Сумська міська рада не продовжила мораторій на зовнішню рекламу
Виконавчий комітет Сумської міськради не продовжив мораторій на зовнішню рекламу в Сумах, що діяла з 2016 року. Два роки тому були розроблені правила розміщення такої реклами на вулицях міста, та виконком не затверджує і їх.
На засіданні виконавчого комітету, яке відбувалося в онлайн-режимі, начальник міського управління архітектури Андрій Кривцов запропонува продовжити мораторій на розміщення зовнішньої реклами до 1 вересня, оскільки виконком до цього часу не затвердив схему розміщення такої реклами в Сумах. Схема була розроблена на замовлення Департаменту інфраструктури у 2018 році та повинна була встановити правила розміщення рекламних конструкцій на вулицях міста.
Пропозицію підтримали 8 членів виконкому, троє – утримались. Серед них і керуючий справами виконкому Степан Пак, чому саме – не пояснив, пославшись на зайнятість. Як результат – мораторій не подовжено. “Ми не можемо отримати нові щити, ми не можемо отримати нові місця і, на жаль, деякі угоди не продовжуються. Ми вимушені, взагалі, знімати свою рекламну кампанію, пояснюючи це клієнту мораторієм, але при цьому в цей же час з’являються пілони, з’являються зупинки, з’являються нові площини”, – пояснює агент рекламної агенції Роман Міненко.
Виконком не приймає схему розміщення білбордів та пілонів, переконаний начальник обласного управління архітектури Олег Кривцов, бо “місцева влада зловживає цим. Чомусь вона зацікавлена регулювати цей ринок в ручному режимі, щоб давати дозволи в ручному режимі. Є зловживання в тому числі, що можна давати дозволи рекламним агенціям, які є більш поступливими, які мають якісь пріоритети і гарні стосунки з владою, а неугодним можна розривати договори, або не продовжувати договори оренди”.
На пілонах, що стоять на вулиці Набережній річки Стрілки, всупереч законодавству про рекламу, немає інформації про її власника. Вона має бути на випадок пошкодження реклами буревіями, для звернення до поліції, якщо такі архітектурні форми закривають дорожні знаки, та в інших випадках.
Коли видали дозволи на їх встановлення, розповів заступник начальника управління інспекції з благоустрою Микола Яковенко: “До нас офіційно у 2018 році звернулася компанія «Пумане Сервіс» щодо розташування пілонів по вулиці 1-ша Набережна річки Стрілка і вулиці Харківська. До нього було додано рішення виконавчого комітету, відповідно, маючи усі законні підстави, інспекцією видані дозволи на проведення земляних робіт, що стосуються встановлення пілонів“.
“Кількість рекламних носіїв просто вже зашкалює і, на жаль, колишній радник міського голови Микола Зігуненко – я думаю, вже більше, ніж 80 заявок подали до нашої архітектури на розміщення цієї реклами. Архітектор повинен буде щось робити, ці гравці, які були, не розуміють, що робити, бо на їх місця подані нові заявки, і подані людиною, яка на сьогоднішній день входить до складу комісії з питань розміщення зовнішньої реклами ,” – говорить член виконавчого комітету Сумської міськради Олександр Байдак.
Микола Зігуненко шість років тому був підприємцем з реклами. Офіційно закрив діяльність. Зараз працює заступником директора Департаменту комунікацій міськради. Застати його на робочому місці журналістам не вдалося.Телефоном він повідомив, що займався рекламною діяльністю 10 років тому і зараз не має відношення до розміщення зовнішньої реклами.
Директором ТОВ “Пумане Сервіс” , яка отримало від виконкому два роки тому дозвіл на встановлення 14-ти рекламних пілонів на трьох вулицях Сум, замість розтяжних банерів в інших місцях, є Сергій Луговий. Він же є і засновником двох громадських об’єднань “Благоустрій Суми” та “Зет Інфо”, якими керує Микола Зігуненко, і які зареєстровані за домашньою адресою чиновника.