Удома, в класах та в майстернях. Училища Сумщини перейшли на змішану форму навчання
Заклади профтехосвіти Сумщини поєднали дистанційне та очне навчання. Почали працювати у такому форматі за рекомендацією Міністерства освіти. Через те, що у Сумах був другий тур з виборів міського голови і у частині ПТУ розміщували виборчі дільниці, деякі з закладів профтехосвіти перші уроки у новому форматі провели 17-го листопада.
“Я дуже радий, що ми вийшли з дистанційного навчання. Я в майстерні працюю, і дома такого не поробиш, як тут”, – розповідає першокурсник Богдан Ярошенко “Суспільному“. Він навчається у Сумському міжрегіональному вищому професійному училищі на електрозварювальника.
Студенти вийшли на виробниче навчання після перерви. Понад місяць, з 12 жовтня, вони вчилися дистанційно.
“Практичні заняття завжди даються легше, простіше, і запам’ятовуються набагато краще. Дистанційне навчання було складніше, але все це, можливо, справа звички”, – говорить другокурсник Денис Гаркуша, який навчається на електромонтера.
“Мені більше подобається дистанційне, тому що можна відпочить, можна зробити, коли ти захочеш. А в закладі – можна поспілкуватися з друзями. Мені здається, що краще все-таки у закладі, тому що спілкування більше, знання”, – вважає першокурсниця Анастасія Корнієнко. Вона навчається за спеціальністю “кухар-кондитер”.
“Головний ворог всього дистанційного навчання – це брак дисципліни, тому що люди не можуть нормально займатися тайм-менеджментом, більш відповідально ставитися до своїх завдань”, – вважає першокурсник Мирослав Мальченко.
Тамара Купіна викладає технологію зварювальних робіт. Каже, що організація навчального процесу дозволяє засвоїти необхідний матеріал. “Учні ази теоретичного навчання проходять на уроках, і більшу частину вони відпрацьовують, всі операції технологічного процесу, – на виробництві”, – говорить викладачка.
Ольга Салій викладає українську мову і літературу, і, як мовнику, в дистанційному навчанні їй не вистачає живого спілкування з дітьми. “Коли вони сидять на навчанні, я бачу їхні очі, і я чітко розумію, що щось я пояснила не так, щось до них дійшло, щось вони мені відповідають, і я чую просто їхнє мовлення”, – говорить викладачка.
В училищі 26 робочих груп. Усі – на змішаному навчанні. Тут говорять, що викладачі відносно легко перейшли до нових форм роботи.
Очні заняття проводять з дотриманням карантинних вимог – всі в масках, кількість дітей обмежена, сидять по одному.
“Теоретичне навчання проходить в дистанційному режимі, а виробниче навчання – поділ груп йде по 12 чоловік – у наших майстернях, – розповідає директорка училища Віталія Комишанська. – Діти наші в такій формі працюють вже з 1-го вересня. Коли стало питання про змішане навчання, для нас це була вже не дивина, а постійний процес роботи”.