим конструкціям уже близько 60 років. Вони давно потребують заміни або хоча б реставрації. Адже це небезпечно: навіть нещодавно людину врятувало від падіння у воду лише те, що поруч пролягали труби комунікацій”

У 2018 та 2022 роках міська влада намагалася замовити проєктно-кошторисну документацію, однак її виготовлення так і не розпочали, повідомили в Департаменті інфраструктурі. У 2018 департамент залучав проєктні організації, але підприємства не погодилися на комерційні умови – оплату робіт у 300 тис. грн. Попередня вартість таких робіт у 2022 складала близько 3 млн грн, а орієнтовна вартість капітального ремонту мосту — 300 млн грн.

Перила Харківського мосту вперше порушилися у 2018 році. Тоді компанія чоловіків обперлася об огорожу мосту, після чого декілька секцій впали у воду. Про це в коментарі Суспільному повідомив речник Управління патрульної поліції в Сумській області Олег Сологуб. Наступного дня пошкоджені секції замінили. У 2024 році за інформацією департаменту, також відновлювали огородження Харківського мосту в межах поточного ремонту. У вересні 2025-го втретє провели тимчасовий ремонт перил та встановили попереджувальні таблички. Йдеться про заміну секцій, що впали ввечері 14 вересня.

“Усі мости, які в 70-х роках були збудовані і з того часу не ремонтувалися, потребують заміни перил, тому що це банально небезпечно для пішоходів. Однак, Харківський міст у цьому плані має найневтішнішу статистику через те, що він є прогулянковим. Тобто він є важливою транзитною артерією, де люди часто відпочивають. Вони спираються на перила і, власне кажучи, це призводить до нещасних випадків. Але такі перила є небезпечними практично на усіх сучасних мостах, особливо через річку Псел. У Сумах таких мостів шість: три по річці Псел і три по річці Сумка”, – зазначає Юрій Леонець.

Міська рада була проінформована про небезпечний стан конструкцій, йдеться у відповіді Департаменту інфраструктури, однак рішення про фінансування проєктної документації досі не ухвалене. Суспільне направило запит до Сумської міськради про те, чи планується виділення коштів на кошторисну документацію та фінансування ремонту мосту, коли та в якому обсязі. На відповідь чекаємо.

Історична довідка від Юрія Леонця:
- Історія Харківського мосту почалася у 1762 році. З часом він занепав, адже був дерев’яним. У 1930-х роках його перебудували у бетонний кам’яний міст. Його залишки можна побачити збоку від нинішнього мосту.
- Під час Другої світової війни його пошкодили. Спершу міст відремонтували тимчасово, а згодом остаточно знесли й поруч у 1959 році почали будувати новий — той, який існує й нині. Однак він тоді був досить вузьким і не відповідав трафіку, що йшов Харківською вулицею. Тому його добудували вже у сучасному вигляді — з тими перилами, які постійно відвалюються.
- Такі самі перила можна побачити й на мосту біля КРЗ, і на Тягловому мосту. Це були типові радянські перила, які ставили на багатьох мостах у 70-х роках. Відтоді їх ніколи не замінювали.
Підписуйтесь на нас у ТЕЛЕГРАМ
Підписуйтесь на нас в ІНСТАГРАМ