«ЕНЕРА СУМИ» – про нові рахунки за електроенергію
Як розраховуватися за спожиту електроенергію із новим постачальником, чи вкажуть пільги в березневих платіжках і яку суму платити субсидіантам – про це розповіла директор ТОВ «ЕНЕРА СУМИ» Ірина Лошак.
У березні споживачі електроенергії отримають рахунки, в яких будуть відображені пільги за 2 місяці. Фахівці ТОВ «ЕНЕРА СУМИ» вже проводять перерахунок, адже в лютневих платіжках через технічний збій у програмі ці дані не були вказані. Споживачі могли самостійно визначити суму, яку повинні сплатити, і перерахувати саме її, а не ту, яка вказана у рахунках. При цьому штрафних санкцій постачальник не застосовував.
У березні усі, кому призначено субсидію з 2018 року, отримають готівку для оплати комунальних послуг за лютий 2019 року. Цими коштами треба самостійно оплатити комуналку, а гроші, які залишаться, можна використати на власні потреби. Обов’язковий платіж скасовується.
Субсидію перерахують грошовим переказом через Ощадбанк. Пенсіонерам їх виплатить Пенсійний фонд одночасно з пенсією. Субсидіантам, які не отримують пенсію, гроші видаватимуть із 12 березня у найближчому відділенні Ощадбанку за пред’явленням паспорта та ідентифікаційного коду.
Усі, хто звернувся вперше за субсидією у 2019 році, беруть участь у діючій моделі монетизації. Тобто розрахунки за спожиті послуги за цих осіб з підприємствами здійснюватиме Ощадбанк, а за результатами опалювального сезону 2018-2019 рр. залишок невикористаної субсидії вони отримають готівкою через Ощадбанк.
Невикористану субсидію, яку споживачі зекономили при розрахунках із попереднім постачальником, за підсумком опалювального сезону 2018-2019 рр. повернуть до держбюджету, адже наразі відсутній законодавчий механізм її передачі новому постачальнику електроенергії.
Нагадаємо, із січня 2019 року ТОВ «ЕНЕРА СУМИ» постачає електроенергію жителям Сумщини. У лютому саме від цієї компанії споживачі отримали рахунки за спожиту електроенергію. Особові рахунки, що були присвоєні у ПАТ «Сумиобленерго», не змінилися. Максимально збережений і звичний формат платіжок. Новим є рядок, в якому вказана вартість послуг з розподілу електроенергії. Споживачі й раніше сплачували за цю послугу, але зараз вони бачать, скільки саме. Також додано блок штрафних санкцій. Він не задіяний у розрахунку і розміщений на вимогу Закону України «Про житлово-комунальні послуги».
Аби при розрахунках із новим постачальником використовувались кошти, які споживачі переплатили ПАТ «Сумиобленерго», клієнти мають дати на це згоду. Тобто підписати заяву на перерахування коштів на рахунок ТОВ «ЕНЕРА СУМИ». У грудні 2018 року контролери доставили такі заяви усім споживачам, які мали переплату. Якщо її підписали і повернули, то перерахунок проведений і відображений у платіжках зі знаком «-». Автоматично переплачені кошти не надійдуть на рахунок ТОВ «ЕНЕРА СУМИ». Тож споживачі, які ще не подали заяву, мають звернутися до найближчої філії ПАТ «Сумиобленерго» або Центру обслуговування клієнтів ТОВ «ЕНЕРА СУМИ».
Покази лічильника електроенергії потрібно передавати з 1 по 5 число кожного місяця. Приймає їх, як і раніше, ПАТ «Сумиобленерго». А з березня ці дані можна подати і фахівцям Центрів обслуговування клієнтів ТОВ «ЕНЕРА СУМИ».