Як діяти та куди звертатися, якщо зникло світло
Перш за все, треба зателефонувати до кол-центру ПАТ «Сумиобленерго» (0 800 300 247 або 0542 659 659) та дізнатися про причину. Ваші подальші дії залежатимуть від того, чому зникла електрична енергія. Якщо це:
1.Аварія (несправність електрообладнання або його пошкодження через негоду, порив ліній електропередачі тощо). У такому випадку необхідно чекати, поки фахівці енергокомпанії ліквідують аварійну ситуацію. Ні в якому разі не намагатися самостійно полагодити електричне обладнання. Це – небезпечно для життя!
2.Планове знеструмленняможе бути пов’язане з виконанням ремонтних робіт у електрообладнанні чи на лінії електропередач, а також із підключенням нових споживачів до електричної мережі чи заміною лічильників. У такому випадку необхідно почекати, поки роботи будуть завершені. Про планові знеструмлення в Сумські області ми повідомляємо на сайті ПАТ «Сумиобленерго» в розділі «Споживачам»-«Відключення».
3. Заборгованість за спожиту електроенергію (споживача повідомляють не пізніше ніж за 10 робочих днів до дня відключення). Вам треба звернутися до електропостачальника та вирішити питання про погашення боргу.
4. Заборгованість за надані послуги з розподілу електричної енергії (споживача повідомляють не пізніше ніж за 5 робочих днів до дня відключення). Треба звернутися до оператора системи розподілу та вирішити питання про погашення боргу.Цей пункт стосується непобутових споживачів, адже побутові за розподіл електроенергії сплачують відповідно до рахунків постачальника універсальних послуг і не можуть мати окремо боргу за цю послугу.
5. Перевищення договірної потужності (одночасне ввімкнення кількох електроприладів, що спричинило навантаження на мережу). Необхідно вимкнути зайві електроприлади, зателефонувати до кол-центру розподільчої компанії, та, слідуючи інструкції фахівця, перевірити стан автоматів/запобіжників.
6. Порушення споживачем Правил роздрібного ринку електроенергії (втручання в роботу електрообладнання, недопуск працівників енергокомпанії до перевірки лічильника, самовільне підключення електроустановки до мережі тощо). Детальніше з Правилами можна ознайомитися за посиланням. Підкреслюємо, представник ПАТ «Сумиобленерго» може прийти до вас із перевіркою показників засобу обліку. При цьому він повинен показати посвідчення. Якщо ж споживач не пускає контролера, останній має скласти акт про не допуск. Результатом може стати припинення розподілу електроенергії на оселю споживача.
Якщо причиною відключення світла є недопуск представників ПАТ «Сумиобленерго» до об’єкту споживача, потрібно звернутися до оператора системи розподілу (тобто ПАТ «Сумиобленерго») у місті Сумах – вул. Прокоф’єва, 9. Також у кожному районі є сервісні центри Товариства.Туди ж треба звертатися і в разі, якщо причиною відключення світла є самовільне підключення електроустановок до мережі.
Попереджаємо, в разі відключення електроенергії через порушення споживачем Правил роздрібного ринку електроенергії, повторне підключення відбувається за кошти споживача. Вартість коливається від 275 до 1500 грн. в залежності від складності робіт, витрат ресурсів і робочого часу персоналу (відключення на лічильнику в щитку багатоквартирного будинку чи на електроопорі в районі індивідуальної забудови, одно- чи трифазний лічильник тощо).
У сервісному центрі треба написати заяву на повторне підключення та оплатити виставлений рахунок за послуги припинення/відновлення розподілу електроенергії. Після усунення причини знеструмлення, світло знову наповнить вашу оселю. Повторне підключення відбувається протягом 3-х робочих днів у містах та 5-ти робочих днів у сільській місцевості.
7. Несправність внутрішньобудинкових мереж. У такому випадку необхідно звернутися до обслуговуючої організації (ЖЕО), яка відповідає за мережу всередині будинку. Адже розподільча компанія ПАТ «Сумиобленерго» відповідає за цілісність електромереж до точки обліку (лічильника).