На Сумщині відремонтують “діряву” автодорогу (фото)
Автомобільна дорога загального користування державного значення Р-46 Харків-Охтирка в межах Сумської області була збудована у 80-х роках минулого століття. Основу дорожнього одягу складають відходи металургії та щебеневі матеріали. Дорога належить до ІІ-ІІІ технічних категорій з асфальтобетонним типом покриття. Протяжність автодороги по Сумській області, що проходить Охтирським та В. Писарівським районами з км 89+ 304 до км 111+429, складає 22, 1 км.
Сьогодні по всій протяжності існують великі ділянки пучиноутворення. Свою назву процес масового весняного руйнування дорожніх конструкцій дістав від зовнішнього характеру деформування дорожнього одягу на окремих ділянках доріг у вигляді нерівномірного спучування. Варто пам’ятати, що пучиноутворення є виключно глибинним процесом. Воно пов’язане з виникненням особливих механізмів міграції вологи у верхню зону земляного полотна в холодний період року. Спостерігається колійність, напливи, суцільні сітки тріщин та аварійна ямковість.
Цього року бюджетною програмою для покращення стану автомобільної дороги Харків-Охтирка передбачене фінансування близько 300 млн грн. Передбачений і капітальний ремонт на двох ділянках по заміні малих мостів на труби. З метою ефективного витрачання коштів закупівля робіт по ремонту доріг відбувається на конкурсних засадах.
Служба автомобільних доріг у Сумській області в системі Prozorro провела тендер з відбору підрядника для ремонту ділянки траси Р-46 Харків— Охтирка. За результатами конкурсу роботи виконуватиме ТОВ «Автомагістраль-Південь», яке виграло торги по ремонту цієї дороги і по Харківській області. Цей підрядник позитивно зарекомендував себе, виконуючи роботи з поточного середнього ремонту на автодорозі Шостка-Кролевець. Наразі триває процедура укладання договору з підрядною організацією, після чого і розпочнуться роботи. Зокрема, передбачено, що буде підсилений дорожній одяг шляхом улаштуванням основи з піщано-щебеневої суміші, обробленої цементом по методу холодного ресайклінгу. Будуть вжиті всі необхідні заходи з безпеки дорожнього руху (розмітка, дорожні знаки тощо) та облаштований майданчик для контролю перевезень великовагових транспортних засобів.
Згідно умов договору гарантійний строк експлуатації об’єкта становить 10 років. Служба автодоріг здійснюватиме контроль за темпами та якістю виконання робіт.