У сумській школі випробують американську програму “м’яких навичок”
Сумська спеціалізована школа №2 – серед 26 українських шкіл, де до 2024 року пілотуватимуть проєкт розвитку м’яких навичок через систему SEE Learning (соціально-емоційного та етичного навчання) від Університету Еморі (США). Для участі у програмі загалом було надіслано 182 заявки.
«М’які навички є невід’ємною складовою успішного навчання й обов’язковою компетентністю, якою має володіти випускник Нової української школи. Важливо також розуміти, що «м’які навички» є широким поняттям, яке передбачає вміння розв’язувати складні завдання, креативно і критично мислити, комунікувати і співпрацювати. Ми прагнемо, щоб такі навички пов’язували усі навчальні предмети, які нині викладаються в українських школах. Крім того, оскільки СЕЕН є гнучкою та інклюзивною програмою, ми хочемо наповнити її кращими українськими практиками з урахуванням національних особливостей», – зазначила Міністерка освіти і науки Ганна НОВОСАД.
Представники відібраних закладів у жовтні пройшли перший тренінг з розробниками програми з Університету Еморі (США) та українськими експертами-консультантами. Автори програми очікують, що учасникам експерименту вдасться покращити академічну успішність, а також знизити рівень булінгу. Крім того, система СЕЕН має змінити загальну атмосферу в школах та ставлення учнів до вчителів, навчання, одне до одного та до самих себе.
Ініціаторами втілення проєкту в Україні є спільнота відповідального вчительства EdCamp Ukraine.
Довідково. Програма соціально-емоційного та етичного навчання (Social Emotional and Ethical Learning) створена міжнародною командою Університету Еморі (Атланта, США) за підтримки лауреата Нобелівської премії миру Далай-лами XIV та з залученням фахівців із різних наукових інституцій світу. Головний науковий консультант програми – Деніел Ґоулмен. СЕЕН допомагає дітям розвивати «м’які навички» (soft skills): увагу, співпереживання, турботу, етичну залученість, розуміння великих спільнот і систем.