У Сумах планують встановити ще 10 скляних зупинок
За словами начальника відділу благоустрою департаменту інфраструктури Романа Рябоконя, всього в 2017-2018 роках на замовлення департаменту в Сумах було встановлено 24 зупинки за міські кошти.
– У поточному році на ці цілі передбачено 1,5 млн. грн. Це на 50% більше, ніж у минулому і позаминулому році, – зазначив чиновник. – Збираємося встановити близько десяти зупинок. Але, крім облаштування павільйонів, на нових зупинках також планується благоустрій – посадочний майданчик із твердим покриттям. Також держбуднорми 2018 року зобов’язують нас встановити металеві стовпчики та огорожу перильного типу на під’їздах до зупинок. Все це буде враховано в проектах нових конструкцій. І залежно від забезпеченості фінансуванням все це буде виконано. Титульний список вже сформований, але ще не затверджений. Якраз зараз його розглядає міське керівництво. Після затвердження титульного списку будемо замовляти проектно-кошторисну документацію. До слова, на кожен павільйон, який встановлював департамент, є проектно-кошторисна документація – з архітектурно-будівельним рішенням, схемою організації дорожнього руху, узгодженою з поліцією, і кошторис. На окремі зупинки – навіть пройдена експертиза кошторисної документації і є експертний звіт.
– Чи будуть в нові зупинки внесені зміни, про які не раз просили сумчани, – зробити суцільне скло, без зазорів між задніми панелями і дахом, а також з боків?
– Попередні зупинки ми виконали за проектною документацією, яка була узгоджена з усіма службами. Зауваження містян ми врахували. З боку боків зазори вже менше. Але є стандартне скло, і зробити зазори ще менше – обійдеться значно дорожче. Скло, яке використовується на зупинках, зручне і дешеве, нарізається за стандартом. А щоб не затікало на лавку, ми збільшили дах. Зазор між дахом і задньою стінкою залишився зовсім невеликий. А взагалі – колись у місті встановлювали навіси разом із МАФами, і там бічних стінок взагалі не було. І все всіх влаштовувало. А зараз стільки претензій … Ми і так поступово все враховуємо.
– А чи з’являться на зупинках назви?
– Назву ми запроектуємо. Вона буде над зупинкою.
– Транспортна схема, графік руху, електронні табло – чому все це не враховано в проекті?
– Якщо все це врахувати в проекті, то для інформаційного табло потрібна електрична частина. Значить, зупинку треба під’єднати до електроенергії. І це буде не міська мережа, а мережа монополіста. Тому що міська – включається тільки ввечері і вранці вимикається, а вдень вона не працює. Це означає, що треба отримати техумови у обленерго. Що має на увазі подорожчання проекту в рази. Та ще й спробуй підключитися – для цього треба підписати договір, оформити ліміти і т.д. З одного боку, все дуже просто. А з іншого – стільки питань і засобів … Наприклад, говорять про туалет – чому не врахували? Але, щоб встановити на зупинці туалет, треба отримати у водоканалу техумови на приєднання водопроводу і каналізації. Техумови ми отримаємо безкоштовно. Але під їх реалізацію треба буде замовити проект – а це приблизно від 30 тис. грн., залежно від того, як далеко пролягає трубопровід. Абсолютно точно водоканал передбачить, що повинен бути вузол обліку води і т.д. Нам часто кажуть – мовляв, незатишна зупинка. Але якщо вона буде затишною, на ній можна буде жити. Я вважаю, що зупинка – це місце для короткочасного перебування людей, які чекають транспорту. Було багато пропозицій і петицій з приводу зупинок – зробити Wi-Fi, зарядки для телефонів і т.д. Може, ще столик з пивом? Ми повинні прагнути до того, щоб у нас кожні три-п’ять хвилин ходив транспорт. А не щоб люди сиділи на зупинках годинами.
– Чому замість колишніх зупинкових майданчиків по шістдесят квадратів заасфальтовану покриття зараз замащівалась плиткою пару метрів в ширину? Газони толочаться під нуль …
– Так, хотілося б більше замощення. Але це було б дуже дорого. Загалом, не всі відразу.