На Сумщині розробляють програму розвитку доріг місцевого значення
У Сумській області мають затвердити програму розвитку автомобільних доріг місцевого значення на 2020-2023 роки.
Одна з проблем, яку має вирішити програма, – контроль за навантаженням. Згідно законодавства, максимальна вага машин, які можуть рухатися такими дорогами, – 24 тонни. Дорога на село Бездрик, що за 12 кілометрів від Сум. За інформацією управління інфраструктури Сумської облдержадміністрації, за два роки тут капітально відремонтували 1 км 300 м за 8 мільйонів гривень.
До Бездрицької об’єднаної територіальної громади входить ще три села: Токарі, Червона Діброва та Зацарне. Дороги вузькі, а тому, говорить голова Бездрицької ОТГ Олександр Маркін, перевантажені автомобілі впливають не тільки на дорогу, а й на будинки: «Завод продтоварів – це бюджетоутворююче підприємство для нашої громади. Ми ведемо перемовини з керівництвом заводу щодо зменшення до нормативних розмірів загрузки на вісь. Зимою цією запрошували інспекцію дорожню і було перевищення ваги порядку до 50 тонн. Оштрафували цього перевізника але, на жаль, ці штрафні санкції і штраф, який сплатили, – 420 євро, він іде не в місцевий, не в обласний, а в держбюджет».
Олександр Маркін показує один із знаків, які виготовила сільрада, – для попередження водіїв про обмеження ваги. Чому автомобілі для підприємства ідуть із перевищенням ваги більш ніж удвічі, – намагалися отримати коментар у керівниці заводу. Директорка Бездрицького заводу Юлія Манжелей говорити на камеру відмовилась, у розмові повідомила, що факт перегрузу був виявлений не на машині, яка належить заводу, а у перевізника. Заступник начальника обласного Управління Укртрансбезпеки Олександр Танченко говорить, що пересувних лабораторій для вимірювання авто у них три, але працює дві: «Інспекторами складено 221 акт про перевищенням транспортним засобом габаритно-вагових параметрів і нараховано за цими актами 39 815 євро оплати за дороги. На сьогодні нарахування проходить в євро, згідно ПКМУ № 779, сплачують по курсу НБУ у гривнях, тобто, сплачено на сьогодні 325 тис 93 грн».
Чому дорога до Бездрика ремонтується частинами по 600 метрів на рік і на стільки це економічно обґрунтовано – запитали у регіональної координаторки громадської ініціативи «COST УКРАЇНА” Ольги Нос. Організація займається питаннями ремонту доріг: «У нас є портал «COST», там ми аналітику надаємо, то вартість одного кілометру вона може бути і 13 і 24 млн грн. Залежить від того, що саме прописано у тендерній документації, у технічному завданні. Звісно, краще взяти 400 млн грн і зробити одну дорогу, але якщо на область виділяється загалом 500 млн грн або мільярд, то ми не можемо відремонтувати всього дві дороги в області, наприклад, і така ситуація по всій Україні. Є дорожній фонд і його не вистачає, щоб один раз узяти і зробити усі дороги по Україні від початку і до кінця. Тому ремонтують найбільш пошкоджені ділянки, ділянки на яких найбльш недоліків, які критичні».
Це засідання щодо затвердження проекту програми розвитку доріг місцевого значення, яке відбулося 17 жовтня в Сумській облраді. Керівник проекту програми – начальник Управління інфраструктури облдержадміністрації Володимир Дудченко пояснює депутатам принцип розподілу коштів на ремонт доріг: «У нас 18 районів, в кожному районі є своя протяжність доріг місцевого значення. В залежності від протяжності, ми пропонуємо ділити ці кошти, що і передбачено проектом програми, починаючи з 2020 року. Орієнтований обсяг коштів на 2020 рік у нас вже є, відповідно до проекту бюджету на 2020 рік для Сумської області – 868 млн грн».
Депутати не прийняли проект програми, відправивши його на доопрацювання. Коли вона буде винесена в кінцевому варіанті для затвердження обласною сесією – поки не відомо. За інформацією начальника Управління інфраструктури облдержадміністрації Володимира Дудченка в Сумській області, 5100 кілометрів доріг місцевого значення. На їх ремонт із держбюджету було виділено у минулому році – 457 млн грн, у цьому році – 573 млн грн.